۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

تعمیر برد آسانسور

 امروزه آسانسورها به یکی از پرکاربردترین وسیله های زندگی ما تبدیل شده اند. تا جایی که از این اتاقک های متحرک، هم در مراکز تجاری و اداری و هم در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. آسانسورها سالها است که در کنار پله قرار گرفته اند و سختی بالا و پایین رفتن از پله را برای ما انسان ها آسان کرده اند. آسانسور از قطعات مهم و کلیدی زیادی ساخته شده است که خرابی هر یک از آنها می تواند مشکل ساز شود. همانطور که شما عزیزان هم می دانید در اداره ها و همچنین مکان های عمومی مانند: پاساژها، مراکز خرید و... بیشتر از سایر مکان ها از آسانسور استفاده می شود. به کار گرفته شدن مکرر از آسانسور باعث خرابی و یا اختلال در برخی از قطعات آسانسور می شود که بلافاصله بعد از بروز و مشاهده اختلال قطعات، باید به فکر تعمیر آن باشید.

قطعه برد آسانسور 
قطعه برد آسانسور جزو مهم ترین قطعات در آسانسور به شمار می رود. این بردها به نام های برد کنترل آسانسور و برد تابلو فرمان در آسانسور وظایف خود را انجام می دهند. برد کنترل آسانسور دارای صفحه نمایشگر است که وضعیت طبقات را و همچنین عدد طبقه مد نظرتان را نمایش می دهد.خرابی برد کنترل آسانسور و اشکالات آن باعث می شود هنگام فشار دادن عدد طبقه مدنظرمان با مشکل مواجه شویم.بنابراین برد تابلو فرمان یا برد کنترل آسانسور وظایف خاص و مهمی را بر عهده دارد. با این وجود اگر در آسانسور محل کار یا محل زندگی شما علائم خرابی و اختلال در قسمت برد کنترل مشاهده کردید، بهتر است هر چه سریع تر به دنبال تعمیر آن توسط افراد مجرب باشید تا از خرابی های دیگر جلوگیری به عمل آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ بر اساس نوع ساختمان

تعمرفه سرویس آسانسور 1400

یکی از دیدگاه هایی که بر اساس آن، تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ معین می ‌شود، نوع ساختمان است. در نرخنامه مصوبه سندیکا، قراردادهای سرویس و تعمیرات- نگهداری آسانسور برای ساختمان ها به ۵ دسته تقسیم بندی می شود. این ۵ دسته به صورت زیر است:
ساختمان های گروه ۱ شامل ساختمان های مسکونی است.
ساختمان های گروه ۲ شامل ساختمان های اداری تا ۱۰ واحد می باشد.
ساختمان های گروه ۳ شامل ساختمان های اداری از ۱۰ واحد به بالا، مجتمع های تجاری، ساختمان پزشکی، بانک ‌ها، مدارس، مجتمع های تفریحی، رستوران ها و تالارهای پذیرایی، آسانسورهای پارکینگ های عمومی و مسافرخانه ها است.
ساختمان های گروه ۴ شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز خدمات درمانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، هتل ‌ها و آشپزخانه های صنعتی است.
ساختمان های گروه ۵ شامل سازمان های بزرگ دولتی و عمومی، دادسراها و دادگاه ها، شهرداری، کلانتری، وزارتخانه، فرودگاه، مترو، مسجد و نظایر اینها می باشد.
تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ برای این ۵ گروه ساختمان به ازای هر طبقه جدا تعریف شده است؛ و هر کدام از تعرفه ها بسته به اینکه چند لاین آسانسور در ساختمان وجود داشته باشد متفاوت است. لازم به ذکر است هزینه سرویس، تعمیرات- نگهداری آسانسور برای ساختمان هایی که دارای پله برقی هستند متفاوت در نظر گرفته شده است. نرخ اعلام شده در مصوبه سندیکا درج شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

خرید آسانسور در اصفهان

شرکت اسانسور فعال در اصفهان
شاید اولین چیزی که برای خرید آسانسور مناسب به ذهن شما می رسد، پیدا کردن بهترین شرکت آسانسور در ایران باشد. شرکت هایی که اعتبار خود را در بازار ثابت کردند، بهترین شرکت‌ها هستند. تفاوتی نمی‌کند تولیدکننده ایرانی باشد یا بازرگانی؛ قطعات و پک کامل آسانسور باید از بهترین کیفیت برخوردار باشد و ایمنی و اطمینان پذیری یک آسانسور را تامین کند. در حال حاضر در کنار انواع آسانسور ایرانی، برندهای معتبری از کشورهای جهان شامل ایتالیا، آلمان، اسپانیا و ژاپن در بازار وجود دارد که بهترین آسانسور و قطعات جانبی را ارائه می دهند.

برخی از شرکت های آسانسور، تنها وارد کننده قطعات آسانسور هستند. این قطعات برای تولیدکنندگان داخلی به مصرف می رسد. در همین راستا، بهترین شرکت آسانسور در ایران از این قطعات با کیفیت و استاندارد استفاده میکنند. مسئولیت شرکت های وارد کننده، پیچیده تر و دشوارتر است؛ چرا که این قطعات باید به تایید برسند و صحت عملکرد آن ها برای ایمنی آسانسور ثابت شود.

بهترین شرکت آسانسور در ایران، مجموعه ای از کارشناسان، تکنسین ها و مهندسان ایرانی را به کار گرفته است که تجربه، تخصص و دانش کافی در این زمینه دارند. تمام افرادی که مشاوره خرید آسانسور را ارائه می دهند، و آنهایی که برای نصب این تجهیزات به محل اعزام می گردند، از بهترین ها انتخاب شده اند. تلاش تمام شرکت های فعال در حوزه آسانسور در این مسیر قرار دارد که رضایتمندی مشتریان را تامین کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید پک کامل آسانسور می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

نصب آسانسور بیرون ساختمان

فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور

نصب آسانسور بیرون ساختمان شرایطی را فراهم می کند تا رفت و آمد به طبقات مختلف از محیط بیرون ساختمان راحت‌تر باشد. آسانسورهایی که در بیرون از ساختمان نصب می شوند، معمولاً یا کاربری خانگی دارند یا به صورت بالابرهای مختلف در محیط های صنعتی و کارگاهی طراحی شده اند. متداول ترین کاربردهای آسانسور برای بیرون از ساختمان همان آسانسورهای خانگی است. طراحی و ساخت آسانسور خانگی، دستورالعمل های خاص خودش را دارد.

آسانسورهای خانگی، زیباتر، جادار و جذاب هستند و می توان آنها را در طرح و مدل های متنوع ساخت و نصب کرد. اگر می‌خواهید آسانسور در محیط بیرون ساختمان خود نصب کنید، یا یک آسانسور مناسب در حیاط داشته باشید ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام نوع آسانسور برای شما مفیدتر است. صرف نظر از سال ساخت ساختمان، می توان آسانسورهایی با بهترین تجهیزات را نصب کرد . در میان انواع آسانسورها، در حال حاضر آسانسورهای هیدرولیک برای خانه ها پیشنهاد می شوند، اما باید قبل از نصب بدانید که آیا فضای کافی را در اختیار دارید یا خیر. نصب آسانسور بیرون ساختمان اهمیت زیادی دارد؛ همانطور که نصب این تجهیزات در داخل ساختمان حائز اهمیت است. در هر صورت، یک سری نکات وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. از آنجایی که این موضوع در صنعت آسانسور و استانداردهای نصب آسانسور بسیار حساس و دقیق است، در قسمت بعدی نکات کلی را برای نصب آسانسور معرفی می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قطعات موتور آسانسور شامل چیست؟

قطعات موتور آسانسور در تهران

قطعات موتور آسانسور، مجموعه ای از اجزاء و بخش هایی هستند که اندازه های کوچک و بزرگ دارند، از نظر ساختار متفاوت هستند و هر یک در جایگاه خود، بهترین عملکرد را برای موتور فراهم می ‌کنند. بدون موتور آسانسور، حرکت کابین آسانسور و سایر بخش ها امکان پذیر نیست. کنترل حرکت موتور آسانسور و مدیریت تمام قطعات آن به واسطه وجود یک تابلو برق یا تابلوی کنترل امکان ‌پذیر است. اهمیت قطعات ریز و درشت موتور آسانسور به اندازه ای است که اگر حتی کوچک ترین عیب یا نقص در آنها به وجود بیاید، بر روی عملکرد کل موتور تاثیر دارد؛ و به این ترتیب آسانسور با مشکل مواجه خواهد شد. اگر به مشکلات قطعات موتور آسانسور رسیدگی نکنید، در مدت زمان کوتاهی حوادث جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

انواع قطعات موتور آسانسور برای موتورهای مختلف بر اساس نحوه عملکرد متفاوت است. مثلاً موتور آسانسور که با استفاده از گیربکس حرکت می ‌کند، یک سری قطعات و لوازم دارد. موتور آسانسور مجهز به گیربکس دو سرعته، نوع دیگری از موتور است که با داشتن دو سیم پیچ مجزا،حرکت تند و کند جداگانه آسانسور را موجب می شود. در مقابل، موتور آسانسور بدون گیربکس هم وجود دارد که اجزای آن نیز متفاوت است. 
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

آموزش نحوه تعمیر آسانسور

بهترین تعمیرات آسانسور در اصفهان

نحوه تعمیر آسانسور خانگی با روش تعمیر آسانسورهای صنعتی یا آسانسورهایی که در ساختمان های تجاری و مراکز خرید وجود دارند با هم متفاوت است. تکنسین هایی که برای تعمیرات آسانسور اعزام می شوند از تمام فنون و تکنیک های تخصصی اطلاع دارند. تکنسین های مسئول تعمیرات آسانسور از سطح بالایی دانش تخصصی برخوردار هستند و با مهارت خود می توانند عملکرد مناسب آسانسور را فراهم کنند.

تجهیزات آسانسور بسیار پیچیده است و قطعات مختلفی را در بر می گیرد. هر کدام از این قسمت ها ممکن است نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشند. نحوه تعمیر آسانسور با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده است اجرا می شود.  اگر قطعات مختلف آسانسور حتی کوچکترین مشکلی پیدا کنند، در طولانی مدت بر عملکرد و حرکت کلی آسانسور تاثیر منفی خواهند داشت. در همین راستا لازم به ذکر است که هنگام خرید آسانسور به این نکته توجه کنید که تمام تجهیزات از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

در دستورالعمل نحوه تعمیر آسانسور به موارد اصلی و جزئیات اشاره شده است. مثلاً شما به تجهیزات اصلی نظیر تابلو برق آسانسور، کابین آسانسور، سیستم برق، طناب های آسانسور، کابل ها و موتور آسانسور باید توجه کنید. هر یک از این تجهیزات اصلی به تنهایی از قسمت ‌های کوچک تری تشکیل شده است که آنها هم نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند. از آنجایی که نحوه تعمیر آسانسور که از طریق شرکت ‌های مختلف ارائه می شود شباهت زیادی به یکدیگر دارد، در ادامه این قسمت به مهمترین اصول برای تعمیرات آسانسور اشاره می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال