۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور

در این مقاله قصد داریم درباره فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور صحبت کنیم. امروزه کسی نیست که با آسانسور آشنایی نداشته باشد و بیشتر ساختمان های چند طبقه مجهز به این اتاقک متحرک هستند.  این وسیله پرکاربرد سال هاست در سراسر جهان مورد استفاده و استقبال شدیدی قرار گرفته و وجود آن در ساختمان ها جزو آپشن های یک ساختمان تعریف می شود. آسانسورها با توجه به نوع ساختمان و ظرفیت می توانند متفاوت انتخاب شوند.

رعایت استانداردهای ابتدایی در نصب و راه اندازی آسانسور بسیار مهم است. یکی از مهم ترین مواردی که در نصب یک آسانسور باید رعایت شود، بررسی فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور می باشد. باید دقت کنید که منحصرا در این مورد، اگر استانداردهای لازمه رعایت نشود و نصب آسانسور طبق قوانین صورت نگیرد، ممکن است خسارت های زیادی را در آینده به بار آورد. از این رو برای آشنایی بیشتر با فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فضای مورد نیاز برای موتورخانه آسانسور 
اکثراً موتورخانه های آسانسور در بالای چاه آسانسور ساخته می‌شوند. موتورخانه عموماً جای تجهیزاتی مانند موتور گیربکس، تابلو فرمان و تابلوی برق سه فاز می باشد. ارتفاع موتورخانه با در نظر گرفتن بالا آمدن سکوی موتورخانه برای تامین فضای بالاسری از روی سکو به دلیل تامین ارتفاع 1.80 تا زیر سقف موتورخانه، از کف تا پشت بام تعیین خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

چرا به تعمیر دکمه آسانسور نیاز داریم؟

یکی از دلایل مهم خرابی دکمه آسانسور، فشار دادن بیش از حد و‌ محکم این دکمه ها است. در مراکز اداری و تجاری، رفت و آمد افراد و استفاده آنها از آسانسور به مراتب بیشتر از ساختمان های مسکونی است. به همین دلیل خرابی دکمه آسانسور بیشتر در این ساختمان ها رخ می دهد. یکی از مهم ترین علائم خرابی دکمه های آسانسور، عدم حرکت درست و ایست درست در طبقات و اختلال در باز و بسته شدن درب ها می باشد.

شرکت های معتبر برای  تعمیر دکمه آسانسور
شما عزیزان می توانید برای تعمیر دکمه آسانسور ساختمان تان با شرکتی که از آن آسانسور را خریداری کردید، تماس بگیرید تا تیم تعمیر و سرویس خود را برای ارائه خدمات، نزد شما بفرستند و دکمه آسانسور را تعمیر یا تعویض نمایند. شرکت های مختلف و زیادی در سر تا سر ایران وجود دارند که می توانند این خدمات را به شما عزیزان ارائه دهند. البته افراد بهتر است با یک شرکت معتبر قرارداد سرویس و نگهداری منعقد کنند و این خدمات را از آنها درخواست کنند . این شرکت ها با طی نمودن دوره کامل تعمیرات آسانسور، به عنوان یک متخصص، می توانند نه تنها تعمیرات دکمه آسانسور، بلکه تعمیرات کلی این اتاقک را انجام دهند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

خرید بهترین آسانسور در اصفهان

بهترین شرکت آسانسور در اصفهان

اگر خرید آسانسور را از بهترین شرکت آسانسور در اصفهان انجام دهید، سرعت انجام کارها بالاتر خواهد رفت. شرکت های معتبر در اصفهان برای فروش آسانسور، تکنسین ها و کارشناسان متخصصی دارند که به تمام مراحل کار مسلط هستند و این یعنی هزینه های شما بهتر مدیریت می شود. با به کارگیری نیروهای حرفه‌ای در بهترین شرکت های آسانسور، خدمات به موقع و در کمترین زمان ارائه می گردند. نتایج تمام این موارد به انجام رساندن پروژه های بیشتر برای نصب آسانسور، تضمین کیفیت و ایمنی است. معیار دیگری که باید برای پیدا کردن بهترین شرکت آسانسور در اصفهان جستجو کنید، پروژه‌هایی است که قبلاً آن شرکت آنها را انجام داده است. مثلاً باید ببینید که شرکت مورد نظر شما چه آسانسورهایی را در چه ساختمان هایی نصب کرده است. پیشنهاد می‌کنیم پروژه‌ها را از نزدیک ببینید و کیفیت کار را ارزیابی کنید.

یک شرکت معتبر و حرفه‌ای در حوزه آسانسور، خدمات فروش آسانسور، برنامه ریزی برای نصب و راه اندازی آسانسور، بازرسی محل، رعایت استانداردها، کنترل مراحل پروژه و نظارت بر بهره برداری و راه اندازی آسانسور در ساختمان را با جزئیات کامل دنبال می کند. معمولاً بهترین شرکت آسانسور در اصفهان دارای واحدهای کنترل و ارزیابی استاندارد و کیفیت هستند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که تمام قطعات و لوازمی که برای آسانسورها به کار می روند کیفیت عالی دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

۵ نکته اصلی برای رسیدگی و سرویس آسانسور

نحوه سرویس آسانسور

نکته اول: بررسی عملکرد آسانسور
اولین نکته برای نحوه سرویس آسانسور این است که عملکرد آسانسور را بررسی کنید. در هر روز، تعداد دفعاتی که از آسانسور استفاده می‌کنید را یادداشت کنید و هر گونه نشانه، سر و صدا یا علائمی که نشان می دهد مشکلی وجود دارد را در جدولی بنویسید. توجه داشته باشید که در حین کار کردن آسانسور اگر صداهای عجیب و غریب به وجود بیاید، یا نشانه های غیر معمول مانند اختلال در باز و بسته شدن درب آسانسور مشاهده شود، نشان می دهد که حتماً باید نسبت به خدمات تعمیر آسانسور اقدام کنید. اگر این مشکلات را سریع تر برطرف نکنید، بزرگ و بزرگ تر می شوند و شما را با چالش بیشتری مواجه می کنند.

نکته: دوم بازرسی روزانه آسانسور
بهترین کار قبل از سرویس آسانسور این است که روزانه، عملکرد آسانسور خود را چک کنید. آسانسور را هر روز بازرسی کنید و مطمئن شوید که تمام قطعات و قسمت ها در شرایط مناسب کار می کنند.

نکته سوم: تعویض تجهیزات معیوب و از کار افتاده
سومین نکته در نحوه سرویس آسانسور این است که باید تجهیزات معیوب و از کار افتاده در آسانسور را تعویض کنید؛ مثلاً ممکن است لامپ های داخل کابین آسانسور سوخته باشند یا شکسته باشند که باید آنها را تعویض کنید. در قرارداد خدمات سرویس آسانسور و تعمیرات آسانسور نوشته شده است که در صورت بروز هرگونه مشکل، حادثه یا شکایت می‌توانید از شرکت های سرویس دهنده ی آسانسور کمک بگیرید. بهتر است تعویض قطعات معیوب آسانسور را به کارشناسان و تکنسین های ماهر و دوره دیده واگذار کنید.

 

نکته چهارم: عدم استفاده از شوینده های صنعتی
چهارمین نکته که در نحوه سرویس آسانسور بسیار اهمیت دارد و تمام سرویس کاران به آن واقف هستند، عدم استفاده از پاک کننده ها و شوینده های صنعتی است. داخل کابین آسانسور از مواد اولیه ای استفاده شده که نسبت به عوامل شدید شیمیایی مستعد خوردگی هستند. در حقیقت علت اصلی خرابی مکانیکی داخل قطعات آسانسور هم ناشی از همین پدیده های خوردگی است.  

زمانی که کارکنان، تعمیرکاران یا سرویس کاران آسانسور بدون اطلاع، از پاک کننده های صنعتی استفاده کنند، این شوینده ها به قطعات حساس آسانسور راه پیدا می کنند و زمینه را برای خرابی و خوردگی فراهم می سازند. برای سرویس آسانسور بهتر است از استفاده از پاک کننده های صنعتی در آسانسور جداً خودداری کنید؛ مگر آنکه پیمانکار آسانسور یا سرویس کار، خود، شخصاً پاک‌کننده استانداردی را برای این کار پیشنهاد دهد.

نکته پنجم: حمل استاندارد بار مطابق با ظرفیت آسان
پنجمین نکته مهم در اصول و نحوه سرویس آسانسور توجه به حداکثر ظرفیت حمل بار یا ساکنین با آسانسور است. متاسفانه اکثر آسانسورها به این علت خراب می ‌شوند که اضافه وزن و اضافه بار با آنها جابجا شده است. البته آسانسورهای امروزی دارای سیستم تشخیص اضافه بار هستند و اجازه حرکت به آسانسور با بار اضافه را نمی دهند ولی ممکن این سیستم خراب شده یا از مدار خارج شده باشد.اگر بیش از حد ظرفیت آسانسور، بارگیری کنید، قطعات مختلف زودتر فرسوده می شوند و هنگام حرکت می توانند خطری برای افراد داخل آسانسور ایجاد کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت آسانسور ۴ توقف برای ساختمان مسکونی و اداری

قیمت آسانسور 4 توقف

برای ساختمان های چهار طبقه با کاربری مسکونی، دو نوع آسانسور کششی استفاده می شود. آسانسور موتور گیربکسی و آسانسور با موتور بدون گیربکس، هر دو برای ساختمان ‌های چهار طبقه گزینه های خوبی هستند، اما مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. قیمت آسانسور ۴ توقف از نوع موتور گیربکسی از برندهای مختلف، متفاوت است. قیمت آسانسور را باید از بهترین شرکت آسانسور استعلام بگیرید. اگر از آسانسور گیربکسی استفاده می‌کنید، معمولاً مصرف انرژی بیشتری دارد، چون به واسطه حرکت چرخ دنده ها اصطکاک بیشتری هنگام حرکت بوجود می آید.

برای نصب آسانسور گیربکسی برای ساختمان ۴ توقف، نیاز به ساخت موتورخانه آسانسور دارید. لازم به ذکر است که تعمیرات و نگهداری این نوع آسانسورها بواسطه نیاز به سرکشی و  بازدید روغن گیربکس هزینه هایی دارند و در واقع باید هر چند سال این روغن را تعویض کنید. قیمت آسانسور ۴ توقف از نوع موتور گیرلس، گرانتر است اما مزایای بیشتری را نسبت به مدل قبلی فراهم می کند. از آنجایی که این آسانسورها با موتور بدون چرخ دنده حرکت می کنند، نیاز به روغن وبازدید کمتری دارند و فضای کمتری را در ساختمان اشغال می کنند. نصب آسانسور موتور گیرلس میتواند بدون موتورخانه انجام شود ، یعنی موتور داخل چاه آسانسور نصب میشود. یکی دیگر از انواع آسانسورهایی که در ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می‌ شود، آسانسورهای پنوماتیک هستند. قیمت آسانسور ۴ توقف برای ساختمان اداری از این نوع آسانسورها نسبت به دو مدل قبلی، گران تر بوده و مزایای بهتری را ارائه می‌ دهند. آسانسورهای پنوماتیک به حداقل فضا برای نصب نیاز دارند. البته این مدل تجهیزات، معایب خاص خودشان را دارند که هنگام نصب در ساختمان یا سفارش آسانسور می توانید از کارشناسان شرکت آسانسور سوال کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

مهمترین خدمات شرکت سرویس آسانسور

خدمات شرکت سرویس آسانسور

شرکت سرویس آسانسور یا شرکت خدمات سرویس آسانسور، مجموعه ای است که برای رسیدگی به وضعیت انواع آسانسور راه اندازی شده است. در این نوع شرکت ها، افراد با تجربه و متخصصی وجود دارند که می توانند انواع آسانسور را بازرسی کنند و در صورتی که مشکل یا مشکلات شناسایی شود، راه حل های صحیح و مقرون به صرفه ای را ارائه دهند. خدمات سرویس آسانسور، قابل اعتماد و کارآمد هستند، بنابراین مشتریان از هر گروه جامعه باشند می توانند به خدمات این شرکت ها اعتماد کند. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، شرکت سرویس آسانسور چند مسئولیت دیگر هم بر عهده دارد. این موارد که در قسمت زیر مطرح می کنیم همه جزو حوزه های تخصصی هستند:

  • سرویسکاران در شرکت های خدمات سرویس آسانسور، مسئولیت های رسیدگی به آسانسور در آپارتمان های کوچک، بررسی تاسیسات آسانسور، سرویس آسانسورهای قدیمی، بازرسی برای نوسازی آسانسورها، راهنمایی جهت تعمیرات و نگهداری آسانسور در ساختمان و همچنین بازرسی از ساختمان هایی که متقاضی نصب آسانسور هستند را بر عهده دارند.
  • شرکت سرویس آسانسور، بخش های مجزایی را با توجه به تخصص هایی که در اختیار دارد می‌تواند پشتیبانی کند. خدمات مهندسی ساختمان برای نصب آسانسور، ارائه فناوری های جدید در حوزه بالابر و آسانسور و اعزام مهندسان ناظر برای بازرسی ساختمان و امکان سنجی برای نصب انواع آسانسور، سایر خدماتی است که این شرکت ها به نحو احسن ارائه می دهند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تعمیر دکمه آسانسور

امروزه آسانسور ها نقش مهم و ویژه ای در ساختمان ها و آپارتمان های بلند و دارای پله های زیاد، دارند. این وسیله پرکاربرد سال هاست در سراسر جهان مورد استفاده و استقبال شدیدی قرار گرفته و از آن برای راحتی بیشتر در هنگام رفت و آمد و بالا و پایین رفتن در ساختمان ها استفاده می شود. امروزه آسانسورها جای استفاده از پله‌ها را گرفته اند و مگر در موارد خرابی آسانسور کسی از پله استفاده نمیکند.

آسانسورها بعد از گذشت مدتی دچار فرسودگی و خرابی می شوند، این خرابی ها می تواند از اجزای داخلی  مثل موتور و تابلو فرمان و ...  و همچنین موارد ظاهری آسانسور شکل بگیرد. اما یکی از شایع‌ ترین خرابی این وسیله، خرابی دکمه آسانسور است. همانطور که می دانید دکمه آسانسور یکی از اجزای مهم این وسیله به شمار می رود. به بیانی ساده، تمامی کارایی آسانسور به وجود همین دکمه وابسته است. شما با دکمه آسانسور می توانید شماره طبقات مدنظرتان را انتخاب کنید . همچنین در صورت وقوع حادثه، فشردن دکمه آژیر موجود بر روی برد دکمه های مختلف آسانسور، می تواند بهترین کمک برای شما باشد.

طبیعتاً هر چقدر که ما از آسانسور و دکمه آن کمتر استفاده کنیم، طول عمر آن بیشتر خواهد بود. البته تمامی شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات آسانسور، با ارائه خدمات پس از فروش خود، به راحتی تعمیر دکمه آسانسور را انجام می دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

عقد قرارداد با بهترین شرکت اسانسور

بهترین شرکت آسانسور در تهران

دومین نکته ای که باید برای پیدا کردن بهترین شرکت آسانسور به آن توجه داشته باشید این است که در مذاکره برای عقد قرارداد، حساسیت زیادی به خرج دهید. شرکت ‌های حرفه ای، کارمندان حرفه ای برای فروش و مذاکره فروش دارند. پس از آن که صلاحیت شرکت تایید شد، برای قیمت خرید آسانسور و خدمات جانبی به توافق برسید. 

پیشنهاد می کنیم شرکتی را برای خرید نصب و تعمیرات آسانسور انتخاب کنید که همه جانبه، شما و ساختمان شما را پوشش می دهد. قبل از عقد قرارداد خرید آسانسور، در مورد قیمت ها و هزینه ها حتماً به توافق برسید. نحوه تسویه حساب و بازرسی‌های سالانه را معین کنید. برای خدمات بازرسی یا تعمیرات- نگهداری یا صدور گواهی سلامت آسانسور، حتماً قرار داد سرویس با شرکت نصاب منعقد کنید و مدت زمان قرارداد را مشخص کنید. شرکت آسانسور باید آسانسورهای نصب شده برای ساختمان شما را بیمه کند. حتی اگر قرارداد شما کوتاه مدت باشد، نکات ذکر شده در فوق را در دستور کار خود قرار دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

شرکت آسانسور در اصفهان

بهترین شرکت آسانسور در اصفهان

وقتی شرکت ها خدمات فروش آسانسور، نصب آسانسور یا حتی تولید آسانسور را به نحو مطلوب انجام می‌دهند یعنی ایمنی و کیفیت را به طور کامل تضمین کرده اند. امنیت آسانسور، بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، بنابراین سوابق شرکت، نقش مهمی در جذب مشتری خواهد داشت. اگر به دنبال بهترین شرکت آسانسور در اصفهان هستید یا می خواهید بهترین های آسانسور در شهر خود را انتخاب کنید، چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم در یک شرکت معتبر برای خرید آسانسور یا نصب آسانسور باید به دنبال چه چیزهایی باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت موتور آسانسور ایرانی و انواع آن

موتور آسانسور گیربکسی

 موتور آسانسور ایرانی در انواع آسانسورهای کششی گیربکسی و آسانسورهای کششی بدون گیربکس نصب می شود. امروزه اکثر آسانسورهای کششی بر اساس موتورهای آسانسور سه فاز حرکت می کنند. در بعضی موارد برق سه فاز در ساختمان موجود نمیباشد، برای رفع این مشکل از تابلو فرمان تک فاز برای راه اندازی موتور آسانسورهای کششی استفاده میشود. 

برای نحوه اجرای این مدل از آسانسور با کارشناسان ما تماس بگیرید. در مورد آسانسورهای هیدرولیکی، انواع موتور آسانسور ایرانی برای راه اندازی پمپ هیدرولیک استفاده می ‌شود تا توان لازم را برای انتقال روغن هیدرولیک و حرکت کابین آسانسور فراهم کند. آسانسورهای پنوماتیک به جای استفاده از روغن هیدرولیکی، ازایجاد خلاء و اختلاف  فشار هوا برای بالا و پایین رفتن بهره می برند.

 با توجه به این مقدمه، قیمت موتور آسانسور ایرانی بر اساس نوع و عملکرد آن درآسانسور تعیین می شود. اگر نگاهی به قیمت موتور آسانسور در بازار بیندازید، این تجهیزات بسیار گران قیمت هستند و در نتیجه باعث افزایش قیمت پک کامل آسانسور خواهند شد.  قیمت موتور آسانسور ایرانی می‌تواند از ۲۰ میلیون تومان تا بیشتر از ۵۰ میلیون تومان متغیر باشد. این قیمت ها به صورت حدودی معرفی شده است اما اگر قصد خرید دارید باید قیمت های دقیق را از شرکت ‌های آسانسور یا تامین کننده موتور آسانسور جستجو کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال