۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

اهمیت سرویس آسانسور در چیست؟

سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

همانطور که می دانید، آسانسور ها مهم ترین بخش یک ساختمان هستند. آسانسور ها می توانند در قیمت واحد های مسکونی و حتی تجاری تاثیر گذار باشند و وجود آن ها در ساختمان، امتیاز بسیار خوبی محسوب می شود. به این موضوع فکر کنید که ممکن است یک روز، به هر دلیل آسانسور شما معیوب است و می بایست چندین طبقه با پای پیاده بالا بروید. برای این که به این مشکل دچار نشوید و پس از مدت های طولانی مجبور به پرداخت هزینه های سنگین آسانسور نشوید، می بایست سر موقع برای سرویس کاری آسانسور خود اقدام نمایید تا بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.
علاوه بر آن، سرویس سر موقع آسانسور سبب می شود تا قطعات آن از عمر طولانی تری برخوردار باشند و دیر تر دچار خرابی شوند. در سرویس آسانسور، متخصصان ابتدا پیچ های شل شده از اجزا را سفت می کنند؛ این امر سبب می شود تا اجزا با استحکام بیشتری به یک دیگر متصل شوند و در حین حرکت آسانسور، دچار آسیب و استهلاک زیاد نشوند. سپس متخصصان با روغن کاری اجزا از جمله بلبرینگ، آن ها را روان تر می کنند. روان کاری و روغن کاری بلبرینگ ها سبب می شود تا آسانسور بازدهی بالا تر و طول عمر بسیار زیادی داشته باشد.
پس از آن، با استفاده از دستگاه های مخصوص، تمامی سنسور ها و اتصالات الکتریکی را چک می کنند و در صورت اشکال، برای تعویض آن ها اقدام می نمایند. در مرحله آخر، روغن روان کننده موتور و گیربکس آسانسور را چک ودر صورت لزوم تعویض می نمایند. این امر سبب می شود تا قطعات داخلی موتور و گیربکس روان تر عمل کنند و در نتیجه از بالا رفتن دما جلو گیری شود چرا که بر اثر بالا رفتن دما موتور و گیربکس، ممکن است آسیب های جدی به اجزا وارد شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

جنرال سرویس آسانسور

جنرال سرویس آسانسور

جنرال سرویس آسانسور، یکی از اقدامات بسیار مهمی است که می تواند سلامتی آسانسور را تضمین نموده و طول عمر کارکرد آن را چندین برابر نماید.  جنرال سرویس، فرآیند نگهداری، بازرسی قطعات، روغن کاری اجزای اصطکاکی و تعویض با قطعات سالم است که انجام این کار ها موجب می شود تا آسانسور تازه نفس بشود و کارایی بسیار بهتری داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که می بایست برای جنرال سرویس، کار را فقط به دست افراد متخصص بسپارید تا آن ها با استفاده از تجربیات خود بتوانند عملیات سرویس و نگهداری آسانسور را به خوبی انجام دهند.

 

جنرال سرویس آسانسور چیست؟
در بسیاری از مواقع ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که سرویس جنرال آسانسور چیست و چه مزایایی دارد؟ همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، در زمان جنرال سرویس ابتدا افراد متخصص آسانسور را تست می کنند تا از معایب آن مطلع شود. پس از تست آسانسور، اقدام به رفع معایب جزئی و کوچک از جمله تاخیر در باز و بسته شدن درب ها می نمایند. در مرحله بعد، وارد تونل آسانسور می شوند و با استفاده از ابزار های مخصوص، تمامی اجزای داخلی را تست می نمایند و در صورت لزوم، آن ها را تعویض می کنند.

 

مزایای جنرال سرویس آسانسور
سرویس جنرال آسانسور می تواند مزایای بسیار زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشد. جنرال سرویس، موجب می شود تا تمامی صدا های اضافی آسانسور در حال حرکت از بین برود و آسانسور بدون هیچ گونه صدایی حرکت کند. علاوه بر آن، انجام دادن جنرال سرویس سبب می شود تا آسانسور تازه نفس بشود و همانند یک آسانسور نو، کارکرد خوب و مثبتی داشته باشد. جالب است بدانید که انجام جنرال سرویس، می تواند از بروز حوادث و خرابی های آسانسور جلوگیری کند تا صاحبان ملک در آینده مجبور به پرداخت هزینه های سنگین جهت تعمیرات آن نباشند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال