امروزه استفاده از آسانسورها در مراکز مسکونی، تجاری، درمانی و... بسیار رایج شده است. به همین دلیل نیز بسیاری از شرکت ها در حوزه طراحی داخلی و بازسازی کابین آسانسور مشغول به فعالیت هستند. طراحی داخلی کابین آسانسور ها کار پر زحمتی بوده و بایستی اصول و مقررات زیادی در آن رعایت شود. در ادامه مهم ترین اصول طراحی داخلی و بازسازی کابین آسانسور را برای شما توضیح داده ایم.
  
 ایمنی
مهم ترین معیار در طراحی داخلی کابین آسانسور ایجاد ایمن جانی برای استفاده کنندگان است. این کار با در نظر گرفتن استاندارد های ایمنی مکانیکی و استاندارد های ANSI/ASME میسر می شود.
  
 زیبایی
در طراحی داخلی کابین های آسانسور بایستی مواردی همچون نورپردازی، انتخاب درست رنگ ‌ها برای دیوارها و کف رعایت شود تا فضای کابین جذاب و دلنشین به نظر برسد.
  
آسانی استفاده
از دیگر اصول مهم در طراحی کابین داخلی آسانسور ها، سهولت استفاده آن برای تمامی افراد است. این مورد بایستی بسیار مورد توجه قرار گیرد تا افراد با نیاز های ویژه مانند افراد معلول یا سالمندان نیز به راحتی بتوانند از آسانسور استفاده کنند.
  
متریال و کیفیت ساخت 
در طراحی و ساخت داخل کابین های آسانسور بایستی از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شود تا آسانسور در مقابل مواردی چون سایش، ضربه، استفاده روزانه و... مقاومت داشته باشد. 
  
ارتفاع و عرض مناسب
طراحان کابین داخلی آسانسور بایستی در هنگام طراحی ارتفاع و عرض مناسب را برای ابعاد آن در نظر بگیرند تا حداکثر استفاده از فضا مهیا شود. همچنین در داخل آسانسور نباید مسافران فضای تنگ داشته باشند و به راحتی در کابین جا شوند.
  
سیستم تهویه مناسب
در طراحی و بازسازی کابین آسانسور بایستی توجه ویژه ای به سیستم تهویه شود تا هوای تازه و پاک در داخل کابین فراهم شود و مسافرین حاضر در کابین حس خوبی داشته باشند.