۹ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

نکات مهم در سرویس و نگهداری آسانسور

نگهداری صحیح از دکمه های آسانسور

اولین کاری که به شما کمک می کند مراحل نگهداری و سرویس آسانسور را آغاز کنید این است که عملکرد آسانسور را در هر ماه تحت نظر بگیرید. هر چند وقت یک بار، مشکلاتی که برای آسانسور به وجود می‌آید را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می کند تا مشکلات را سریع تر شناسایی کنید. تعمیرات آسانسور، زمانی ارائه می شود که شما مشکلات را گزارش کرده ‌اید و تکنسین ها برای بازدید از سیستم به محل اعزام می شوند. 
 اگر مشکلات را بررسی کرده‌ اید، می‌توانید هنگام تعمیرات، آنها را به تکنسین ها اعلام کنید تا راه حل مناسب را سریع تر پیدا کنند. به طور نمونه، هنگام استفاده از آسانسور در ساختمان، دقت کرده اید که آسانسور با تأخیر، بالا یا پایین می رود. یا ممکن است صداهای عجیب و غریب در حین حرکت آسانسور بشنوید که در طول حرکت آن وجود دارد. این موارد را به تکنسین بگویید و او می تواند آسانسور را به طور کامل رفع عیب کند. برای بررسی مشکلات عملیاتی آسانسور بهتر است روزانه رفتار آنرا در نظربگیرید . عملکرد آسانسور را در هر روز کنترل کنید و مطمئن شوید که همه چیز در شرایط عادی عمل می کند. حتی کوچک ترین تغییر را یادداشت کنید که در آینده مفید خواهد بود.

 

https://fpflift.com/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

کاربردهای انواع آسانسور پیشرفته در ساختمان ها

خرید کابین آسانسور ام دی اف برای ساختمان های تجاری و پزشکی

کاربرد آسانسور پیشرفته، هیچ تفاوتی با انواع آسانسورهای قدیمی ندارد؛ همه آنها برای حمل و جابه جایی افراد و یا بار در بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند. اما آنچه که موجب تمایز بین مدل های قدیمی و نسل جدید می شود، متریال به کار رفته در ساخت، طراحی کابین آسانسور پیشرفته، نحوه زیباسازی فضای داخلی و استانداردهای ایمنی و نصب است. این مراجع، روز به روز ارتقا می یابد.
شما می توانید انواع کابین آسانسور پیشرفته را برای ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، برج های مسکونی، مجموعه های تفریحی، هتل ها و ... نصب کنید. امکان اجرای این کابین های جدید، برای انواع تجهیزات ایرانی و خارجی وجود دارد. تفاوتی نمی کند کدام مدل موتور آسانسور را خریداری کرده اید، با انتخاب درست مدل کابین، پک کامل آسانسور برای شما نصب و راه اندازی می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

معایب نصب آسانسور های گیرلس

قوانین شهرداری برای نصب آسانسور

آسانسور های گیرلس، در حین داشتن مزایای بسیار زیاد، دارای معایب کوچکی هم هستند. یکی از مهم ترین معایب آسانسور های گیرلس، دارا بودن سیستم طراحی بسیار پیچیده است که سبب می شود تعمیرات و سرویس کاری آن ها کمی دشوار تر شود. علاوه بر آن، از آسانسور های گیربکس دار کمی گران تر است و برای نصب آسانسور های گیرلس می بایست هزینه بیشتری را پرداخت نماییم.

در متن بالا مشاهده فرمودید که آسانسور های گیرلس نسبت به آسانسور های گیربکس دار بسیار مقرون به صرفه و بهتر هستند چون با صرفه جویی در برق این هزینه اضافی برگردانده میشود. چه بسا که هزینه نصب آن ها کمی از آسانسور های گیربکس دار گران تر است، ولی این امر سبب می شود تا در حین استفاده از آسانسور گیرلس، کیفیت را احساس نمایید و با آرامش کاملی از آن استفاده نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

مدت زمان سرویس به صورت دوره ای

مدت زمان سرویس و نگهداری آسانسور در ساختمان های تجاری

در حالی که عوامل متعددی در چگونگی انجام تعمیرات و نگهداری آسانسور نقش دارند، تخمین مدت زمان سرویس آسانسور دقیقاً به شرایطی بستگی دارد که تکنسین آسانسور از تاسیسات بازدید می کند. به طور استاندارد و متداول، مدت زمان برای سرویس انواع آسانسور یا بازرسی و تعمیرات- نگهداری، حدود ۱۲ ماه است. برخی از انواع آسانسور در مدل‌های محدود وجود دارند که برای تعمیرات و نگهداری و سرویس آنها هر چند سال یک بار باید اقدام کرد. برخی از انواع آسانسور نیز پس از چند سال حتماً نیاز دارند که قطعات آن تعویض شود یا با مدل‌های جدید جایگزین گردد. با این حال اگر مشاهده می کنید که آسانسور شما با کوچکترین عیب یا نقصی مواجه شده باید با شرکت خدمات آسانسور تماس بگیرید تا سریع تر این تاسیسات را بازرسی کنند.

قرارداد تعمیرات و نگهداری آسانسور
شرکتی که شما برای خدمات سرویس آسانسور، تعمیرات و نگهداری آسانسور انتخاب می کنید، هنگام ارائه این خدمات یک قرارداد به شما ارائه می دهد. در متن قرارداد ویژگی های مختلفی عنوان شده است. سعی کنید وقتی می خواهید قرارداد سرویس و تعمیرات و نگهداری آسانسور را در بازه زمانی 1 ساله تنظیم کنید، به نیازهای ساختمان، میزان تردد با آسانسور، احتمال خرابی آسانسور، مدل آسانسور و بودجه مالی خود دقت داشته باشید. نوع کاربری آسانسور مشخص می کند که مدت زمان سرویس باید چند ماه باشد. این موارد از سوی شرکت به شما اعلام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

کابین آسانسور شیک

کابین اسانسور شیک

مهم ترین بخش آسانسور که افراد با آن سرو کار دارند، کابین آن است. کابین آسانسور نقش بسیار مهمی در تعیین کیفیت آسانسور ایفا می کند. بسیاری از مسافرانی که سوار آسانسور می شوند، به زیبایی و شیک بودن کابین توجه می کنند و اگر کابین آسانسور از نظر آن ها شیک نباشد، فکر می کنند که آسانسور فرسوده شده است و نمی شود به آن اعتماد نمود. مهم ترین امری که می تواند کابین آسانسور را شیک جلوه دهد، نظافت آن است. زمانی که کابین آسانسور کاملا تمیز و مرتب باشد، سبب می شود تا اجزای داخلی آن جلای بیشتری داشته باشند و در نتیجه مسافران از آن لذت ببرند.
مهم ترین امری که سبب جلای بیشتر آسانسور می شود، نظافت داخل آن است. بسیاری از افراد، نظافت داخل کابین آسانسور را رعایت نمی کنند و با دست های آلوده خود، بر روی دیواره ها و آینه آسانسور دست می کشند و سبب آلوده و کثیف شدن آسانسور می شوند. کابین آسانسور شیک، باید دارای اجزای مختلف از جمله آینه، لامپ های هالوژن، کفپوش،  انواع روکش دیواره ها و پنل فرمان باشد تا بتواند یک کابین شیک به نظر برسد.

 

https://fpflift.com/%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قرارداد خدمات تعمیر آسانسور

تعمیر فوری آسانسور در ساختمان های مسکونی

برای دریافت خدمات تعمیر آسانسور در اصفهان، شرکت های مربوطه، به طور فعال سعی می کنند قراردادهای تعمیرات- نگهداری را تنظیم کنند و در اختیار مشتریان خود قرار دهند. اکثر شرکت های تولید آسانسور در اصفهان این خدمات را به عنوان خدمات جانبی به مشتری معرفی می کنند. قرارداد تعمیرات آسانسور در اصفهان، یک متن رسمی است که بین شرکت و مشتری امضا می ‌شود و هر کدام مسئولیت تعهدات خود را می پذیرند. اگر برای دریافت خدمات تعمیرات آسانسور قرارداد امضا کنید، مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. اولین مزیت این است که در هزینه های دریافت خدمات در یک منطقه جغرافیایی خاص صرفه جویی می کنید.

یکی دیگر از مزایای عقد قرارداد تعمیر آسانسور در اصفهان این است که شما می ‌توانید برای سال‌ ها این قراردادها را تمدید کنید که می تواند حتی چندین ساختمان را پوشش دهد. به این ترتیب، هم هزینه ها بهتر مدیریت می شود و هم تخفیف خوبی از شرکت ‌ها خواهید گرفت. قیمت تعمیرات آسانسور در اصفهان وابسته به مناطق مختلف است. همچنین آسانسورهایی که در برج های مسکونی مرتفع، هتل ها یا آسمان خراشها هستند از نظر قیمت تعمیرات، گران تر تمام می شوند. هر چه تجهیزات آسانسور پیچیده تر باشد، هزینه ها بیشتر خواهد شد. 

اگر می خواهید بهترین شرکت تخصصی را برای بازرسی، تعمیرات و نگهداری آسانسور خود در اصفهان انتخاب کنید، اعتبار، مهارت، تجربه و تعهد به وظایف در آن شرکت را بررسی نمایید. تعمیر آسانسور در اصفهان طبق قرارداد برای انواع ساختمان ها ارائه می شود. هزینه خدمات، متفاوت است. در متن قرارداد طیف وسیعی از گزینه های تعمیرات- نگهداری وجود دارد که هر کدام بنا بر نیاز آسانسور تعریف شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

نصب آسانسور گیرلس

آموزش نصب ریل آسانسور

آسانسور های گیرلس به آسانسور هایی گفته می شود که موتور آن ها فاقد گیربکس است و شفت خروجی موتور مستقیما به قرقره کابل های بالا بر متصل می شود. معمولا، آسانسور های گیرلس بر اساس سیستم تعلیق 2/1 یا 3/1 نصب و  راه اندازی می گردند. موتور های آسانسور گیرلس، نسبت به گیربکس دار ها تاریخچه جدید تری دارند و کمی جدید تر هستند. یکی از مهم ترین مزایای آسانسور های گیرلس، کم استحلاک بودن آن ها است که سبب شده تا بسیاری از افراد از آسانسور های گیرلس استفاده نمایند.

آسانسور های گیرلس، نسبت به آسانسور های گیربکس دار برتری بسیار زیادی دارند و این امر سبب شده تا بسیاری از متخصصان و نصاب های شرکت های آسانسوری، آسانسور های گیربکس دار را کنار گذاشته و از آسانسور های گیرلس استفاده نمایند. اما یکی از معایب آسانسور های گیرلس، این است که آن ها دارای قیمت بسیار بالایی هستند و علاوه بر آن، سیستم پیچیده ای دارند و سبب بروز مشکل در تعمیرات می شوند. اما مزایای بسیار زیاد آسانسور های گیرلس، سبب می شود تا معایب آن به طور کل پوشیده گردد و استفاده بیشتری از آن ها برای ساختمان شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت تابلو فرمان آسانسور چقدر است؟

مراحل قانونی نصب آسانسور

تابلو فرمان آسانسور دارای انواع مختلفی است. یکی از عوامل مهمی که بر روی قیمت تابلو های فرمان آسانسور تاثیر گذار است، ظرفیت کابین است. غالبا، هرچه تعداد نفرات داخل کابین زیاد تر باشد توان قطعات و اجزای الکتریکی درون تابلو فرمان افزایش می یابد و موجب زیاد شدن قیمت آن می شود. ارزان قیمت ترین تابلو فرمان، متعلق به ساختمان های با آسانسورهای خانگی (home lift )  دو نفره است چرا که تعداد نفرات محدود و طبقات محدود است.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم تاثیر گذار بر روی قیمت تابلو فرمان، نوع سیستم راه انداز موتور اصلی آسانسور است . بسته به اینکه با کنتاکتور یا توسط سیستم های کنترل دور متغیر اینورتری راه اندازی شود. تابلو های فرمان مجهز به سیستم اینورتر به دلیل دارا بودن سیستم راه اندازی نرم ، دارای قیمت بسیار بالایی است. اما در نظر داشته باشید که این قابلیت باعث حرکت نرم کابین و کاهش مصرف انرژی تا 50 در صد میشود .  ولی در عوض آسیب پذیر تر هم هستند. اما تابلو های فرمان آسانسور که دارای کلید های کنتاکتوری هستند، دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و می توان از آن ها در انواع آسانسور های معمولی استفاده کرد .

درجه بندی حفاظت در برابر ورودی ذرات معلق یا آب ( IP ) یکی دیگر از عوامل مهم موثر بر روی قیمت تابلو فرمان آسانسور است. تابلو های فرمان آسانسور که دارای درجه حفاظت بالا  (IP) هستند، دارای قیمت بالا تری نسبت به بقیه هستند اما در قبال بالاتر بودن قیمت، در محیط های صنعتی مهم مثل شرکتهای پتروشیمی و کارخانجان سیمان کاربرد  دارند. پیشنهاد می شود برای خرید تابلو فرمان آسانسور با کیفیت، حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا بتوانید کالایی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.

 

https://fpflift.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

سقف کابین آسانسور از چه جنسی است؟

کابین اسانسور شیک

سقف کابین آسانسور، یکی از مهم ترین اجزای کابین آسانسور محسوب می شود که می تواند در زمان وقوع حوادث جان افراد را نجات دهد. شاید با نگاهی سطحی، فقط متوجه وجود لامپ ها و براقی استیل سقف آسانسو بشوید. اما بر روی سقف آسانسور، قطعات بسیاری از جمله فن تهویه هوا قرار گرفته است تا مسافران آسانسور احساس خوبی داشته باشند و لذت ببرند. علاوه بر آن، کاربرد های بسیار زیادی دارد که سبب می شود کابین آسانسور کامل تر به نظر رسد. در ادامه با ما همراه باشید تا با سقف کابین آسانسور آشنایی بیشتری پیدا کنید.
در نگاه اول، ممکن است در سقف کابین فقط به براق بودن جنس استیل آن و نقش و نگار ها و حتی نور لامپ ها دقت کنید. سقف کابین به دلیل پرتاب نور بهتر، از جنس استیل براق است که سبب می شود نور داخل آسانسور افزایش یابد. علاوه بر آن، در زمان آلودگی، استیل به راحتی پاکسازی و تمیز می شود و به هیچ عنوان کهنه نمی شود. البته فراموش نکنید که اگر از استیل درجه یک مرغوب استفاده نکنید، ممکن است جلا و براق بودن آن را زیاد نتوانید احساس نمایید.
در اطراف سقف کابین، در آسانسور های شش نفره چهار و آسانسور های بزرگتر، شش لامپ هالوژن وجود دارد تا نور داخل کابین را تامین نماید. علاوه بر آن، در بخش های مخفی سقف لامپ های ال ای دی کوچکی وجود دارند که در زمان استند بای آسانسور فعال می شوند و این امر سبب می شود که داخل کابین آسانسور به هیچ وجه تاریک نباشد. برای این که بتوانید نور خوبی در کابین آسانسور داشته باشید و سقف زیبایی را بتوانید تماشا کنید، می بایست از لامپ های هالوژن با اصالت استفاده نمایید تا شاهد زیبایی داخل کابین باشید و لذت ببرید.
سقف کابین دارای یک ورقه استیل است که بر روی آن لامپ های کابین قرار دارند. در برخی آسانسورهای بزرگ بر روی ورقه استیل سقف ، یک درب برای فرار اضطراری از آسانسور وجود دارد که سبب می شود در حین وقوع حوادث سخت، مسافران داخل کابین آسانسور از آن خارج شده و جان مسافران عزیز حفظ گردد. علاوه بر آن، مجرا های ورود هوا بسیار زیادی وجود دارد که در حین بسته بودن درب آسانسور هوا داخل کاهش نیابد و در نتیجه سبب استرس مسافران نگردد. جالب است بدانید که سیستم تهویه مطبوع کابین (هواکش یا فن)  آسانسور بر روی سقف فلزی کابین قرار داده شده است که می تواند هوای داخل آسانسور را به راحتی جابجا و تعویض نماید.
برای آن که بتوانید سقف کابین آسانسور بسیار زیبایی داشته باشید، می بایست از قطعات مرغوب استفاده نمایید. اما مهم تر از آن، نظافت و تمیزی آن است که بسیار مهم است. برای تمیز کردن سقف کابین آسانسور می بایست از الکل یا مواد شوینده استفاده نمایید. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان دست خود را از شیار های بقل سقف کابین عبور ندهید چرا که ممکن است دچار حادثه شوید.

 

https://fpflift.com/%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال