۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

کابین آسانسور دست دوم

خرید انواع کابین آسانسور دست دوم

شاید جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید برای خانه خود آسانسور بخرید؛ انواع آسانسورهای مسکونی به دو دسته تجهیزات کامل که بین طبقات حرکت می کنند، و بالابرهای داخل خانه تقسیم بندی می شوند. هر دو مدل، دارای یک قسمت به نام کابین آسانسور هستند. بالابرها عمدتاً در داخل خانه هایی نصب می شود که سالمندان نیاز به بالا رفتن از پله ها دارند؛ این بالابرها طراحی ویژه ای دارند و موضوع این صحبت ما نیستند.
ما تصمیم داریم درباره آن دسته از مدل های آسانسور خانگی و یا اداری–تجاری صحبت کنیم که سال ها است از زمان نصب آن گذشته است و الان به هر دلیل، نیاز دارید که آنها را بازسازی یا تعویض کنید. قطعاً هزینه ها، مهم ترین چالش ذهنی شما است. ایمنی تجهیزات آسانسور، به ویژه کابل های فولادی و کابین بسیار اهمیت دارد و می تواند جان افراد داخل کابین را تضمین کند.
اگر آسانسورهای قدیمی در هر قسمت خود دچار عیب یا نقص شوند، بدون شک، نشان می دهد که زمان تعویض یا تعمیرات کلی فرا رسیده است. اما آیا فکر کرده اید که اگر کابین آسانسور شما خراب شود یا بیش از حد فرسوده شود، باید چه کار کنید؟ شما دو راه پیش رو دارید؛ اول این که کابین های نو و مدرن جدید را بخرید که تقریباً گران هستند و به بودجه مالی قابل توجهی نیاز دارند. راه دوم، خرید کابین آسانسور دست دوم است که یک انتخاب اقتصادی می باشد. اما باید بدانید که خرید تجهیزات دست دوم برای آسانسورها، خودش چالش هایی را دارد، که مهم ترین آنها استهلاک و فرسودگی و تأمین ایمنی افراد می باشد. ما چند نکته مهم را برایتان می گوییم که در خرید مدل های کابین آسانسور دست دوم به شما کمک می کنند.

نکات مهم در خرید کابین آسانسور دست دوم
خرید کابین آسانسور دست دوم، یک انتخاب مقرون به صرفه است؛ به شرطی که تجهیزات سالم و بی عیب را پیدا کنید. اول از همه، بهترین شرکت آسانسور را بیابید که بتوانید درباره این خرید، با کارشناسان صحبت کنید. اعتبار شرکت فروش آسانسور، تضمین کننده سالم بودن همه تجهیزات و قطعاتی است که می خرید. مدل کابین آسانسور دست دوم، هیچ تفاوتی با طرح های نو ندارد؛ تنها نقطه تمایز آن این است که کابین های دست دوم، مدتی از زمان کارکردشان گذشته است و به دلیلی  از روی پروژه ای در حال کار بازه شده است .
شما می توانید این کابین ها را برای آسانسورهای هیدرولیکی و یا کششی بخرید. هر مدلی را که انتخاب می کنید، تمام مراحل نصب و راه اندازی باید توسط تکنسین های مجرب شرکت آسانسور انجام گیرد. رعایت تمامی استانداردها و الزامات نصب، و دریافت مجوزها، ضروری است. کابین آسانسور دست دوم باید به اندازه کابین های نو، ایمن باشد؛ با سرعت استاندارد و بدون سر و صدا حرکت کنند؛ قیمت عادلانه داشته باشند و جلوه بصری زیبایی را به نمایش بگذارند.
فراموش نکنید، وقتی قرار است هزینه ای را برای تعویض کابین آسانسور قدیمی خود اختصاص بدهید و یک کابین دست دوم بخرید، نباید عجولانه عمل کنید؛ در غیر این صورت، در دراز مدت، هزینه هایی که برای تعمیرات کابین آسانسور دست دوم اختصاص می دهید، شاید به مراتب، بیشتر از خرید کابین های نو برایتان تمام شود. کارشناسان ما در بخش فروش تجهیزات آسانسور، آماده هستند تا شما را درباره خرید کابین آسانسور دست دوم، تجهیزات و پک کامل آسانسور راهنمایی کنند. در هر بازه زمانی که نیاز به تعمیرات– نگهداری آسانسور یا بازرسی دارید، روی تیم حرفه ای ما حساب کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

روغن سرویس آسانسور

خدمات سرویس و نگهداری آسانسور

روغن سرویس آسانسور، یکی از نکات بسیار مهمی است که متخصصان هنگام سرویس های دوره ای آسانسور به آن توجه ویژه ای می نمایند. جالب است بدانید که روغن علاوه بر دارا بودن خاصیت روانکاری، دارای خاصیت خنک کنندگی اجزا نیز است. گیربکس های آسانسور در زمان کارکرد به دلیل اصطکاک بالا در میان دنده ها، دمای بسیار بالایی را تولید می نمایند. به همین دلیل، استفاده از روغن در گیربکس آسانسور سبب کاهش اصطکاک، روانکاری و محدود نمودن افزایش دما می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا با روغن سرویس گیربکس آسانسور بیشتر آشنا شوید.

 

تعویض روغن سرویس آسانسور
به طور عادی و استاندارد، هر ماه بایستی سطح روغن داخل مخزن چک شود . این مطلب هم برای موتورهای گیربکسی و آسانسورهای هیدرولیک صدق میکند. اگر سطح روغن کم شود باید آن را مجددا پر کرد. در مواردی با گذشت زمان و در اثر حرارت یا استارت بالای آسانسور به دلیل اصطکاک و دمای بسیار بالا، پس از مدتی ملکول های روغن دیگر خواص چسبندگی و غلظت بالا را دارا نمی باشند و نمی توانند عمل روانکاری و خنک کنندگی را به  شیوه درستی انجام دهند بنابراین باید در سرویس دوره ای آسانسور، روغن گیربکس و موتور آن می بایست تعویض گردد. اگر برای تعویض روغن های سرویس گیربکس و موتور آسانسور به موقع اقدام نگردد سبب فرسودگی اجزای آن می شود و می بایست هزینه های بسیار زیادی را جهت تعمیرات آسانسور پرداخت نمایید.
برای تعویض روغن سرویس آسانسور، متخصصان ابتدا پیچ تخلیه مخزن روغن را باز می نمایند و به وسیله دستگاه ساکشن تمامی روغن های موجود در مخزن را تا آخرین قطره تخلیه می نمایند. سپس با استفاده از محلول های شستشو چربی از جمله تینر، مخزن را به طور کامل شستشو می دهند و درون آن را از هر گونه آلودگی و براده آهن پاکسازی می نمایند. پس از آن، روغن مرغوب را درون مخزن قرار می دهند وظرفیت مخزن را تکمیل می کنند. لازم به ذکر است که اگر در تعویض روغن گیربکس آسانسور، مخزن به اندازه کافی پر نشود ممکن است اجزای گیربکس دچار ساییدگی و خرابی بشوند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

کابین آسانسور پیشرفته

کابین آسانسور پیشرفته یعنی تجهیزاتی که مطابق با جدیدترین طرح ها و فناوری های روز طراحی و تولید شده اند و علاوه بر زیبایی ظاهری، کیفیت و ایمنی را نیز ارتقا داده اند. اگر به تنوع مدل هایی از کابین های آسانسور که در چند سال اخیر ارائه شده است نگاهی بیاندازید، برخی از آنها واقعاً چشم نواز و جذاب هستند. این یک امتیاز بزرگ است، چرا که حس آرامش بیشتری را برای افراد داخل آسانسور فرآهم می کند.
مسئله زیبایی شناسی کابین آسانسور، بی ارتباط با میزان فروش یا محبوبیت برخی از مدل ها نیست. هر چه کابین آسانسورها از متریال باکیفیت و زیبا، با رنگ های مدرن ساخته شوند، از سوی مشتریان و پیمانکاران پروژه های ساختمانی، بیشتر مورد استقبال واقع می شوند. اجازه بدهید چند مثال در این رابطه بیان کنیم:
مدل کابین آسانسور پیشرفته هوشمند، با فناوری کنترل سرعت حرکت کابین، می تواند یک طرح پربازده باشد. این کابین ها به طور ویژه از بهترین ورق های استنلس استیل براق، به رنگ خاکستری یا طلایی ساخته می شوند. اکسسوری داخل آسانسور از نوع درجه یک است و زیباترین نورپردازی برای آن به کار رفته است.  البته این یک مثال است و امروزه در پروژه های آسانسور لاکچری بیشتر مشاهده می کنیم. 

 

کاربردهای انواع آسانسور پیشرفته در ساختمان ها
کاربرد آسانسور پیشرفته، هیچ تفاوتی با انواع آسانسورهای قدیمی ندارد؛ همه آنها برای حمل و جابه جایی افراد و یا بار در بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند. اما آنچه که موجب تمایز بین مدل های قدیمی و نسل جدید می شود، متریال به کار رفته در ساخت، طراحی کابین آسانسور پیشرفته، نحوه زیباسازی فضای داخلی و استانداردهای ایمنی و نصب است. این مراجع، روز به روز ارتقا می یابد.
شما می توانید انواع کابین آسانسور پیشرفته را برای ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، برج های مسکونی، مجموعه های تفریحی، هتل ها و ... نصب کنید. امکان اجرای این کابین های جدید، برای انواع تجهیزات ایرانی و خارجی وجود دارد. تفاوتی نمی کند کدام مدل موتور آسانسور را خریداری کرده اید، با انتخاب درست مدل کابین، پک کامل آسانسور برای شما نصب و راه اندازی می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

مراحل نصب آسانسور

مراحل نصب آسانسور

در مرحله اول، کارگران و متخصصان می بایست نقشه ای در رابطه با آسانسور طراحی کنند تا بتوانند طبق آن عمل کنند. نقشه به آن ها کمک می کند تا بتوانند به خوبی مکان یابی کرده و سازه را به آسودگی در محل خود قرار دهند. از مهم ترین وظایف سازندگان ساختمان، قرار دادن محل آسانسور در مناسب ترین نقطه است چرا که اگر مکان آسانسور درست نباشد ممکن است کار با مشکل مواجه شود و درنتیجه سبب بی کیفیتی کار گردد. نقشه به متخصصان کمک می کند تا آن ها آسانسور را در تمامی طبقات هم تراز و دقیق نصب کنند.
در مرحله دوم، متخصصان و کارگران می بایست چاه و زیر زمین آسانسور را آماده سازی نمایند. در این فرآیند، اندازه گیری های لازم انجام و چاه آسانسور آهن کشی می شود. مهم ترین بخش کار، ساخت دقیق چاله است چرا که تمامی اتصالات و قطعات بر روی آن نصب می گردند.  برای استحکام بالا کف چاله را بتن ریزی می کنند تا آهن های اطراف محکم در دل زمین بنشینند. بتن سبب می شود تا تمامی اجزا و اتصالات آسانسور محکم به یک دیگر وصل شوند.
در مرحله سوم، پس از بتن ریزی، کارگران حدود 24 الی 48 ساعت صبر می کنند تا بتن ها به طور کامل خشک شوند. سپس با استفاده از قطعات فلزی سخت، آهن کشی را آغاز می نمایند. آهن کشی یکی از اصلی ترین مراحل کار است که تمامی وزن و استحکام آسانسور به آن بستگی دارد. آهن کشی به متخصصان کمک می کند تا ان ها بتوانند قطعات و اجزا آسانسور را به صورت دقیق و محکم بر سر جای خود ببندند. علاوه بر آن، آهن کشی سبب می شود تا آسانسور درحین حرکت تکان نخورد و اجزا دچار آسیب نشوند. برای آهن کشی آسانسور، نیاز به دقت بسیار بالایی است که با ابزار های دستی قابل انجام نیست. متخصصان با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری، محل مورد نظر را نقشه کشی می کنند. یکی از مزایای نقشه آهن کشی با کامپیوتر این است که تشخیص می دهد با توجه به تعداد طبقات، وزن کابین و نوع آسانسور چه متریالی را برای آهن کشی استفاده نمایید و چگونه آن ها را به یک دیگر متصل کنید که بسیار محکم شوند.
در مرحله بعد، کارگران درب های طبقه آسانسور را نصب می کنند تا ایمنی کار بیشتر شود. همانطور که می دانید اگر درب های طبقات نباشند و ممکن است ورودی چاه آسانسور مسدود نبوده و مثل پرتگاه باشد و افراد به داخل چاه آسانسور سقوط کنند و دچار آسیب های جبران ناپذیر شوند. علاوه بر آن وجود این در ها سبب می شود تا افراد متفرقه نتوانند اجزای داخلی آسانسور را دستکاری و خراب کنند. یک قفل مکانیکی و الکتریکی  برای درب های طبقات در نظر گرفته می شود تا زمانی که کابین آسانسور در یک طبقه قراردارد، درب طبقات دیگر باز نشود.
در مرحله بعد برای نصب آسانسور، می بایست قطعات و اجزای مکانیکی نصب شوند. مهم ترین اجزا در نصب آسانسور، اجزای مکانیکی آن است که سبب حرکت آسانسور می شود. اجزای مکانیکی شامل موتور، گیربکس، قرقره ها، اتصالات، ریل های آسانسور و کابل های بالا بر است. پیش از شروع هر کاری، کارگران شاسی موتور را نصب می نمایند تا بتوانند موتور و گیربکس آسانسور را بر روی آن قرار دهند.
سپس قطعه ای به نام گاورنر را در محل خود قرار می دهند. گاورنر سبب می شود تا در هنگام پاره شدن کابل ها یا سرعت گرفتن آسانسور بیش از سرعت مجازکابین آسانسور متوقف شود .این قطعه، ضامن جان مسافران است و برای نصب آسانسور، قطعه ای حیاتی است.
 پس از بستن و نصب شاسی و موتور آسانسور، آن ها می بایست کابین را داخل ریل خود قرار دهند و با استفاده از اتصالات محکم، آن را نصب و راه اندازی کنند. در این مرحله باید حتما کابین آسانسور با بکسل مربوطه به گاورنر متصل شود.
پس از نصب اجزای مکانیکی ، متخصصان و کارگران درب داخل کابین را نصب می کنند. اکثرا درب های داخل کابین به صورت ریلی دو تکه ای تمام اتوماتیک هستند . پس از اتمام این مراحل، سنسور چشمی (به صورت نقطه ای و یا فتوسل پرده ای ) قرار می دهند تا در زمانی که چیزی مانع بسته شده درب است، درب آسانسور بسته نشود و آسانسور حرکت نکند. پیشنهاد می شود که اگر آسانسور شما فاقد این نوع سنسور چشمی هست، سریعا با متخصصان تماس بگیرید و از آن ها درخواست کنید تا برایتان نصب کنند.
پس از آن، برق کاران متخصص، سیم کشی را از تمامی طبقات آغاز می کنند و آن ها را از محل مخصوص خود عبور می دهند تا به پنل کنترل آسانسور برسد. پس از آن، تابلو فرمان یا پنل کنترل آسانسور را نصب می کنند و سیم های برق را سر جای خود متصل می کنند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تعمیر آسانسور صنعتی

شرکت ها و سازندگان، تکنسین ها و متخصصان، موارد مرتبط با ایمنی آسانسورها را بسیار جدی می گیرند و لذا به خدمات بازرسی و تعمیر آسانسور صنعتی بسیار اهمیت می دهند. این تجهیزات جزو مهمترین بالابرها در صنایع کوچک و بزرگ محسوب می شوند و حمل و نقل بار را به لحاظ مکانیکی بسیار آسان تر می سازند. مالکان آسانسور صنعتی باید یک برنامه منظم روزانه و دوره ای برای تعمیرات – نگهداری آسانسور خود داشته باشند. این اقدامات برای حفظ استانداردهای ایمنی بسیار مهم است و به افزایش طول عمر آسانسور، قطعات و کاهش زمان فرسودگی همه قسمت های آن کمک می کند.

اگر در کسب و کار صنعتی خود یکی از انواع بالابرها و آسانسورها را دارید، سعی کنید با مقررات و قوانین ملی سازمان استاندارد آسانسور، هماهنگ باشید. این مقررات همواره در حال به روزرسانی هستند تا این صنعت را بهبود ببخشند. برخی قوانین سختگیرانه برای انواع آسانسور صنعتی و تجاری وجود دارد تا ایمنی بیشتری فرآهم شود.

خدمات بازرسی و یا تعمیر آسانسور صنعتی برای همه قسمت های این تجهیزات ارائه می شود. طبق قوانین، در حین بازرسی، تکنسین ها همه دیواره ها، پانل های کف و سقف و دکمه های آسانسور را از نظر استحکام و دوام بررسی می کنند. منطقه چاهک آسانسور یا قسمتی که موتورخانه قرار دارد، به خوبی بازرسی می شود تا از سالم بودن عملکرد همه قطعات و اجزا اطمینان حاصل شود. اگر کارشناسان و ناظران متوجه کوچک ترین عیب و نقص در آسانسور صنعتی شوند، در اولین فرصت، دستور تعمیرات صادر خواهد شد.

 

چطور هزینه های تعمیر آسانسور صنعتی را کاهش دهیم؟
یکی از اهداف مهم تعمیرات آسانسور صنعتی، ارائه یک سیستم کارآمد و ایمن به مدیر تأسیسات است. به این ترتیب، خدمات آسانسور و تأمین ایمنی افراد و بار قابل حمل باید در اولویت باشد. پس برای اینکه به این هدف برسید باید بازرسی منظم را برای آنها انجام بدهید. این کار دقیقاً همان اقداماتی است که هزینه های تعمیر آسانسور صنعتی را به شدت کاهش دهند. 

به طور متداول، بهتر است بازرسی آسانسور صنعتی، هر ماه یک بار انجام شود. این کار حتماً باید توسط تکنسین های شرکت معتبر آسانسور انجام گیرد. ما به عنوان یک شرکت مجرب که سال هاست در این زمینه فعالیت می کنیم، توصیه داریم که برای بازرسی و تعمیرات – نگهداری آسانسورهای صنعتی هرگز تأخیر نداشته باشید و این کارها را هر ماه، یک بار انجام بدهید. اینکه شما ماهانه تمامی قسمت های آسانسور را چک کنید، بهتر از آن است که پس از یک مدت، به دلیل کوتاهی کردن، هزینه های هنگفت برای تعویض قطعات آسیب دیده بپردازید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

انواع موتور آسانسور ایتالیایی که بر قیمت خرید نهایی تأثیر دارد!

نکات طلایی در خرید آسانسور ایتالیایی

در حال حاضر، انواع مدل موتور آسانسور ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد. موتور آسانسور ایتالیایی یکی از این محصولات است که هم راندمان عملکردی بالایی دارد و هم پرتوان و قدرتمند است. در واقع بهترین برند موتور آسانسور، همین موتورهای ایتالیایی هستند. برندهای ترکیه هم در جایگاه خودشان مورد توجه قرار دارند. با این مقدمه می خواهیم به شما بگوییم که مدل موتور آسانسور می تواند در قیمت آسانسور ایتالیایی، تأثیر مستقیم داشته باشد. به علاوه، این موتورهای ایتالیایی از سوی چند برند تولید کننده به بازارهای جهانی معرفی می شوند که همه آنها توانسته اند سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص بدهند.

یکی از مهم ترین برندهای موتور آسانسور ایتالیایی، برند آلبرتو ساسی است. این موتور گیربکسی برای ساختمان های مسکونی و اداری بهترین انتخاب است. برند سیکور، مدل دیگری از موتور ایتالیایی برای آسانسور است. این برند، محصولات خود را با قیمت های عادلانه تر ارائه می دهد، پس برای پروژه های انبوه سازی، پیشنهاد خوبی خواهد بود. دسته سوم از موتور آسانسور ایتالیایی، برند MGT است. این موتور بسیار قوی است و راندمان بالایی برای حمل کابین آسانسور با ظرفیت های بیشتر از 6 نفر را دارد. این برند از آخرین و جدیدترین فناوری های روز برای تولید محصولات خود استفاده کرده، پس قیمت آن نسبتاً گران تر است. اگر به دنبال بودجه بندی خرید در قیمت آسانسور ایتالیایی هستید، دو برند اول را به شما پیشنهاد می دهیم. همه این برندها از بهترین ها هستند و ایمنی کل تجهیزات و قطعات آسانسور را تضمین می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی

هزینه نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی

امروزه، یکی از مسائلی که فکر صاحبان ساختمان را درگیر نموده است، قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی آن ها است. بسیاری از ساکنان ساختمان های قدیمی، از بالا و پایین رفتن های متعدد در طول روز خسته و عاجز شده اند. بسیاری از صاحبان ساختمان فکر می کنند که در ساختمان قدیمی خود نمی توانند آسانسور نصب نمایند و یا اگر هم بشود آسانسور نصب کنند، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های چندین برابری هستند. اما خوشبختانه، بسیاری از مهندسان و طراحان راه و روش هایی را طراحی نموده اند تا با هزینه های مناسب، بتوان در ساختمان های قدیمی نیز آسانسور نصب نمود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی
یکی از مهم ترین عوامل در ساختمان های قدیمی که بر روی قیمت نصب آسانسور تاثیر بسزایی دارد، ابعاد است. بسیاری از ساختمان های قدیمی، دارای ابعادی مناسب هستند که متخصصان و کارشناسان می توانند آسانسور را به آسودگی درون آن نصب نمایند. اما برخی از ساختمان ها دارای ابعاد بسیار کوچک و تنگ هستند که کار افراد را برای نصب آسانسور دشوار تر می سازد و ممکن است کمی هزینه نصب افزایش یابد.

از عوامل تاثیر گذار دیگر بر روی قیمت نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی، می توان به تعداد طبقات اشاره نمود. همانطور که می دانید، هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد، هزینه ساخت و نصب آسانسور افزایش می یابد. چرا که هر طبقه، نیاز به یک ایستگاه مجزا و درب طبقه دارد و به همین دلیل می بایست از اجزای بیشتری استفاده نمود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

شرکت آسانسور ارائه دهنده خدمات آسانسور در اصفهان

شرکت آسانسور فعال در اصفهان

آیا به این فکر کرده اید که چگونه یک شرکت آسانسور با تجربه و با مهارت کافی را برای دریافت خدمات خرید، نصب ، تعمیرات و نگهداری انتخاب کنید؟ شاید این کار در ابتدای کار، یک اقدام دلهره آور باشد! طبیعتاً افراد معمولی، اطلاعات فنی کافی از انواع آسانسور یا نحوه نصب آن ندارند. آسانسورها تجهیزات صنعتی بزرگ هستند که از قسمت های پیچیده زیادی تشکیل شده اند. وقتی قرار است آسانسور را خریداری کنید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آنچه مهم است این که شما قرار است از شرکت فروشنده آسانسور، بهترین محصول و خدمات را بخرید؛ محصولی که هم متناسب با بودجه مالی شما باشد و هم نیاز شما را برطرف کند.

 انواع مختلفی از شرکت آسانسور در جامعه فعالیت می‌کنند که حوزه‌های مختلفی را پوشش می دهند. به طور مثال، یک شرکت صرفاً به طراحی و تولید آسانسور تخصص دارد؛ شرکت دیگر به عنوان نمایندگی فروش برای یک مجموعه فعالیت می کند؛ از طرف دیگر ممکن است یک شرکت، خدمات سرویس دهی، تعمیرات، نگهداری و نصب آسانسور را ارائه دهد.  وقتی شما می ‌خواهید از این شرکت ‌ها خدمات دریافت کنید باید مطمئن شوید که آیا خدمات به صورت پکیج کامل معرفی می شوند یا اینکه باید از هر شرکت، مجزا درخواست خدمات داشته باشید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال