۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

پر تکرارترین دلایل خرابی آسانسور

تعمیر آسانسور هیدرولیکی و کششی

بلبرینگ ها، یکی از مهم ترین اجزای چرخشی هر دستگاهی محسوب می شوند که دارای وجود حیاتی می باشند. در بسیاری از آسانسور ها، بلبرینگ های بسیار زیادی وجود دارد. در برخی از مواقع ممکن است بلبرینگ ها با تولید صدا هایی به شما هشدار دهند که در حال خرابی و فرسایش هستند و می بایست برای تعویض آن ها اقدام شود. اگر بلبرینگ ها سر موقع تعویض نگردند، سبب آسیب رسیدن شدید به دیگر اجزا از جمله موتور می گردد.
در بسیاری از مواقع، به دلیل فرسایش بیش از حد موتور و گیربکس براده های ریز آهنی به همراه گرد و غبار وارد موتور آسانسور می شود.در این موارد بایستی حتما تراز بوده موتور و کشش بکسل های چک شود. 
بسیاری از متخصصان برای تعمیر آسانسور، در ابتدا روغن آن را چک و در صورت لزوم تعویض می کنند. 
قطع برق نیز، می تواند یکی از دلایل خرابی آسانسور باشد. چرا که قطع برق سبب می شود تا کابین متوقف شود و چه بسا به اجزای الکتریکی آسانسور آسیب وارد شود.
پیشنهاد می شود که اگر سوار بر آسانسوری شدید و با کوچک ترین مشکل مواجه شدید، سریعا برای رفع آن اقدام نمایید تا دیگر اجزای آسانسور شما دچار مشکل نشوند و بتوانید مدت زمان طولانی از آسانسور خود استفاده نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

علت لرزش کابین آسانسور چیست؟

تعویض کابین آسانسور

دربسیاری از مواقع، ممکن است مشاهده کرده باشید که آسانسور در حین بالا یا پایین رفتن دچار لرزش می شود. لرزش کابین دارای دلایل مختلفی است که یکی از شایع ترین آن ها، وجود افراد و بار بیش از حد مجاز داخل کابین آسانسور است. زمانی که کابین بیش از حد مجاز سنگین شود، سبب می شود تا موتور و گیربکس های بالابر دچار فشار شوند و در نتیجه لرزه تولید کنند. یکی دیگر از دلایل لرزش آسانسور ها نیز، فرسایش برخی از قطعات از جمله کابل ها و قرقره های بالا بر و کفشک های آسانسور  می باشند که می بایست در اسرع وقت برای تعویض آن ها اقدام شود.

امروزه، ممکن است در زمان استفاده از آسانسور ها احساس خوبی نداشته باشید و شاهد عملکرد بد آن باشید. بسیاری از کابین آسانسور ها به دلیل کارکرد بسیار زیاد دچار فرسودگی می شوند و می بایست برای تعویض آن ها اقدام نمود. بسیاری از افراد معتقد هستند که می توان با تعویض برخی از اجزای کابین، مشکل را حل نمود ولی ممکن است این ایده برای چند وقت جوابگو باشد و پس از مدتی کابین باز دچار سرو صدای شدید شود.

یکی از بهترین راه ها برای نو سازی آسانسور، تعویض کابین آن می باشد. کابین آسانسور مهم ترین بخش آن می باشد که اگر کوچک ترین مشکلی داشته باشد، سبب می شود که افراد نتوانند با خیالی آسوده از آن استفاده نمایند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تعرفه سرویس آسانسور 1401

تعمرفه سرویس آسانسور 1400

تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ طبق آخرین اطلاع رسانی هایی که در وب سایت سندیکا درج می شود، برای مشتریان ارائه می گردد. در هر سال، یک نرخنامه مصوب سندیکا آسانسور تهیه می ‌شود و بر اساس آن ساختمان ها را دسته ‌بندی می ‌کنند تا تعرفه آسانسور برای نصب و راه اندازی و خدمات سرویس و تعمیرات- نگهداری دقیق تر مشخص شود. 
اگر شما هم فکر می کنید آسانسور شما به تعمیرات یا بازرسی نیاز دارد، حتماً جدول تعرفه سرویس آسانسور را از سایت سندیکا یا سایت شرکت آسانسور دریافت کنید تا از قیمت های دقیق و اطلاعات بیشتری داشته باشید. در ادامه متن درباره نحوه محاسبه تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ صحبت می‌کنیم. و اینکه این قیمت گذاری به چه عواملی بستگی دارد را بررسی می کنیم. آنچه مهم است اینکه خدمات سرویس آسانسور را باید حتماً از طریق بهترین شرکت آسانسور و بهترین تکنسین ها دریافت کنید؛ کسانی که در کار خود، حرفه ‌ای هستند.

تعرفه سرویس آسانسور 1401 بر اساس نوع ساختمان
یکی از دیدگاه هایی که بر اساس آن، تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ معین می ‌شود، نوع ساختمان است. در نرخنامه مصوبه سندیکا، قراردادهای سرویس و تعمیرات- نگهداری آسانسور برای ساختمان ها به ۵ دسته تقسیم بندی می شود. این ۵ دسته به صورت زیر است:
ساختمان های گروه ۱ شامل ساختمان های مسکونی است.
ساختمان های گروه ۲ شامل ساختمان های اداری تا ۱۰ واحد می باشد.
ساختمان های گروه ۳ شامل ساختمان های اداری از ۱۰ واحد به بالا، مجتمع های تجاری، ساختمان پزشکی، بانک ‌ها، مدارس، مجتمع های تفریحی، رستوران ها و تالارهای پذیرایی، آسانسورهای پارکینگ های عمومی و مسافرخانه ها است.
ساختمان های گروه ۴ شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز خدمات درمانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، هتل ‌ها و آشپزخانه های صنعتی است.
ساختمان های گروه ۵ شامل سازمان های بزرگ دولتی و عمومی، دادسراها و دادگاه ها، شهرداری، کلانتری، وزارتخانه، فرودگاه، مترو، مسجد و نظایر اینها می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

اجزایی که سبب می شوند کابین آسانسور شیک شود!

یکی از مهم ترین عناصری که در شیک بودن کابین آسانسور، نقش بسزایی دارد، نور پردازی می باشد. در بسیاری از کابین های آسانسور ها، متخصصان فقط از یک نوع نور پردازی استفاده نموده اند و این امر سبب شده تا کابین آسانسور به نظر مسافران، شیک نباشد؛ ترکیب چند رنگ نور، از جمله آفتابی، مهتابی ، آبی و زرد سبب می شود تا نور پردازی داخل آسانسور کامل تر باشد و در نتیجه توجه مسافران را به خود جلب نماید.
یکی دیگر از عناصر مهم که در شیک بودن کابین آسانسور بسیار موثر است، وجود آینه داخل کابین می باشد. وجود آینه داخل کابین آسانسور، سبب می شود تا فضای داخلی کابین بزرگتر به نظر برسد و علاوه بر آن، سیستم نور پردازی را تقویت کند. جالب است بدانید که نگاه کردن به آینه در حین حرکت آسانسور، سبب کاهش استرس افراد می شود و وجود آینه امری الزامی است.
کفپوش زیبا، نقش بسزایی در شیک نمودن کابین آسانسور دارد؛ بسیاری از متخصصان و کاربران، برای زیبایی بیشتر کابین آسانسور، از سنگ های مرمر و تراورتن استفاده می نمایند ولی این امر سبب می شود تا صاحب آسانسور مجبور به پرداخت هزینه های بسیار زیادی شود. برای کفپوش آسانسور، می توان از چمن مصنوعی نیز استفاده نمود چرا که چمن مصنوعی دارای رنگ سبز است و می تواند آرامش را برای مسافران به ارمغان بیاورد.
همانطور که می دانید، حتی اگر زیبا ترین و گران ترین اجناس که سبب شیک شدن کابین آسانسور است را خریداری کنید و داخل کابین آسانسور خود قرار دهید، اما نظافت آن را رعایت نکنید، سبب می شود که اجزای کابین آسانسور شیک به نظر نیایند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت آسانسور تک نفره راه پله

همانطور که می دانید، آسانسور های تک نفره می توانند گزینه بسیار خوبی برای خانه های قدیمی که جای آسانسور را ندارند باشد. علاوه بر آن، می توان آسانسور های تک نفره را درون خانه های دوبلکس نصب نمود تا افراد سالمند بتوانند از آن ها به خوبی استفاده نمایند. آسانسور های تک نفره، دارای اجزای بسیار کمی هستند و می توان آن ها را در هر مکانی نصب نمود. علاوه بر آن، این نوع آسانسور بسیار کم مصرف است و می تواند جایگزین بسیار خوبی برای راه پله ها باشد.

بسیاری از افراد، علاقه مند هستند که آسانسور تک نفره ای در خانه خود داشته باشند تا از شر راه پله ها راحت شوند و بتوانند از آسانسور استفاده نمایند. علاوه بر آن، استفاده از آسانسور های تک نفره، می تواند پیشگیری بسیار خوبی از مشکلات استخوانی از جمله پا باشد. اگر در خانه خود سالمندی دارید و او نمی تواند از راه پله ها به خوبی پایین و بالا رود، می توانید از آسانسور های یک نفره استفاده نمایید. ظرفیت آسانسور های تک فره حدود 100 تا 120 کیلوگرم می باشد و این امر سبب می شود تا همه افراد بتوانند از آن به راحتی استفاده نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا با قیمت آسانسور تک نفره وسط راه پله آشنا شوید.

 

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت آسانسور تک نفره راه پله
همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، آسانسور های تک نفره دارای اجزای بسیار کمی نسبت به آسانسور های دیگر هستند و این امر سبب شده تا قیمت بسیار مناسب تری نیز داشته باشند. آسانسور های تک نفره، نیازی به حفر چاه آسانسور ندارد و می توان موتور و دیگر اجزای آن را بر روی سقف خانه راه اندازی نمود. اما مهم تر از همه، برند است که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت آسانسور تک نفره داشته باشد. همانطور که می دانید، زمانی که نام برند خارجی شنیده می شود ، شما متوجه قیمت بالای آن می شوید.

چرا که اجزای آسانسور خارجی می بایست به صورت ارزی خریداری شوند؛ اما کشور ما خوشبختانه تولید کننده قطعات آسانسور با قیمت بسیار مناسب تری می باشد و پیشنهاد می شود برای حمایت از تولیدات ملی، حتما برای آسانسور تکنفره خود از اجناس داخلی استفاده نمایید و شاهد کیفیت بسیار بالای آن ها شوید. تعداد طبقات، نیز می توانند نقش بسزایی در تایین قیمت آسانسور تک نفره وسط راه پله داشته باشد. اما اکثر افرادی که می خواهند از آسانسور های تک نفره وسط راه پله استفاده نمایند، دارای منازل دو طبقه ای می باشند و این امر سبب می شود قیمت آسانسور برای آن ها مناسب تر شود.

استفاده از آسانسور های تک نفره وسط راه پله، می تواند گزینه بسیار خوبی برای منازل دو طبقه باشد. پیشنهاد می شود برای آن که بتوانید این وسیله بسیار مفید و پر کاربرد را خریداری کنید، حتما به شرکت های تولید کننده داخلی سری بزنید و با خیالی آسوده آسانسور تک نفره وسط راه پله را از آن ها خریداری نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

در سرویس آسانسور چه قطعاتی باید تعویض گردند؟

در آسانسور، همانند وسایل الکتریکی دیگر قطعاتی وجود دارند که می بایست پس از گذشت مدتی تعویض گردند تا عملکرد آسانسور افزایش یابد؛ لازم به ذکر است که می بایست برای تعویض این قطعات، از جنس مرغوب استفاده نمود تا بازدهی آسانسور افزایش یابد و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر آن استفاده از قطعات یدکی مرغوب در آسانسور، موجب آرامش بیشتر مسافران از خراب نشدن  و بی صدا شدن آن می گردد. لازم به ذکر است که می بایست پیش از انجام هر کاری با مشاوران شرکت های آسانسوری مشورت نمایید.
یکی از مهم ترین قطعاتی که می بایست در سرویس آسانسور بازرسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض شود ، فلکه اصلی موتور می باشد . فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد موتور نقش بسیار مهمی در فعالیت آسانسور دارند و می توانند قدرت بالا بری را افزایش دهند  و در صورت معیوب بودن ، باعث لرزه های آسانسور شوند . فلکه اصلی و هرزگرد موتور آسانسور ، دارای یک بلبرینگ با سایز متوسط و شیار هایی می باشند که کابل های بالا بر بر روی این شیارها قرار می گیرند. در بسیاری از مواقع، این بلبرینگ ها خراب می شود و باعث تولید سرو صدا می شود.
یکی دیگر کار های بسیار مهم که در سرویس آسانسور انجام می گردد، عیب یابی سیستم برق و الکترونیکی آن است؛ در بسیاری از مواقع ممکن است با این مشکل روبرو شده باشید که نور داخل کابین آسانسور کاهش یافته است یا پنل فرمان دچار تاخیر شده است و حتی آسانسور خیلی کند حر کت می کند؛ بخش انبوهی از این مشکلات مربوط به سیستم برق رسانی آسانسور می باشد. در هنگام سرویس کاری آسانسور تمامی اجزا الکتریکی چک می شوند و فیوز های کهنه تعویض می گردند.
رفع آلودگی در سرویسکاری آسانسور، نقش بسزایی دارد. آلودگی ها که شامل گرد و غبار و براده های حاصل از استهلاک می باشند در شیار های کوچک اجزا گیر می کنند و ممکن است فعالیت آسانسور را مختل کنند. متخصصان و سرویس کاران آسانسور، با استفاده از مواد و ابزار های مخصوص در سرویس آسانسور، آلودگی ها را از بین می برند تا عملکرد اجزا بهتر شود.
در زمان استفاده از آسانسور ممکن است با صدا های ناخوشایندی مواجه شوید که ممکن است شما را بترسانند. این صدا ها بر اساس خراب شدن بلبرینگ های آسانسور می باشند و می بایست در زمان سرویس، تعویض گردند. تعویض بلبرینگ ها سبب می شود تا آسانسور بی صدا تر شود و عملکرد بهتری داشته باشد. پیشنهاد می شود که شش ماه یک بار، قطعات پر استهلاک را تعویض نمایید تا دچار مشکل نشوید و از بسیاری خرابی ها و هزینه های گزاف تعمیر، جلوگیری کنید.
امروزه آسانسور ها در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. البته لازم به ذکر است که بیشتر از آن که بخواهیم به استفاده از ان ها فکر کنیم، می بایست به نگهداری آن ها بیاندیشیم. برای نگهداری آن ها، بهترین راه سرویس های دوره ای آسانسور می باشد چرا که می تواند از بسیاری مشکلات و هزینه های اضافی جلوگیری کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال