شاید تا بحال با مشکل خرابی آسانسور منزل خود مواجه شده باشید. در برخی از مواقع، بسیاری از افراد در استفاده از آسانسور نکات لازم و ضروری را رعایت نمی نمایند. این امر سبب می شود تا قطعات آسانسور در طول مدت زمان استفاده از بین بروند و آسانسور نیاز به تعمیر پیدا کند. البته فراموش نکنید که سرویس های دوره ای، با تعمیر آسانسور متفاوت است؛ در سرویس های دوره ای، افراد متخصص بخش هایی از آسانسور را روغن کاری، آچار کشی و تعویض برخی از قطعات مصرفی را تعویض می نمایند . 

در بسیاری از مواقع، ممکن است صدا هایی را در آسانسور احساس کنید که آنچنان خوشایند نیستند و ممکن است شما را بترسانند. آسانسور ها می توانند حتی با کوچک ترین عیب، از کار بیوفتند و متوقف شوند. برای این که با مشکلات مواجه نشوید، می بایست در مرحله اول به صورت درست از آسانسور استفاده نمایید و در مرحله دوم، می بایست سرویس های دوره ای را طبق زمان تایین شده انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. برای تعمیر و سرویس های دوره ای آسانسور خود، می بایست حتما آن را دست افراد متخصص و با تجربه در تعمیر آسانسور بسپارید.

همانطور که گفته شد، برای تعمیر آسانسور می بایست آن را درست افراد متخصص بسپارید. اما در برخی از مکان ها متخصصان به صورت خصوصی فعالیت می کنند و ممکن است پس از تعمیر، هزینه بسیار بالایی را از شما درخواست کنند. برای آن پس از تعمیرات و سرویس آسانسور خود با خیالی آسوده از آن استفاده نمایید و مبلغ کمتری را بپردازید، می بایست از شرکت های مخصوص آسانسور، برای تعمیر و سرویس های دوره ای استفاده نمایید. مهم ترین مزایای این شرکت ها، تضمین کیفیت کار است و این امر سبب می شود تا بتوان با خیالی آسوده سوار آسانسور شد.

یکی از مهم ترین نکاتی که افراد در هنگام خرابی آسانسور، با آن جدی برخورد نمی کنند، تاخیر در مدت زمان تعمیر و صرفه جویی در هزینه ها می باشد. بسیاری از افراد معتقد هستند که پس از خرابی آسانسور، آن ها می توانند مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمایند بدون آن که آسیبی به اجزای دیگر برسد. ولی این امر به طور کل اشتباه است؛ چرا که اگر قطعه ای کوچک از آسانسور آسیب ببیند و سر موعد تعویض نگردد، سبب از بین رفتن اجزا و قطعات دیگر می شود و در نتیجه دیگر نمی توان در هزینه ها صرفه جویی نمود و می بایست هزینه های کلانی را برای تعمیر آسانسور بپردازید.