۱۸ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

چک لیست نصب و راه اندازی آسانسور

نصب و راه اندازی آسانسور

قبل از آنکه تکنسین ها و سرویس کاران برای نصب و راه اندازی آسانسور به محل اعزام شوند، باید چند مورد را در نظر بگیرند. حداقل الزامات برای شروع به کار برای انواع آسانسورها مشابه است، اما برخی جزئیات وجود دارد که بسته به نوع آسانسور کششی یا هیدرولیکی، تا حدودی متفاوت هستند.

یکی از عواملی که در نصب و راه اندازی آسانسور باید به آن توجه کنید موقعیت آسانسورها و زیرسازی برای نصب است. استفاده از اتصالات مناسب، کابل کشی دقیق و رعایت خشک بودن و تمیز بودن مکان نصب آسانسور بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.  

همچنین برای نصب آسانسور باید مکان نصب را از نظر طول و عرض و عمق گودال روی زمین کنترل کنید که در اندازه های استاندارد قرار داشته باشند. کف سازی برای نصب و راه اندازی انواع آسانسور در ساختمان های مختلف بسیار اهمیت دارد. اگر تمام مراحل را به درستی انجام دهید، قطعاً کارها در کوتاه مدت به پایان می رسد و ایمنی آسانسور هم تضمین می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

خدمات متنوع در بهترین شرکت آسانسور در اصفهان

شرکت آسانسور فعال

وقتی تصمیم گرفتید با بهترین شرکت آسانسور در اصفهان همکاری کنید، یک سری از خدمات هستند که در طولانی مدت به شما ارائه می شود. قبل از خرید آسانسور، مشاوره خرید به شما ارائه می شود. کارشناسان و مهندسان در شرکت، شما را راهنمایی می کنند تا بهترین مدل آسانسور را به صورت کامل بخرید. آماده کردن یک چک لیست برای خرید آسانسور و بازرسی آسانسور و حتی آماده‌ سازی مقدمات برای شما آماده می شود.

پک کامل آسانسور که به شما ارائه می شود دارای ضمانت یکساله  و خدمات پس از فروش طولانی مدت از سوی بهترین شرکت آسانسور در اصفهان می باشد. کارشناسان بعد از عقد قرارداد سرویس -نگهداری به صورت دوره ای آسانسور شما را سرویس می کنند و اگر لازم باشد تعمیرات و نگهداری را با هزینه حداقل انجام می دهند. بهترین شرکت آسانسور می تواند خدمات تعمیرات یا رفع عیب و خرابی آسانسور را نیز در کنار سایر خدمات ارائه دهد.

برای دریافت هر گونه خدمات مشاوره و خرید پک کامل آسانسور می توانید با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید. برای ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی بهترین آسانسورها را آماده کرده ایم. کیفیت محصولات و ایمنی آسانسورها از هر جهت تضمین شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

نکات مهم در قیمت آسانسور و خرید پک کامل آسانسور

قیمت آسانسور کششی

ارزان ترین و آسان ترین راه برای نصب آسانسور در خانه مسکونی این است که بهترین نمونه آسانسورهای موجود در بازار را انتخاب کنید. در این صورت می توانید ساختمان را به یک مکان ایده آل برای رفت و آمد تبدیل نمایید.
انتخاب آسانسور، متناسب با نیاز واحد مسکونی انجام می گیرد. قیمت آسانسور هیدرولیکی برای ساختمان مسکونی با توجه به طراحی تجهیزات و کابین آسانسور تعیین می شود.
 زمانی که برای خرید آسانسور مراجعه می کنید گزینه های زیادی به شما معرفی می شود. مطابق با بودجه مالی خود و نیاز ساختمان می توانید یک نمونه را انتخاب کنید. نکته ‌ای که در خرید آسانسور اهمیت دارد محاسبه قیمت آسانسور در قسمت‌های مختلف است. این جمله به مفهوم آن است که شما یک هزینه را برای خرید پک کامل آسانسور اختصاص می دهید، اما باید هزینه های دیگری را نیز برای نصب آسانسور یا خدمات تعمیرات- نگهداری و حتی اگر لازم باشد هزینه هایی برای مقاوم سازی آسانسور در ساختمان اختصاص دهید.
تمام هزینه های فوق در قیمت آسانسور تاثیرگذار است. قیمت نصب آسانسور شامل بخش های مختلفی می شود. نصب کابین آسانسور، زیرسازی و مقاوم سازی، هزینه بازرسی مکان برای نصب، تجهیزات جانبی و نظایر اینها در قیمت پک کامل آسانسور به طور غیر مستقیم تاثیر می گذارد.
اگر در یک ساختمان، زیرساخت ‌های لازم برای نصب آسانسور وجود نداشته باشد، ابتدا باید هزینه هایی را برای آماده سازی و بسترسازی اختصاص دهید و پس از اینکه مکان نصب آسانسور آماده شد، نسبت به خرید یا نصب اقدام کنید. این کار با هماهنگی با شرکت سازنده و یا فروشنده انواع آسانسور امکان پذیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تفاوت تعمیر آسانسور با تعمیر بالابر چیست؟

تعمیر آسانسور لاکچری

اگرچه آسانسورها نوعی بالابر هستند، بالابرها نوع ساده ‌ای از این تجهیزات می ‌باشند که تعمیرات آنها به ساده ترین روش امکان پذیر است. نحوه تعمیر آسانسورهای بزرگ تر با قطعات پیچیده تر، دشوارتر است، بنابراین به زمان و مهارت بیشتری نیاز دارند. بالابرها تجهیزات ساده ‌ای هستند که در رستوران ها و کارخانه ها یا صنایع، آنها را دیده ‌اید. تعمیر بالابرها در کوتاه ترین زمان انجام می گیرد، بنابراین مهمترین تفاوت تعمیرات آسانسور خانگی یا تجاری و بالابرها را می توان زمان تعمیرات معرفی کرد.

برای بررسی نحوه تعمیر آسانسور و بالابر، شرکت های مختلف بهترین تکنسین ها را در کنار خود دارند تا این خدمات را به بهترین شکل به مشتریان عزیز ارائه دهند. اگر به خدمات تعمیرات، نگهداری و بازرسی آسانسور نیاز داریم یا می خواهید آسانسور جدید بخرید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

چگونه کابین آسانسور مدرن را زیبا طراحی کنیم؟

کابین آسانسور لوکس و لاکچری در اصفهان

یک سری ویژگی هایی وجود دارد که بر اساس آن می توانید کابین آسانسور مدرن را زیباتر کنید. سبک طراحی آسانسور برای صاحب ساختمان بسیار اهمیت دارد. آسانسور زیباتر، فضای داخلی ساختمان را متمایز از قسمت های دیگر نشان می دهد. برای این کار به توصیه ها و نکات زیر توجه کنید:

  • کابین آسانسور مدرن می تواند از چوب، سنگ مرمر، شیشه یا جنس استنلس استیل ساخته شود. در هر صورت تمام این مصالح سبک مدرن را ایجاد می کنند. علت استفاده از این مصالح این است که آنها نمایی براق و امروزی را ایجاد می کنند.
  • برای زیباتر کردن داخل آسانسورهای مدرن، رنگ های پر رنگ تر یا رنگ های آرامش دهنده نظیر آبی روشن یا سفید یا طلایی را به کار ببرید. می توانید ترکیب رنگ های تیره و روشن را با هم ادغام کنید.  مثلاً آسانسور مدرن ترکیبی از آبی روشن، بنفش و سفید می تواند آرامش دهنده باشد. برای ترکیب کردن رنگ ها پیشنهاد می کنیم از طبیعت الهام بگیرید. رنگ ها و عناصر در طبیعت به شما نشان می دهند که کدام ترکیب، آرامش دهنده و ملایم تر است.
  • اگر قرار است ساخت کابین آسانسور مدرن را با استفاده از مصالح فلزی انجام دهید، بهتر است رنگ طلایی، نقره‌ای، برنزی، رنگ قرمز رزگلد یا رنگ نقره صیقلی را انتخاب کنید.
  • در کنار ایده های فوق، طرح های مینیمالیستی نیز همچنان برای آسانسورهای مدرن پرطرفدار است. آسانسورهای کلاسیک، جذابیت بی انتها دارند. برای طراحی آسانسور مدرن یا طرح های مینیمالیستی از رنگ های خنثی استفاده کنید. رنگ هایی که داخل کابین آسانسور را پرنورتر و دلبازتر نشان می دهند.
  • آخرین نکته ای که می تواند کابین آسانسور مدرن شما را جذاب تر سازد. استفاده از چراغ های LED است. نصب چراغ های LED داخل کابین آسانسور، هم نور خوبی را ارائه می دهند و هم هزینه های آسانسور را کاهش خواهند داد.

نصب آسانسور به عنوان نمادی از تجمل گرایی در قدیم شناخته می شد اما امروزه یک ابزار کاربردی برای حرکت بین طبقات است. با توجه به تنوع و گسترده بودن طرح های کابین آسانسور و مقرون به صرفه تر بودن مواد مصرفی، به راحتی می توان برای هر ساختمان یک آسانسور سفارش داد. حتی اگر آسانسور لاکچری را در نظر نداشته باشید، باز هم برای ساختمان شما ایده های زیبا و امروزی وجود دارد. بهتر است یک طرح عالی را برای آسانسور خود انتخاب کنید. اگر برای ساخت آسانسور نیاز به راهنمایی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را به شما ارائه دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قطعات موتور آسانسور

خرید موتور آسانسور در اصفهان

قطعات موتور آسانسور، مجموعه ای از اجزاء و بخش هایی هستند که اندازه های کوچک و بزرگ دارند، از نظر ساختار متفاوت هستند و هر یک در جایگاه خود، بهترین عملکرد را برای موتور فراهم می ‌کنند. بدون موتور آسانسور، حرکت کابین آسانسور و سایر بخش ها امکان پذیر نیست. 

کنترل حرکت موتور آسانسور و مدیریت تمام قطعات آن به واسطه وجود یک تابلو برق یا تابلوی کنترل امکان ‌پذیر است. اهمیت قطعات ریز و درشت موتور آسانسور به اندازه ای است که اگر حتی کوچک ترین عیب یا نقص در آنها به وجود بیاید، بر روی عملکرد کل موتور تاثیر دارد؛ و به این ترتیب آسانسور با مشکل مواجه خواهد شد. اگر به مشکلات قطعات موتور آسانسور رسیدگی نکنید، در مدت زمان کوتاهی حوادث جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

انواع قطعات موتور آسانسور برای موتورهای مختلف بر اساس نحوه عملکرد متفاوت است. مثلاً موتور آسانسور که با استفاده از گیربکس حرکت می ‌کند، یک سری قطعات و لوازم دارد. موتور آسانسور مجهز به گیربکس دو سرعته، نوع دیگری از موتور است که با داشتن دو سیم پیچ مجزا،حرکت تند و کند جداگانه آسانسور را موجب می شود. در مقابل، موتور آسانسور بدون گیربکس هم وجود دارد که اجزای آن نیز متفاوت است. 

برخی از انواع موتور آسانسور بایک سیم پیچی و تغییر ولتاژ و فرکانس (3VF) کار می کنند. همان طور که از نام این موتور پیداست، سرعت حرکت آن در ابتدا آرام است و به تدریج افزایش پیدا می ‌کند. این تغییر سرعت کابین آسانسور به کیفیت موتور آسانسور و مدل آن بستگی دارد. اگر بهترین موتور آسانسور را انتخاب کنید، هم مقرون به صرفه تر است و هم ایمنی آسانسور را تامین کرده اید. صحبت کردن درباره معرفی انواع قطعات موتور آسانسور به حوصله و زمان بیشتری نیاز دارد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

طبقه بندی بهترین شرکت آسانسور در ایران

بهترین شرکت آسانسور در ایران

وقتی می‌خواهید فهرستی از بهترین شرکت آسانسور در ایران جمع آوری کنید، به دو دسته شرکت بر می خورید. دسته اول، شرکت‌ هایی هستند که خود، شخصاً تولیدکننده انواع آسانسور و قطعات آن می باشند. این شرکت ها، شرکت های دانش بنیان یا شرکت ‌های با سابقه ای هستند که محصولات آنها با استانداردهای جهانی تولید می شود. انواع آسانسور ایرانی، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

دسته دوم از بهترین شرکت های آسانسور به شرکت هایی تعلق دارد که در واقع بازرگانی دارند و این قطعات و لوازم را از کشورهای خارجی وارد ایران می کنند. هر دو گروه از انواع آسانسور در ایران کاربرد دارند. قیمت آسانسور برای آسانسور ایرانی و آسانسور از برندهای خارجی، متفاوت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

سرویس آسانسور شامل چیست؟

برنامه ریزی سرویس آسانسور

چک لیست سرویس آسانسور و تعمیرات - نگهداری آسانسور به مجموعه فهرست کارهایی گفته می ‌شود که باید در این زمینه انجام گیرد. تکنسین ‌های با تجربه و سرویس کاران در شرکت سرویس آسانسور هنگامی که به محل اعزام می‌شوند تا آسانسور و تجهیزات آن را بازرسی کنند، معمولاً یک چک لیست کامل را در اختیار دارند. تا زمانی که سرویس کاران مطمئن شوند شرایط عملکرد آسانسور خوب است و امنیت کامل را دارد و به درستی کار می کند، چک لیست ها را کنترل می کنند. این کارها برای آسانسورهای ساختمان های مسکونی و تجاری انجام می شود.

ممکن است صاحبان ساختمان ها به درستی از مهمترین چک لیست های سرویس آسانسور مطلع نباشند. در چک لیست تعمیرات نگهداری آسانسور، یک سری اولویت هایی تعریف شده است. بر همان اساس، سرویسکاران، قطعات و قسمت های مختلف آسانسور را بازرسی می کنند. عدم مراقبت از تجهیزات آسانسور یا عدم کنترل یکی از مواردی که در چک لیست عنوان شده، باعث حوادث ناگواری خواهد شد. برای اینکه بالاترین سطح ایمنی آسانسور فراهم شود، کنترل این چک لیست ها هنگام بازرسی منظم ضرورت دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک و کششی چقدر است؟

قیمت آسانسور جکی در اصفهان

قیمت آسانسور هیدرولیکی و آسانسور کششی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه از چه تجهیزات و لوازمی در ساخت هر یک از این آسانسورها استفاده شده است، کیفیت ساخت قطعات و طراحی مجموعه آسانسورها، همگی باعث شده اند که قیمت آسانسور با عملکرد هیدرولیکی و یا کششی متغیر باشد.

بالابرها یا آسانسورهای هیدرولیکی و کششی از جمله دو آسانسور متداول در ساختمان های مسکونی و تجاری هستند. نیروی آسانسورهای هیدرولیک توسط پمپ های الکتریکی تامین می شود؛ این پمپ ها روغن هیدرولیک درون مخزن را به جک منتقل می کنند. در این جک ، یک پیستون قرار دارد که شافت آن را به سمت بالا فشار می دهدوباعث حرکت کابین آسانسوربه سمت بالا میشود . برای حرکت به سمت پایین کافی است روغن داخل جک هیدرولیک تخلیه وبه مخزن مربوطه برگردانده شود .

 نقطه مقابل آسانسورهای هیدرولیکی، آسانسورهای کششی قرار دارند. به این ترتیب، آسانسورهای کششی از سیم بکسل های فولادی و وزنه تعادل برای حرکت به سمت بالا و پایین استفاده می کنند. هر دو سیستم، مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین باید قبل از انتخاب مجموعه آسانسور مناسب، مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید. قیمت آسانسور، یکی از مواردی است که هنگام خرید آسانسورها برای نصب در ساختمان های مختلف اهمیت دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

نکات تکمیلی در آیین نامه نصب آسانسور

نقشه نصب آسانسور

برخی از موارد هم وجود دارند که به عنوان نکات تکمیلی در آیین نامه نصب آسانسور باید به آن توجه شود. به طور مثال، در مراحل نصب آسانسور پس از اجرای فونداسیون صحیح، لازم است که سازه های آهن آلات برای اسکلت بندی، خریداری و نصب شود. چاه آسانسور باید به صورت ایمن در نظر گرفته شود و اگر لازم است دیواره های چاه آسانسور، مقاوم سازی شود.

برای آسانسور طبق آیین نامه نصب آسانسور باید یک اتاقک مخصوص به عنوان موتورخانه در نظر گرفته شود و اندازه موتورخانه از نظر طول و عرض و ارتفاع و محل ورودی برای افراد، استانداردهای خاص خودش را دارد. همچنین سیستم تهویه برای موتورخانه باید نصب شود تا شرایط آن مکان را در حد اعتدال نگه دارد.

از دیگر موارد مهم برای نصب آسانسور، در صورتی که محل نصب صاعقه خیز باشد،در نظر گرفتن تجهیزاتی است که بار الکتریکی را در موتورخانه تخلیه می کنند. در کنار تمام این موارد، توجه به کابل کشی برق، نصب سیم ارت، ایمن بودن کابل های برق و فاصله نصب آن تا تابلوی برق سه فاز، برای نصب آسانسور بسیار مهم هستند. تمام این جزئیات هر کدام دنیای پیچیده ای دارند و از مواردی هستند که در آیین نامه نصب آسانسور وجود دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال