۱۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

چگونه ایمنی آسانسور را افزایش دهیم؟

کابین اسانسور 6 نفره در ساختمان های تجاری

1. خرید کفپوش مرغوب کابین آسانسور
شاید در بسیاری از مواقع با یک نگاهی ساده از کنار کفپوش کابین آسانسور عبور کرده باشید؛ اما باید بدانید که کفپوش نقش بسیار مهمی در کابین دارد. به همین دلیل متخصصان در زیر کفپوش اصلی، یک لایه ضخیم فوم قرار می دهند تا در هنگام ضربات شدید، افراد دچار آسیب نشوند. اما برخی از کفپوش های کابین نیز وجود دارند که از قیمت بالا تر اما مقاومت بیشتری در برابر ضربات برخوردار هستند. شما می توانید با خریداری این نوع کفپوش، کابین آسانسور خود را ایمن سازی کنید.

2. استفاده از سیستم هواکش در کابین آسانسور
یکی مهم ترین نکاتی برای افزایش ایمنی کابین آسانسور که می بایست به آن توجه ویژه ای نمایید، استفاده از سیستم هواکش درون کابین است. لازم به ذکر است که هواکش، تنها هوای داخل کابین را به بیرون هدایت نمی کند؛ بلکه هوای حاوی کربن دی اکسید داخل کابین را به بیرون هدایت می کند  و هوای تمیز از طریق سوراخ های تعبیه شده در قرنیز های کناره کابین وارد کابین می شود. استفاده از سیستم هواکش با کیفیت در کابین آسانسور موجب می شود تا در مواقع محبوس شدن افراد در کابین هوای کافی به آنها برسد.

3. نقش زنگ خطر در ایمنی کابین آسانسور
کلید زنگ خطر، مهم ترین عامل ایمنی کابین آسانسور محسوب می گردد. استفاده از زنگ خطر در کابین موجب می شود تا در زمان حبس شدن افراد داخل آن، ساکنین دیگر سریعا مطلع شوند و اقدامات لازم را انجام دهند. متاسفانه در بسیاری از آسانسور ها زنگ خطر وجود ندارد؛ یا دارای باتری ذخیره انرژی است. به همین دلیل پیشنهاد می شود که اگر آسانسور شما فاقد زنگ خطر است، سریعا برای خرید و نصب زنگ خطر اقدام کنید تا بتوانید ایمنی کابین آسانسور خود را چندین برابر افزایش دهید و با خیالی آسوده از آسانسور خود استفاده نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت آسانسور 4 توقف چقدر است؟

خرید بهترین آسانسور 9 طبقه

قیمت آسانسور ۴ توقف بر اساس اندازه و ابعاد کابین و تعداد لوازم و قطعاتی که مورد نیاز است، تعریف می شود. قیمت گذاری تجهیزات آسانسور بر اساس عملکرد آن انجام می گیرد. می ‌دانیم که انواع آسانسور شامل آسانسورهای کششی، آسانسورهای هیدرولیکی و آسانسورهای پنوماتیک، از متداول ترین تجهیزات بالابری در ساختمان هستند. موتور آسانسور به دو نوع گیربکسی و گیرلس دسته بندی می ‌شود. آسانسورهای هیدرولیکی، مزایای زیادی دارند.  اگر بهترین موتور آسانسور برای آسانسور 4 توقف نصب شود، راندمان و عملکرد عالی را در ساختمان خواهد داشت.

لیست قیمت آسانسور ۴ توقف برای ساختمان های مسکونی و اداری بر اساس ویژگی ها و مشخصات فنی آماده می شود. با توجه به این که کدام یک از انواع آسانسور را می خواهید سفارش دهید، این لیست قیمت، متفاوت خواهد بود. هنگام خرید آسانسور، یک سری نکات مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

سرویس ماهانه آسانسور

سرویس آسانسور و بررسی دوره ای آن معمولا به صورت ماهانه انجام می شود. بهترین روش برای سرویس آسانسور این است که توسط یک سرویسکار ماهر و باتجربه انجام شود. در این خدمات، تمام قطعات و تجهیزات آسانسور بر اساس یک چک لیست استاندارد مورد بازدید و کنترل قرار می‌ گیرند. در صورتی که خرابی یا عیب ‌هایی در آسانسور وجود داشته باشند، سرویسکار مسئول تعمیر و رفع این خرابی‌ ها است. همچنین، در سرویس آسانسور به صورت دوره ‌ای و ماهانه، قسمت ‌های مختلف آسانسور اعم از موتورخانه و داخل کابین و غیره نیز تحت عملیات تمیزکاری و ارزیابی قرار می ‌گیرند.
البته شایان ذکر است که بعضی از قطعات به صورت ماهیانه ، بعضی سه ماهه و بعضی شش ماهه و سالانه چک میشوند. علاوه بر این ها، در سرویس ماهیانه، سرویسکار موظف است در روزهای مشخصی از آسانسور بازدید کند و خدمات مورد نیاز را ارائه نماید. این تاریخ ‌ها و زمان ‌ها از قبل تعیین شده و در قرارداد مشخص می ‌شوند. شما می توانید برای دریافت خدمات مربوط به سرویس آسانسور و مزایای آن، از طریق سایت آسانسور فعال اقدام نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

انتخاب مناسب ترین نوع تزئین آسانسور

روشنایی کابین
نورپردازی مناسب در کابین آسانسور، ایمنی و زیبایی را افزایش می دهد. ترکیبی از نورپردازی محیطی و تاکیدی را برای ایجاد محیطی دلپذیر و با نور مناسب در نظر بگیرید. نورپردازی LED، با قابلیت تطبیق پذیری، گزینه مناسبی است.
       
پالت رنگ
انتخاب رنگ ها به طور قابل توجهی بر فضای کابین تأثیر می گذارد. رنگ های خنثی مانند سفید، بژ یا خاکستری حس آزادی و ظرافت را ایجاد می کنند. در حالی که رنگ های پررنگ تر می توانند به شادابی فضای کابین بیفزایند. اطمینان حاصل کنید که پالت رنگ انتخاب شده مکمل طرح و هدف کلی ساختمان باشد.
      
نگهداری و دوام
هنگام انتخاب دکوراسیون کابین، نکات نگهداری طولانی مدت لوازم دکوراتیو را در نظر بگیرید. مواد و روکش هایی را انتخاب کنید که تمیز کردن و نگهداری آنها آسان باشد و نیاز به تعمیر و تعویض مکرر نداشته باشند.
      
دسترسی
اطمینان حاصل کنید که طراحی کابین از دستورالعمل های دسترس پذیری پیروی می کند. از جمله دستورالعمل های دسترس پذیری می توان به فراهم کردن فضای کافی برای کاربران ویلچردار و دستورالعمل های بریل برای افراد کم بینا اشاره کرد. اجرای تزئینات کابین آسانسور، نیاز به همکاری با طراحان ماهر، معماران و سازندگان آسانسور دارد. در نظر گرفتن تجربه کاربر، ایمنی و نگهداری طولانی مدت برای ایجاد کابین آسانسورهای جذاب و کاربردی بسیار مهم است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

ضرورت سرویس دوره ای آسانسور و عوامل موثر بر آن

اگر سرویس و نگهداری دوره ‌ای آسانسور به موقع انجام شود، میزان خرابی قطعات آسانسور کاهش پیدا می ‌کند و این موضوع ارتباط مستقیم با کاهش هزینه و افزایش طول عمر آسانسور دارد. سرویس آسانسور اصفهان و نگهداری آسانسور در ساختمان‌ های مختلف، متفاوت است. به طور مثال در ساختمان‌ های تجاری و اداری، از آسانسور به صورت مداوم استفاده می ‌شود و کابین آسانسور به طور مداوم در حرکت است که این امر، بی ‌تاثیر در ساییدگی درب آسانسور نیست. بدین ترتیب، تکنسین مربوطه به منظور حفظ ایمنی و پیشگیری از فرسودگی آسانسور، برنامه زمانی کوتاه ‌تری را برای سرویس و نگهداری در نظر می‌گیرد. عوامل مختلفی تعیین کننده زمان نگهداری و سرویس شامل موارد زیر است که درباره هر یک، توضیح مختصری ارائه می شود.

   

انواع مدل‌ آسانسور 
 آسانسور دارای انواع مختلفی است. انتخاب نوع آسانسور، بسته به نوع استفاده متفاوت است، بنابراین زمان سرویس و نگهداری هر یک، متفاوت از دیگری در نظر گرفته می ‌شود. شرکتی که آسانسور را ارائه می ‌دهد در ارتباط با بازرسی و سرویس ، شما را راهنمایی می ‌کند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد.

   

محل زندگی 
در هر شهر، هزینه‌ های مربوط به بازرسی و نگهداری آسانسور و مقررات ایمنی تعیین شده برای مراقبت از آسانسور ممکن است متفاوت باشد؛ بنابراین پیروی از قوانین مربوط به سرویس و نگهداری آسانسور در هر شهری حائز اهمیت است. سرویس آسانسور اصفهان در شرایط اضطراری توسط افراد حرفه ‌ای اجرا می ‌شود تا با حداقل هزینه، هر چه سریع تر آسانسور به حالت قبلی خود باز گردانده شود و ایمنی ساختمان حفظ گردد.

  

نوع قرارداد منعقد شده 
انتخاب نوع پیمانکار، در هنگام نصب اسانسور این امکان را برایتان فراهم می ‌کند که زمان سرویس و نگهداری آسانسور مشخص شود و به نیازهای شما به بهترین شکل ممکن پاسخ داده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت آسانسور

قیمت پک کامل آسانسور شیشه ای

تعداد طبقات ساختمان:
هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد، توقف‌گاه آسانسور بیشتر است و به همان اندازه ظرفیت توان موتور آسانسور باید بیشتر شود که تاثیر مستقیمی بر قیمت دارد.

  

میزان تردد در آسانسور:
به طور معمول تردد در ساختمان‌های تجاری و اداری بیشتر از ساختمان‌های مسکونی با تعداد واحدهای کم است، به همین علت ظرفیت کابین و موتور آسانسور در نوع اول، باید بیشتر انتخاب شود.

  

مشخصات ساختمان:
هرچه ساختمان مجهزتر و لوکس‌تر باشد، به همان نسبت آسانسورها نیز باید دارای طراحی شکیل‌تر و خاص‌تر باشند و به این ترتیب، قیمت کابین بالاتر خواهد رفت.

  

سرعت آسانسور:
هرچه تجهیزات و قطعات آسانسور پیشرفته‌تر و با کیفیت‌تر باشد و موتور آن از انواعی باشد که سرعت مناسبی ایجاد می‌کند و لرزش و تکان کمتری دارد، قیمت آسانسور بالاتر خواهد رفت.

  

 قطعات آسانسور:
گرانترین قطعات آسانسور، موتور و کابین است که توصیه می‌شود، بهترین بودجه ممکن برای خریداری آنها را در نظر بگیرید، چرا که نقش مهمی در ایمنی، سرعت و کارایی آسانسور دارند.

  

برند ایرانی و یا خارجی:
به طور حتم خرید تولیدات ایرانی، قیمت پایین‌تری از قطعات آسانسوری است که در خارج از ایران تولید می‌شود. اما عواملی وجود دارند که قیمت تولیدات ایرانی و واردات قطعات و برندهای خارجی آسانسور را تغییر می‌دهد.

  

قیمت دلار:
متاسفانه در سال‌های اخیر نوسانات ارز بسیار زیاد بوده و قیمت دلار تا حد زیادی افزایش یافته است، همین موضوع خرید قطعات و تجهیزات آسانسور خارجی را گرانتر از انواع ایرانی آن کرده است.

  

تحریم ها:
از طرفی، تحریم‌ها باعث شده است بسیاری از شرکت‌های خارجی، قطعات آسانسور را در اختیار واردکنندگان ایرانی قرار ندهند، در نتیجه روی قیمت‌ها تاثیر مستقیمی دارد. با این تفاسیر، بسته به اینکه چه برندی را برای خرید آسانسور انتخاب کنید، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تعمیر آسانسور در آپارتمان

تعمیر تابلو فرمان آسانسور

تعمیر آسانسور در آپارتمان ها یک نیاز است. نمی توانیم بگوییم تا به حال هیچ آپارتمان یا ساختمانی به تعمیرات آسانسور نیازی نداشته است. به هر حال، قطعات آسانسور در معرض استهلاک و اصطکاک قرار می گیرند و به تعمیرات یا حتی تعویض نیاز پیدا می کنند. اما یک نکته مهم در اینجا وجود دارد که قیمت تعمیرات آسانسور آپارتمان چقدر است، هزینه ها در بین ساکنین طبقات چطور تقسیم می شود و یک شرکت آسانسور چه کمکی در این شرایط خواهد کرد.

در یک کلام، وقتی آسانسور به درستی کار نکند، خراب شود یا خطری برای افراد داخل کابین آسانسور به وجود بیاید، خدمات تعمیرات آسانسور در آپارتمان، ضروری است. آسانسور به دلایل مختلفی دچار عیب می شود. وقتی قطعات فرسوده شوند، ریل ها و کابل ها دچار سایش شوند، سر و صدای آزار دهنده از آسانسور به گوش برسد، یا اختلالاتی در حرکت و توقف آسانسور به وجود بیاید، اینجاست که می گوییم آسانسور خراب شده و نیاز به تعمیرات دارد. سرویس کاران باید به محل آپارتمان اعزام شوند تا عیب یابی به درستی انجام گیرد.

مثلاً وقتی گیربکس آسانسور خراب شده باشد، کابین آسانسور، تکان های شدید را خواهد داشت. این می تواند به مرور زمان، سیم بکسل را نیز تحت تأثیر قرار دهد و خطرناک باشد. تعمیر آسانسور در آپارتمان در این موارد شامل تعویض قطعات فرسوده است. اگر خرابی آسانسور مربوط به موتور و قسمت موتورخانه باشد، موارد بسیار حادتر است و ممکن است هزینه های بیشتری را تحمیل کند. محاسبه قیمت تعمیرات آسانسور در آپارتمان ها بعد از بررسی کامل همه قطعات و قسمت ها توسط بازرسین و شرکت آسانسور انجام می شود. ممکن است در ابتدا یک قیمت پایه برای سرویس معمولی به مشتری اعلام شود، اما در ادامه، اگر آسانسور نیاز به سرویس کامل داشته باشد، قطعاً این هزینه ها بیشتر خواهد شد.

طبق قانون تملک آپارتمان ها، ماده 23، همه ساکنین در همه طبقات در یک آپارتمان موظف به پرداخت هزینه تعمیر آسانسور در آپارتمان هستند و کسی نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد. اگر بین ساکنین یک ساختمان بر سر پرداخت هزینه تعمیرات و سرویس آسانسور اختلافی پیش بیاید، با همکاری مدیر ساختمان و مشورت با کارشناسان شرکت آسانسور، این مشکل قابل حل است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

طراحی و اجرای آسانسور برای 6 نفر

انواع کابین آسانسور مدرن خارجی

کابین آسانسور یکی از مهم ترین اجزای سیستم آسانسور است و نقش مهمی در ایمنی افراد دارد. کابین ها با ظرفیت 6 نفر باید فضای کافی را برای ایستادن 6 نفر فراهم کنند، به طوری که بین هر نفر، فاصله ای برای آزادی وجود داشته باشد. این نکته بسیار مهمی است و باید در طراحی و ساخت کابین آسانسور به آن دقت کرد. قیمت کابین آسانسور 6 نفره بر اساس عوامل متعددی تعریف می شود. مدل کابین آسانسور، نحوه طراحی و ساخت، نوع طراحی داخلی، استفاده از اکسسوری تجهیزات داخلی کابین، قیمت مواد اولیه ساخت، برند تولید کننده، قیمت های روز بازار، همگی عواملی هستند که این قیمت ها را تحت تأثیر قرار می دهند. همان استانداردهایی که برای کابین آسانسور 4 نفره یا 8 نفره به کار می رود، در مورد کابین های 6 نفره هم صدق می کند. ضوابط نصب و راه اندازی آسانسور 6 نفره بر اساس قوانین به روز شده توسط اداره استاندارد ساختمان سازی اجرا می گردد.
  
ایده پردازی برای ساخت و تولید کابین آسانسور، یکی از مزیت هایی است که شرکت آسانسور می تواند داشته باشد و از آن بهره ببرد. ایده های خلاقانه برای طراحی کابین آسانسور می تواند موجب محبوبیت برندها شود. زیباسازی داخل کابین آسانسور، یک فرصت است که بهترین شرکت آسانسور در ایران می تواند از آن استفاده کند. داخل کابین آسانسور می تواند با دسته های مخصوص افراد، کلیدهای شیشه ای، سیستم نورپردازی مخفی و نورهای زرد و سفید، تلفن تماس در صورت بروز خطر، طراحی کف و سقف کابین، استفاده از رنگ های زیبا در طراحی داخلی، زیباتر و خاص تر طراحی شود. همه اینها در قیمت کابین آسانسور دخالت دارند. اگر به فکر داشتن یک آسانسور 6 نفره شیک و زیبا هستید، ما در کنار شما هستیم. کافیست همین حالا نیاز ساختمان خود را با ما مطرح نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

بهترین شرکت برای خدمات تعمیرات آسانسور در اصفهان

آموزش تعمیر فوری آسانسور

نصب آسانسور در آپارتمان، کاری بسیار حساس و دقیق است و باید بهترین تکنسین ها این کارها را انجام دهند. هر شرکت یا فرد که در این عملیات، کوتاهی کند یا استانداردها و قوانین را نادیده بگیرد، صدمات و خسارت های زیادی را به بار خواهد آورد. بسیاری از آسیب ها و خرابی هایی که در آسانسورها به وجود می آید می تواند ناشی از سهل انگاری در فرآیند نصب و راه اندازی باشد.

اگر قرار است خدمات تعمیرات آسانسور در آپارتمان خود را از شرکت آسانسور معتبر دریافت کنید، رعایت قوانین و مقررات، جزئی جدایی ناپذیر خواهد بود. این چنین شرکت ها با تیم حرفه ای می توانند همه کارها را از صفر تا صد، کاملاً دقیق و اصولی انجام دهند. شرکت آسانسور با تهیه نقشه کاملی از ساختمان و بررسی مسیرهای حرکت آسانسور در طبقات، عیب یابی را به راحتی انجام می دهد. فراموش نکنید که خدمات تعمیرات آسانسور را بر طبق عقد قرارداد با شرکت دریافت کنید و چه بهتر که این خدمات به صورت سرویس دهی دوره ای باشد تا از آسیب ها و خرابی های بیشتر جلوگیری نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

مدت زمان سرویس در آسانسور به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از فاکتورهایی که در مدت زمان سرویس آسانسور نقش دارد، موقعیت ساختمان است. موقعیت محل نشان می دهد که شما چند دفعه به نگهداری و تعمیرات آسانسور نیاز دارید. هر آسانسور در هر ساختمان در هر شهر که نصب شده باشد به طور منظم باید بازرسی و نگهداری شود تا از بروز حوادث پیش بینی نشده جلوگیری گردد. نصب انواع آسانسور در شهرهای مختلف به شیوه ‌های متفاوت انجام می گیرد، اما همه آنها از یک استاندارد تبعیت می کنند.

هزینه سرویس و نگهدری آسانسور باز هم در شهرهای مختلف و مناطق متفاوت با هم فرق دارد. ممکن است در یک شهر یا منطقه، هزینه تعمیرات نگهداری آسانسور بسیار ارزان باشند. همچنین هزینه برای آسانسورهای ساده و مسکونی قیمت کمتری دارد. تعمیرات- نگهداری آسانسورهای لاکچری یا آسانسورهای برج های چند طبقه و برج های بلند و مرتفع، هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت. از آنجایی که آسانسور یک وسیله کاربردی و اجتناب ناپذیر برای ساختمان های چند طبقه است، تعمیرات، سرویس و نگهداری آنها جزو ضروریات محسوب می شود. اختصاص هزینه برای سرویس در آسانسور نوعی سرمایه‌گذاری است که ساختمان را در برابر هزینه های هنگفت و حوادث جبران ناپذیر حفظ می کند.

اگر به مدت زمان سرویس آسانسور در ساختمان خود توجه ویژه داشته باشید، از بروز حادثه ها جلوگیری می کنید. آسانسورهای مسکونی، تجاری، آسانسورها در ساختمان های هتل و آسانسورهای صنعتی، همه به این خدمات نیاز دارند. بازرسی و نگهداری مداوم و پیوسته برای انواع آسانسور طبق استانداردها انجام می‌شود. فراموش نکنید که این خدمات حتماً باید توسط تکنسین های با تجربه و با سابقه کاری معتبر ارائه گردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال