بازرسی:
بازرسی در مقاطع زمانی مشخص از آسانسور صورت می گیرد تا مشخص شود که آیا قطعات نیاز به تنظیم و سرویس دارند یا خیر و در صورت وجود اشکال ، تعمیرات پیشگیرانه در زمان درست انجام شود.
سرویس:
هنگامی که در طی بازرسی نیاز به سرویس احساس شود برای قسمت های متحرک و ثابت اعم از الکتریکی و مکانیکی سرویس دهی انجام می گیرد. هر آسانسور باید دارای چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور باشد تا ماهیانه حداقل یک بار مورد بررسی قرار گیرد.
تعمیر پیشگیرانه:
تعمیرات پیشگیرانه زمانی انجام میشود که هنوز امکانات وسایل نسبی در حال کار است و دچار خرابی نشده اما تعمیرات پیشگیرانه باعث میشود که خرابی سیستم به تعویق افتاده یا جلوی خرابی های آتی گرفته شود.
تعمیرات رفع خرابی :
هنگامی که دستگاه از کار افتاده باشد و نتواند وظایف تعیین شده را انجام دهد لازم است تعمیرات رفع خرابی انجام شود و آسانسور مجدداً راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.