۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

نحوه افزایش ایمنی کابین آسانسور

همانطور که می دانید، یکی از مهم ترین قسمت های آسانسور کابین آن است. طراحی کابین آسانسور به گونه ای انجام شده است تا ایمنی کامل برای حفظ و نگهداری جان افراد حفظ شود. متریال به کار رفته در کابین آسانسور، سبب شده است تا در هنگام آتش سوزی و دیگر حوادث مشکلی برای افراد پیش نیاید و آن ها با سلامت کامل از آسانسور بیرون آیند. علاوه بر آن، سقف کابین دارای منافذ هوایی و دریچه ایی است که سبب می شود اگر مدت زمان طولانی در آسانسور گیر کردید دچار تنگی نفس نشوید و با خیالی آسوده منتظر امداد و کمک باشید. علاوه بر آن، این دریچه ها می تواند در هنگام حوادث سخت به افراد داخل آسانسور کمک کند تا آن ها بتوانند به راحتی از سقف خارج شوند.

 

علت لرزش کابین آسانسور چیست؟
دربسیاری از مواقع، ممکن است مشاهده کرده باشید که آسانسور در حین بالا یا پایین رفتن دچار لرزش می شود. لرزش کابین دارای دلایل مختلفی است که یکی از شایع ترین آن ها، وجود افراد و بار بیش از حد مجاز داخل کابین است. زمانی که کابین بیش از حد مجاز سنگین شود، سبب می شود تا موتور و گیربکس های بالابر دچار فشار شوند و در نتیجه لرزه تولید کنند. یکی دیگر از دلایل لرزش آسانسور ها نیز، فرسایش برخی از قطعات از جمله کابل ها و قرقره های بالا بر و کفشک های آسانسور  می باشند که می بایست در اسرع وقت برای تعویض آن ها اقدام شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

نصب آسانسور هیدرولیک

نصب آسانسور هیدرولیک در تهران

نصب آسانسور هیدرولیک در ساختمان، شرایط ایمن تری را برای آسانسورهای خانگی و تجاری فراهم می‌ کند. آسانسورهای هیدرولیک، با جک مستقیم از زیر یا بقل ، ایمن ترین تجهیزات هستند، بنابراین می توان در مواقع اضطراری مانند آتش‌سوزی و زمین لرزه به آنها اطمینان کرد. اگرچه طبق استانداردهای ساختمان، استفاده از آسانسورها در اینگونه موارد بحرانی پیشنهاد نمی‌شود. نکات کوچک و بزرگی برای نصب انواع آسانسور هیدرولیک وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

به طور کلی، نصب آسانسور هیدرولیک در ساختمان شامل در نظر گرفتن یک قسمت مجزا در خانه مسکونی یا ساختمان تجاری است. عمدتاً آسانسورهای هیدرولیکی برای نصب در فضای داخلی طراحی شده اند، اما این تجهیزات قابلیت این را دارند که در فضای بیرون خانه هم نصب شوند. برای نصب آسانسورهای هیدرولیکی باید سیم کشی مناسب آسانسور اجرا شود و چاهک مناسب حفر گردد. ایمن سازی کف چاهک و دیواره های آن از اصول استاندارد آسانسور است.

استاندارد جهانی نصب آسانسور،در امریکاازطریق استاندارد ASME A17.1 و در اروپا EN81 معرفی می ‌شود، اما منابع استاندارد در هر کشور می ‌توانند تفاوت‌ هایی داشته باشند.درایران این استاندارد 2-6303 می باشد. آسانسورهای هیدرولیکی نیاز به سیم کشی و کابل کشی برق و روشنایی دارند و خط تلفن اضطراری هم باید برای آنها اجرا شود. در ادامه به مهمترین نکات در نصب آسانسور هیدرولیک در ساختمان اشاره می کنیم. در هر قسمت یک سری استانداردها تعریف می شود که باید آن را از شرکت آسانسور یا تکنسین های این حوزه بخواهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

بهترین سرویس آسانسور در مشهد

سرویس آسانسور مشهد

آسانسور به عنوان یکی از مهم ‌ترین تجهیزات پیشرفته برقی در عصر کنونی به منظور پاسخ گویی به نیاز افراد جهت حمل و نقل راحت تر مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همان ‌طور که نوع نصب و راه اندازی انواع آسانسور در ساختمان‌ ها در افزایش ایمنی و رفاه ساکنان حائز اهمیت می ‌باشد، سرویس به موقع و نوع نگهداری آسانسور نیز به همان اندازه در حفظ ایمنی و پیشگیری از خطرات احتمالی حائز اهمیت است. بنابراین ضرورت دارد خدمات تعمیرات و نگهداری آسانسور به طور منظم مطابق با توصیه ‌های سازنده انجام شود.

شرکت سرویس آسانسور مشهد با داشتن تیمی حرفه ‌ای و متخصص که در زمینه سرویس و نگهداری آسانسور، شناخته شده هستند و از تجربه کافی برخوردار می ‌‌باشند، در اسرع وقت در محل مورد نظر حضور پیدا می ‌کنند و با رفع مشکلات آسانسور، آن را به کارکرد مناسب قبلی باز می ‌گردانند. همان‌ طور که تمامی وسایل برقی و مصرفی پس از مدت زمانی که از مصرف آنها می ‌گذرد دچار فرسودگی می ‌شوند، آسانسور نیز به عنوان وسیله ای که به منظور حمل و نقل در ساختمان ‌ها استفاده می ‌شود، با گذشت زمان، دچار فرسودگی خواهد شد و برای بازگشت به کارکرد قبلی نیاز به سرویس مجدد دارد. 

مدرن سازی و به روزرسانی وضعیت آسانسورهای قدیمی، در افزایش قیمت کلی ساختمان تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر این، موجب ایجاد آسودگی خاطر ساکنان ساختمان شده و دیگر جای نگرانی برای استفاده از آن وجود ندارد. تکنسین های سرویس آسانسور مشهد به هنگام سرویس و نگهداری آسانسور، تمامی قسمت ‌های مختلف تشکیل دهنده آن را با دقت بررسی می ‌کنند و در صورت نیاز، قطعات معیوب و آسیب دیده را تعویض و یا تعمیر خواهند کرد.

منبع: شرکت آسانسور فعال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت نصب آسانسور دو نفره

همان طور که می دانید، آسانسورهای دو نفره می توانند انواع مختلفی داشته باشند که طبیعتاً این انواع می تواند بر روی قیمت آن نیز تاثیر بگذارد. عموماً برای خانه و برج ها از آسانسور های هیدرولیکی و کششی استفاده می شود چرا که آسانسورهای هیدرولیکی سر و صدای کمتری نسبت به کششی دارند.

از این رو، قیمت این نمونه از انواع آسانسورهای دو نفره بیشتر خواهد بود. ساختمان های جدید به دلیل ساختار مخصوصی که دارند نسبت به ساختمان های قدیمی قیمت نصب آسانسور در آن ها کمتر است. اما به طور کلی عواملی که می توانند بر روی قیمت نصب آسانسور تاثیر بگذارد شامل: نوع آسانسور، نوع ساختمان، مراحل نصب آسانسور می شوند. البته که قیمت مواد اولیه و سایر موارد نیز در این روند تاثیر گذارند. 

یکی دیگر از نکته هایی که در قیمت آسانسور دو نفره تاثیر خواهد گذاشت، تعداد توقف است. یعنی باید به این نکته توجه کرد که هر چه تعداد ایستگاه های آسانسور بیشتر باشد تعداد درب، تعداد ریل آسانسور و … بیشتر خواهد بود. شما خریداران عزیز باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که به دلیل تغییر قیمت مواد اولیه در بازار، روزانه قیمت آسانسورها تغییر می کند. از این رو بهترین روش برای اطلاع از قیمت این اتاقک متحرک، تماس با شرکت های معتبر آسانسورسازی و ارائه دهنده خدمات آسانسوری می باشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

خدمات شرکت آسانسور در تهران

همانطور که می دانید، شرکت های آسانسوری بسیار زیادی در تهران وجود دارند که شبانه روز آماده خدمت گذاری به مردم هستند. شرکت های آسانسوری در تهران به سه دسته تولید، مونتاژ و نصب و سرویس و خدمات پس از فروش تقسیم می شوند. برای خرید آسانسور و نصب آن، می بایست با دسته تولید و مونتاژ تماس بگیرید تابتوانید از مشاوره آن ها مشورت بگیرید و آسانسور خوبی را خریداری و نصب نمایید و از استفاده از آن لذت ببرید. در بسیاری از مواقع، ممکن است آسانسور شما دچار مشکل شده است یا نیاز به سرویس های دوره ای دارد؛ در این زمان می بایست با دسته سرویس و خدمات پس از فروش آسانسور تماس بگیرید تا متخصصان در کمترین زمان در محل شما حاضر شوند و مشکل شما را حل نمایند.

اگر در شهر تهران زندگی می کنید و با مشکلات آسانسور خود مواجه می شوید، نیازی نیست نگران باشید؛ کافیست با نزدیک ترین شرکت آسانسور تماس حاصل نمایید تا آن ها در سریع ترین زمان ممکن مشکل شما را حل نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تعمیر موتور آسانسور چگونه انجام می شود؟

تعمیرات موتور آسانسور، با استفاده از عیب یابی متخصصان به ساده ترین شکل ممکن انجام می گردد. البته لازم به ذکر است که می بایست برای تعمیر موتور آسانسور خود، حتما کار را به دست متخصصان بسپارید چرا که موتور دارای اجزای بسیار حساسی است که ممکن است افراد متفرقه از آن اطلاع نداشته باشند و منجر به خرابی بیشتر موتور گردند.

یکی از شایع ترین خرابی ها در موتور آسانسور، خرابی بلبرینگ های آن می باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است صدایی شبیه به خر خر شنیده باشید که شما را بترساند؛ منشا اصلی این صدا خرابی و اصطکاک زیادی است که بلبرینگ ها تولید می کنند و می بایست سریعا برای تعویض آن ها اقدام شود. پیشنهاد می شود برای این که موتور آسانسور شما خراب نشود و به تعمیرات مجدد نیاز پیدا نکند، سعی کنید از بهترین قطعات یدکی برای درست کردن آن استفاده کنید.

در برخی از مواقع، ممکن است هنگام توقف آسانسور، ضربات شدیدی را احساس نمایید؛ منشا اصلی این ضربات، فاصله افتادن بین دنده های گیربکس می باشد که می بایست برای جلوگیری از آسیب رساندن به کابل های بالا بر و دیگر اجزا، برای تعویض دنده های ساییده شده گیربکس اقدام کنید. زمانی دنده های گیربکس آسانسور شما از بین می روند و ساییده می شوند که روغن داخل گیربکس کم باشد یا جنس خوبی نداشته باشد و دیر به دیر تعویض شده باشد. در مواردی هم  تست ترمز اضطراری آسانسور در هنگام تحویل استاندارد باعث آسیب به دندانه های گیربکس میشود.

با توجه به گرانی بیش از حد هزینه تعمیرات موتور آسانسور، می بایست در استفاده و نگهداری آن کوشش بیشتری داشته باشید. برای تعمیر موتور آسانسور خود، می بایست حتما کار را به دست متخصصان بسپارید و از سپردن کار به دست افراد متفرقه، شدیدا خودداری نمایید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

دستور العمل سرویس آسانسور

همانطور که می دانید، آسانسور در زندگی روزمره ما نقش بسزایی دارند. اما آسانسور ها نیز همانند دیگر وسایل پر مصرف، نیاز به سرویس های دوره ای دارند. سرویس های دوره ای آسانسور سبب می شود تا اجزای آسانسور شما تازه نفس شوند و عملکرد بهتری داشته باشند. علاوه بر آن، سرویس و نگهداری آسانسور سبب می شود تا بتوان از آن استفاده طولانی تری نمود و آسانسور از عمر کارکرد بالایی برخوردار می شود. جالب است بدانید که سرویس کاری آسانسور، سبب می شود که از بسیاری مشکلات و خطر های احتمالی پیشگیری شود. علاوه بر آن، اگر سر موقع،آسانسور خود را سرویس کاری کنید دیگر مجبور به پرداخت هزینه های سنگین برای تعمیر آن نخواهید شد.
همانطور که اطلاع دارید، سرویس کاری آسانسور می بایست توسط افراد متخصص صورت بگیرد چرا که آن ها دارای اطلاعات و تجارب کافی هستند و می توانند آسانسور شما را به سادگی عیب یابی نمایند. البته سرویس کاران آسانسور از قبل با دستور العمل هایی آشنا هستند که به آن ها کمک می کنند به صورت دقیق تر اجزای آسانسور را تست کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با دستور العمل سرویس آسانسور بیشتر آشنا شوید.

نحوه سرویس آسانسور
در مرحله اول، سرویسکار می بایست قطعات مکانیکی آسانسور را به طور کامل چک کند و درصورت لزوم برای تعویض آن ها اقدام نماید. پس از آن باید سری به مهم ترین بخش آسانسور یعنی کابل ها بزند. کابل ها نقش حیاتی در آسانسور ها دارند و می بایست حتما چک شوند. کابل های آسانسور، می بایست فاقد حتی کوچک ترین زدگی یا پارگی باشند چرا که بدلیل وزن بسیار سنگین کابین، ممکن است خیلی سریع از یکدیگر جداشوند.
پس از آن، سرویسکار می بایست سیستم های اضطراری و ترمز های آسانسور را چک نماید و در صورت خرابی، حتما آن ها را تعویض نماید. لازم به ذکر است که قطعات سیستم اضطراری آسانسور به هیچ عنوان قابل تعمیر نمی باشند و می بایست حتما تعویض گردند.
در مرحله بعد، سرویس کار می بایست لنت ترمز های موتور آسانسور را بازرسی و در صورت لزوم تنظیم نماید. این امر سبب می شود تا عمر سیستم ترمز آسانسور افزایش یابد و در مواقع اضطراری، عملکرد خوبی داشته باشد.
یکی از مهم ترین بخش هایی که در سرویس آسانسور باید کاملا با دقت چک شود، کابین آسانسور می باشد. مهم ترین بخش آسانسور کابین آن است که مسئولیت حمل مسافران را بر عهده دارد. کابین آسانسور دارای اجزای مختلفی از جمله سنسور ها می باشد که باید یک به یک بازرسی شوند. در مرحله آخر، بیرونی ترین اجزای آسانسور از جمله قفل درب های ثانویه، بازرسی و روانکاری می شوند. این امر سبب می شود که قفل ها عملکرد بهتر و طول عمر بالا تری داشته باشند.

برای این که بتوانید آسانسور خوب و با کیفیتی داشته باشید، می بایست سرویس آن را سر موقع انجام دهید؛ این امر سبب می شود تا آسانسور شما از طول عمر بالا تری برخوردار شود و عملکرد بهتری پیدا کند. پیشنهاد می شود برای سرویس آسانسور خود، کار را بدست افراد متخصص بسپارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

لیست قیمت کابین آسانسور

کابین آسانسور خانگی

لیست قیمت کابین آسانسور با توجه به مشخصات فنی و ویژگی های ظاهری آن تعریف می ‌شود. کابین آسانسور از اجزای اصلی این تجهیزات محسوب می شود. از آنجایی که انواع کابین آسانسور با ابعاد و اندازه های مختلف در بازار وجود دارند، بنابراین این لیست قیمت بسیار متنوع خواهد بود. قیمت کابین آسانسور بر اساس مصالح به کار رفته در ساخت و حداکثر وزن که می تواند تحمل کند نیز متفاوت است. آسانسورهای بزرگتر، کابین آسانسور لاکچری و آسانسورهایی که از مصالح مرغوب و درجه یک ساخته شده اند، معمولاً گران قیمت هستند.
از دیدگاه دیگر، لیست قیمت کابین آسانسور را می توان از نظر ابعاد و اندازه های کابین بر حسب سانتی متر تعریف کرد. ارتفاع کابین آسانسور، اندازه درب آسانسور و نحوه باز و بسته شدن آن هم در این قیمت ها نقش دارند. اگر بخواهیم از نظر مشخصات فنی، قیمت کابین آسانسور را بررسی کنیم، باید به مواردی از جمله سیستم ‌های تهویه کابین آسانسور، دریچه خروجی اضطراری، سیستم برق اضطراری، تلفن تماس داخل کابین و تجهیزات نور و روشنایی در کابین آسانسور هم اشاره کنیم.
از دیدگاه دیگر، لیست قیمت کابین آسانسور به طراحی کفپوش آسانسور و دیواره ها هم مربوط می شود. کف کابین آسانسور می تواند لاکچری یا ساده باشد. کابین آسانسور که از آینه کاری و روشنایی فوق ‌العاده ‌ای بهره ‌مند شده، نسبت به انواع آسانسور که به صورت ساده از استیل ضد زنگ تهیه شده اند، گرانتر است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال