۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

نحوه نصب ریل های آسانسور

آموزش نصب ریل آسانسور

ریل های آسانسور، در شاخه های پنج متری و با ضخامت های مختلف به تولید و بهره برداری می رسند. یکی از مهم ترین وظایف ریل های آسانسور، کنترل نوسانات و حرکات افقی کابین است و سبب استقامت بیشتر کابین می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در حین نصب ریل های آسانسور به آن دقت نمایید، این است که سطوح نصب کاملا فرز کاری شده باشند و هیچ گونه خمیدگی و شیاری مزاحم نصب ریل ها نشود.

سپس دوسر ریل ها را که دارای زبانه وشیار هستند، به یکدیگر متصل می نماییم. البته باید در نظر داشته باشید که ریل ها به صورت خیلی دقیق از چاه آسانسور تا بالا ترین ارتفاع، شاقول شده باشند و به هیچ عنوان تغییر جهت و زاویه نداده باشند. لازم به ذکر است که مهم ترین بخش نصب ریل های آسانسور، ریل هایی است که درون چاه آسانسور قرار می گیرد که نام آن ها ریل های پایه است.

کفشک ها، می توانند نقش حیاتی در بهره برداری از ریل های آسانسور ایفا کنند. کفشک ها معمولا از جنس چدن هستند و یک لایه از جنس پلاستیک فشرده بر روی آن ها قرار دارد تا با استفاده از  اصطکاک کمی که ایجاد می کنند، سبب محدودیت سرعت برای کابین آسانسور نگردند. علاوه بر آن، یکی از مهم ترین وظیفه آن ها  از بین بردن ارتعاش هایی است که در اثر بالا و پایین رفتن کابین به موتور وارد می شود.

پس از نصب کفشک ها، کارگران با استفاده از براکت و لقمه ها، ریل ها را به یک دیگر محکم و فیکس می کنند. لقمه ها سبب استحکام بسیار بالا بین دو لبه ریل ها می شوند و معمولا از جنس فولاد و چدن هستند. پس از انجام این کار ها، کارگران براکت های رگلاژی را به دیوار و ریل ها متصل می کنند و با استفاده از پیچ های رگلاژ، ریل ها را هم راستا قرار می دهند تا آسانسور عملکرد خوبی داشته باشد.

 ریل ها یکی از مهم ترین اجزای آسانسور ها محسوب می شوند و می توانند ایمنی آسانسور ها را تضمین کنند. برای نصب ریل آسانسور، می بایست آموزشات کامل را به همراه تیم های حرفه ای نصب آسانسور ببینید و بتوانید نصب ریل ها را بیاموزید و از این کار بسیار خوب کسب در آمد نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت انواع آسانسور

قیمت بهترین آسانسور شیشه ای

یکی از مسائل مهمی که صاحبان ملک پیش از خرید، می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشند، قیمت انواع آسانسور است. بالا و پایین رفتن از پله های ساختمان سه طبقه به بالا، در طول روز کار بسیار مشکلی است و دارای عواقب جسمی  خطرناکی است و حتی می تواند به زانو های افراد آسیب برساند. به همین دلیل می بایست در ساختمان، حتما آسانسور را قرار دهید. برای آن که بتوانید از قیمت دقیق انواع آسانسور مطلع شوید، می توانید از مشاوران شرکت های آسانسوری کمک بخواهید.

قیمت انواع آسانسور شیشه ای ( خانگی )
امروزه، بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های خود و کم استهلاک بودن، از آسانسور های شیشه ای خانگی  استفاده می نمایند. آسانسور های شیشه ای خانگی ، نسبت به آسانسور های دیگر دارای قیمت مناسب تری هستند. اما، عواملی متغیر وجود دارند که می توانند بر روی قیمت آسانسور شیشه ای بسیار تاثیر گذار باشند. آسانسور شیشه ای به دو صورت کششی و هیدرولیکی است که نوع دوم یعنی هیدرولیکی، به دلیل دارا بودن اجزای بیشتر برای سیستم هیدرولیکی، دارای قیمت بالا تری نسبت به کششی است.

قیمت انواع آسانسور های مسکونی
وجود آسانسور در ساختمان های مسکونی بیش از 3 طبقه، امری ضروری است و می تواند کار تمامی ساکنین را آسوده نماید. آسانسور های مسکونی دارای چندین نوع مختلف هستند که قیمت های آن ها نسبت به یک دیگر تفاوت بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید که هر چقدر ظرفیت کابین افزایش یابد، قیمت آسانسور نیز گران تر خواهد شد. اما عوامل دیگری از جمله لوکس بودن کابین، می تواند تاثیر بسزایی در قیمت آسانسور های مسکونی داشته باشد. البته، لازم به ذکر است  بیشترین عاملی که بر روی قیمت آسانسور های خانگی و مسکونی تاثیر گذار است، نوع سیستم بالا بری آن هااست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

برای تعویض کابین آسانسور انجام چه کار هایی لازم است؟

سقف کابین آسانسور

برای تعویض کابین آسانسور خود، در ابتدا می بایست از اجناس نو استفاده نمایید. چرا که اجناس استوک ممکن است همانند نو کار دهی نداشته باشند و پس از مدت کوتاهی، نیاز به تعویض کردن داشته باشند. علاوه بر آن، سعی کنید از اجزای مرغوب استفاده نمایید تا عمر کابین آسانسور شما طولانی تر گردد. پیشنهاد می شود سعی کنید از جدید ترین اجزا استفاده کنید تا امکانات کابین آسانسور شما نیز افزایش یابد. لازم به ذکر است که تعویض قطعات مصرفی اطراف کابین الزامی است چرا که بر روی عملکرد آسانسور بسیار تاثیر گذار است.
برای این که دچار مشکل زیاد نشوید، سعی کنید حسابی از کابین آسانسور خود مراقبت کنید و نکات ضروری را رعایت نمایید تا کابین آسانسور شما از عمر طولانی تری برخوردار باشد. زمانی که مشاهده کردید که کابین آسانسور شما دیگر بدرد بخور نیست، می بایست سریعا برای تعویض آن اقدام نمایید چرا که کابین خراب ممکن است به اجزای دیگر آسانسور آسیب برساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال