۶ مطلب در مرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

کاربرد آینه کابین آسانسور لوکس

یکی از ویژگی هایی که به فضای مجلل و کاربردی بودن این کابین ها می افزاید، استفاده از آینه است. آینه های کابین آسانسور، نه تنها به عنوان یک لوازم جانبی کاربردی بلکه به عنوان یک عنصر طراحی عمل می کنند. آینه ها، زیبایی و عملکرد کلی فضا را افزایش می دهند. در کابین آسانسورهای لوکس، آینه ها به صورت استراتژیک برای ایجاد توهم جادار بودن قرار می گیرند. خاصیت انعکاسی این آینه ها باعث می شود که فضای داخل، بزرگتر و بازتر به نظر برسد. آینه ها به دلیل توانایی خود در بازتاب موثر نور طبیعی و مصنوعی، باعث افزایش بیشتر روشنایی و محیط کابین می شوند.

استفاده از آینه در کابین آسانسور، علاوه بر جنبه زیبایی، مزایای عملی نیز دارد. آینه ها فرصتی را برای مسافران فراهم می کنند که به سرعت ظاهر خود را بررسی کنند. بدین صورت، افراد، قبل از رفتن به مقصد، بهترین ظاهر را خواهند داشت. این ویژگی، در ساختمان های تجاری یا هتل ها که مسافران بلافاصله نیاز به شرکت در جلسات یا رویدادها دارند، مفید است. انتخاب مواد آینه نیز نقش مهمی در لوکس شدن کابین دارد. آینه های با کیفیت بالا با شفافیت و خواص بازتابی برتر، برای ارائه انعکاس شفافیت استفاده می شوند. علاوه بر این، قاب ها یا حاشیه های تزئینی را می توان به پانل های آینه اضافه کرد تا جذابیت بصری بیشتر شود.

آینه ها در کابین آسانسورهای لوکس با دقت و توجه به جزئیات، نصب می شوند. آنها معمولا به طور ایمن در داخل کابین قرار می گیرند و دوام را تضمین می کنند. در نتیجه، خطر آسیب را در طول حرکت آسانسور به حداقل می رسانند. به طور کلی، استفاده از آینه در کابین آسانسورهای لوکس، جادار و کاربردی بودن را به طراحی کلی می افزاید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

هزینه نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی چقدر است؟

نصب آسانسور هیدرولیکی در اصفهان

امروزه، یکی از مسائلی که فکر صاحبان ساختمان را درگیر نموده است، قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی آن ها است. بسیاری از ساکنان ساختمان های قدیمی، از بالا و پایین رفتن های متعدد در طول روز خسته و عاجز شده اند. بسیاری از صاحبان ساختمان فکر می کنند که در ساختمان قدیمی خود نمی توانند آسانسور نصب نمایند و یا اگر هم بشود آسانسور نصب کنند، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های چندین برابری هستند. اما خوشبختانه، بسیاری از مهندسان و طراحان راه و روش هایی را طراحی نموده اند تا با هزینه های مناسب، بتوان در ساختمان های قدیمی نیز آسانسور نصب نمود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی
یکی از مهم ترین عوامل در ساختمان های قدیمی که بر روی قیمت نصب آسانسور تاثیر بسزایی دارد، ابعاد است. بسیاری از ساختمان های قدیمی، دارای ابعادی مناسب هستند که متخصصان و کارشناسان می توانند آسانسور را به آسودگی درون آن نصب نمایند. اما برخی از ساختمان ها دارای ابعاد بسیار کوچک و تنگ هستند که کار افراد را برای نصب آسانسور دشوار تر می سازد و ممکن است کمی هزینه نصب افزایش یابد.

از عوامل تاثیر گذار دیگر بر روی قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی، می توان به تعداد طبقات اشاره نمود. هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد، هزینه ساخت و نصب آسانسور افزایش می یابد. چرا که هر طبقه، نیاز به یک ایستگاه مجزا و درب طبقه دارد و به همین دلیل می بایست از اجزای بیشتری استفاده نمود. 

  

تخمین دقیق قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی
یکی از بهترین راه و روش ها برای متوجه شدن نرخ و قیمت کامل نصب اسانسور در ساختمان، مراجعه به شرکت های ساخت و نصب آسانسور است. در شرکت های نصب آسانسور، مشاورانی با تجربه و حرفه ای حضور دارند که از جدید ترین قیمت متریال ها مطلع هستند و با استفاده از نرم افزار های رایانه ای، قیمت کاملا دقیق را برای شما شرح می دهند. علاوه بر آن، می توانید از نزدیک مراحل ساخت آسانسور را مشاهده نمایید و حتی درمورد قیمت و هزینه نصب نیز، با نصاب های شرکت صحبت نمایید و از خرید آسانسور خود اطمینان حاصل نمایید.

امروزه، به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از افراد مجبور به زندگی در ساختمان های قدیمی چند طبقه فاقد آسانسور هستند و این امر سبب آزار و اذیت آن ها شده است. یکی از مهم ترین مشکلات صاحبان ساختمان ها نیز، ترس از هزینه نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی است و آن ها فکر می کنند که باید هزینه های سنگینی را پرداخت نمایند. اما هیچ جای نگرانی نیست؛ چرا که آن ها می توانند با استفاده از تجربیات مشاوران، قیمت و هزینه ها را برای نصب آسانسور در ساختمان خود تخمین بزنند و برای خریداری آن اقدام نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

چه اصولی را باید در هنگام طراحی داخلی کابین آسانسور رعایت کنیم؟

امروزه استفاده از آسانسورها در مراکز مسکونی، تجاری، درمانی و... بسیار رایج شده است. به همین دلیل نیز بسیاری از شرکت ها در حوزه طراحی داخلی و بازسازی کابین آسانسور مشغول به فعالیت هستند. طراحی داخلی کابین آسانسور ها کار پر زحمتی بوده و بایستی اصول و مقررات زیادی در آن رعایت شود. در ادامه مهم ترین اصول طراحی داخلی و بازسازی کابین آسانسور را برای شما توضیح داده ایم.
  
 ایمنی
مهم ترین معیار در طراحی داخلی کابین آسانسور ایجاد ایمن جانی برای استفاده کنندگان است. این کار با در نظر گرفتن استاندارد های ایمنی مکانیکی و استاندارد های ANSI/ASME میسر می شود.
  
 زیبایی
در طراحی داخلی کابین های آسانسور بایستی مواردی همچون نورپردازی، انتخاب درست رنگ ‌ها برای دیوارها و کف رعایت شود تا فضای کابین جذاب و دلنشین به نظر برسد.
  
آسانی استفاده
از دیگر اصول مهم در طراحی کابین داخلی آسانسور ها، سهولت استفاده آن برای تمامی افراد است. این مورد بایستی بسیار مورد توجه قرار گیرد تا افراد با نیاز های ویژه مانند افراد معلول یا سالمندان نیز به راحتی بتوانند از آسانسور استفاده کنند.
  
متریال و کیفیت ساخت 
در طراحی و ساخت داخل کابین های آسانسور بایستی از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شود تا آسانسور در مقابل مواردی چون سایش، ضربه، استفاده روزانه و... مقاومت داشته باشد. 
  
ارتفاع و عرض مناسب
طراحان کابین داخلی آسانسور بایستی در هنگام طراحی ارتفاع و عرض مناسب را برای ابعاد آن در نظر بگیرند تا حداکثر استفاده از فضا مهیا شود. همچنین در داخل آسانسور نباید مسافران فضای تنگ داشته باشند و به راحتی در کابین جا شوند.
  
سیستم تهویه مناسب
در طراحی و بازسازی کابین آسانسور بایستی توجه ویژه ای به سیستم تهویه شود تا هوای تازه و پاک در داخل کابین فراهم شود و مسافرین حاضر در کابین حس خوبی داشته باشند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

روش های کاهش صدا و لرزش کابین آسانسور

بی شک ایجاد صدا و لرزش در کابین آسانسور باعث به هم ریختن آسایش افراد می شود. حتی در صورتی که این صدا یا لرزش شدید باشد، ممکن است دلهره و  نگرانی هایی را برای افراد داخل کابین به همراه داشته باشد. به همین خاطر نیز حتماً لازم است تا با تدابیر مختلف و سرویس و بازسازی کابین آسانسور، به کاهش و از بین بردن صدا و لرزش کابین آسانسور ها اقدام کرد. در ادامه برخی از مهم ترین و موثر ترین راه ها برای این کار بیان شده اند. 
   
استفاده از مواد جذب صوت
یکی از بهترین روش های کاهش صدا در آسانسور ها، به کار گیری مواد با خاصیت جذب صوت است. شما می توانید فوم های عایق مخصوص، فایبرگلاس و سایر مواد جذب صوت را در دیوار ها، سقف و کف آسانسور نصب کنید.
   
استفاده از سیستم ‌های عایق صوتی
نصب سیستم های عایق صوتی همچون ساندویچ پانل ها نیز می تواند در کنترل و کاهش صدا و لرزش بسیار موثر باشد. همچنین شما می توانید برای این کار از سیستم های عایق صوتی برای درب و پنجره های آسانسور خود استفاده کنید. این کار تاثیر بسزایی در کاهش صدا و لرزش در آسانسور ها دارد.
    
بهبود سیستم آسانسور
بازسازی کابین آسانسور و بهبود سیستم آن می تواند در کاهش صدا و لرزش کابین آسانسور بسیار تاثیر گذار باشد. شما می توانید با انجام اقداماتی همچون تعویض لیفت ‌ها و ماشین ‌آلات، به‌روزرسانی و بهینه ‌سازی سیستم‌ های مکانیکی و الکترونیکی آسانسور صدا و لرزش داخل کابین را کاهش دهید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

چگونه کابین آسانسور با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

بازسازی کابین آسانسور استیل

وجود برخی از عوامل از جمله سیستم نورپردازی هوشمند در کابین آسانسور حیاتی نیست و اگر نباشد تاثیری بر روی کارکرد آسانسور ندارد ولی بر روی قیمت کابین تاثیر مستقیمی دارد. جالب است بدانید که قطعات تزئینی و ظاهری بیشترین بخش قیمت کابین آسانسور را به خود اختصاص می دهند و اگر به دنبال کابین آسانسور با قیمتی مناسب باشیم، می بایست به تزئینات و ظاهر آن کمی بی توجه تر باشیم تا بتوانیم کابین را با قیمتی مناسب خریداری نماییم.
عواملی دیگر از جمله قطعات فنی بسیار مرغوب و با کیفیت، می توانند بر روی قیمت کابین آسانسور تاثیر گذار باشند. استفاده از بلبرینگ ها، اتصالات، سیم کشی، سیستم الکتریکی و نور پردازی مرغوب و با کیفیت می تواند در افزایش قیمت کابین آسانسور نقش بسزایی داشته باشد. اما اگر بخواهیم کابین آسانسور ارزانی داشته باشیم، می بایست از قطعات درجه دو یا سه با کیفیتی متوسط استفاده نماییم تا قیمت کابین کاهش یابد؛ اما در نظر داشته باشید که استفاده از قطعات با کیفیت متوسط، سبب کاهش طول عمر کابین می شود و می بایست در حفظ و نگهداری آن بسیار کوشا باشیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت ریل آسانسور

قیمت کابل و سیم آسانسور

یکی از مواردی که نصاب های آسانسور می بایست آن را حتما بدانند، قیمت ریل آسانسور است. ریل های آسانسور، مهم ترین اجزای آن هستند. ریل ها کمک می کنند تا آسانسور در تونل به خوبی قرار بگیرد و نوسانات کمتری به آن وارد شود. ریل های آسانسور دارای انواع مختلفی هستند که موجب می شود قیمت آن ها متغیر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ریل آسانسور بیشتر آشنا شوید.

یکی از عوامل بسیار مهمی که بر روی قیمت انواع ریل آسانسور تاثیر گذار است، اندازه و ابعاد است. معمولا اندازه گیری و محاسبات ریل آسانسور را بر اساس تعداد طبقات در نظر می گیرند. برای یک آسانسور کششی معمولی در هر طبقه با ارتفاع حدودا 3 متری نیاز به 6 متر ریل کابین و 6 متر ریل وزنه  وجود دارد. قانونا هرچه تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد، چاه آسانسور نیازمند ریل بیشتری است و در نتیجه می بایست مبلغ بالا تری جهت ریل آسانسور پرداخت نمود. برای آن که بتوانید ریل آسانسور را با قیمتی مناسب تهیه نمایید، می توانید از شرکت های معتبر برای خرید آن اقدام کنید.

نوع آلیاژ و درجه بندی کیفی، یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر گذار بر روی قیمت ریل آسانسور است. معمولا، تمامی ریل های آسانسور ها از جنس فولاد هستند و بر روی لبه  آن ها  ماشین کاری انجام میشود . جالب است بدانید که ریل های آسانسور با قیمت های مناسب تری هستند که از آلیاژ های ارزان تری ساخته می شوند. اما استفاده از آن ها برای ساختمان هایی با بیش از 4 طبقه مجاز نیست چرا که وزن بسیار زیاد کابین، ممکن است آن ها را خم کند و منجر به وقوع حادثه بشود.

یکی از نکات بسیار مهمی که می بایست پیش از خرید ریل آسانسور به آن دقت نمایید، کیفیت و مرغوبیت ریل است. نداشتن قیمت ریل ها، سبب می شود تا در محاسبات هزینه ها برای ساخت و مونتاژ آسانسور مشکلات زیادی پیش آید. برای آن که بتوانید قیمت دقیق ریل های آسانسور را متوجه شوید، می توانید از سایت های معتبر شرکت های آسانسوری استفاده نمایید. علاوه بر آن، می توانید به صورت حضوری از شرکت های تولیدی قطعات آسانسور بازدید نمایید و قیمت دقیق ریل ها را از مشاوران بپرسید و بتوانید ریل های آسانسور خود را با قیمت بسیار مناسبی خریداری نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال