۱۱ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

چه زمانی آسانسور نیاز به تعمیر دارد؟

تعمیر تابلو فرمان آسانسور

وقتی آسانسور به درستی کار نکند، خراب شود یا خطری برای افراد داخل کابین آسانسور به وجود بیاید، خدمات تعمیرات آسانسور در آپارتمان، ضروری است. آسانسور به دلایل مختلفی دچار عیب می شود. وقتی قطعات فرسوده شوند، ریل ها و کابل ها دچار سایش شوند، سر و صدای آزار دهنده از آسانسور به گوش برسد، یا اختلالاتی در حرکت و توقف آسانسور به وجود بیاید، اینجاست که می گوییم آسانسور خراب شده و نیاز به تعمیرات دارد. سرویس کاران باید به محل آپارتمان اعزام شوند تا عیب یابی به درستی انجام گیرد.

مثلاً وقتی گیربکس آسانسور خراب شده باشد، کابین آسانسور، تکان های شدید را خواهد داشت. این می تواند به مرور زمان، سیم بکسل را نیز تحت تأثیر قرار دهد و خطرناک باشد. تعمیر آسانسور در آپارتمان در این موارد شامل تعویض قطعات فرسوده است. اگر خرابی آسانسور مربوط به موتور و قسمت موتورخانه باشد، موارد بسیار حادتر است و ممکن است هزینه های بیشتری را تحمیل کند. محاسبه قیمت تعمیرات آسانسور در آپارتمان ها بعد از بررسی کامل همه قطعات و قسمت ها توسط بازرسین و شرکت آسانسور انجام می شود. ممکن است در ابتدا یک قیمت پایه برای سرویس معمولی به مشتری اعلام شود، اما در ادامه، اگر آسانسور نیاز به سرویس کامل داشته باشد، قطعاً این هزینه ها بیشتر خواهد شد.

 

https://fpflift.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت قطعات آسانسور

قیمت انواع ریل آسانسور

قطعات آسانسور، به طور کلی به سه دسته بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم می شوند. گران قیمت ترین قطعات در آسانسور، قطعه های بسیار بزرگ از جمله موتور و گیربکس هستند که مهم ترین وظیفه را در آسانسور بر عهده دارند. قطعات متوسط، از جمله براکت ها و لامپ های هالوژن، دارای قیمت های مناسب تری نسبت به قطعات بزرگ هستند. اما، برخی از قطعات کوچک از جمله سنسور ها، برخلاف ابعادشان دارای قیمت بسیار بالایی هستند و می بایست در نصب آن ها دقت بسیار بالایی را به کار گرفت.

اما در نظر داشته باشید که تمامی قطعات آسانسور، دارای درجه بندی کیفی هستند. به عنوان مثال، اگر موتور آسانسور دارای اصالت و کیفیت درجه یک باشد، دارای قیمت بالا تری نسبت به موتور بدون اصالت و کیفیت درجه سه است. به همین دلیل می بایست در هنگام جست و جو قیمت قطعات آسانسور، به درجه بندی کیفیت آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

اگر در شرکت های آسانسوری مشغول به کار هستید، می بایست از قیمت قطعات آسانسور به صورت روزانه مطلع باشید. برای آن که بتوانید تمامی قیمت ها را به صورت دقیق بدانید، می بایست به سایت های معتبر مراجعه نمایید. اما بهترین راه، مراجعه به بخش مشاوره شرکت های آسانسوری است چرا که آن ها می توانند قیمت تمامی قطعات و اجناس مربوط به آسانسور را برای شما به بهترین شکل ممکن و با دقت شرح دهند.

 

https://fpflift.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

انواع کابین آسانسور ارزان

خرید کابین آسانسور ام دی اف برای ساختمان های تجاری و پزشکی

کابین آسانسور ام دی اف، یکی از ارزان قیمت ترین کابین های آسانسور محسوب می شود که امروزه آن را می توان در اکثر آسانسور ها مشاهده نمود. در کابین آسانسور ام دی اف، دیواره ها با ورقه های ام دی اف پوشش داده شده اند و نسبت به ورقه های استیل، از قیمت مناسب تری برخوردار هستند و علاوه بر آن، نصب ورقه های ام دی اف بر روی دیواره ها نسبت به ورقه های استیل، بسیار آسان تر انجام می شود. به همین دلیل بسیاری از ساختمان های تجاری یا مسکونی چند طبقه از کابین های آسانسور ام دی اف استفاده می نمایند.
استفاده از کابین آسانسور ارزان می تواند صرفه اقتصادی خوبی داشته باشد. اما پیشنهاد می شود که برای کاهش قیمت، بجای استفاده از قطعات فنی بی کیفیت، از قطعات با کیفیت استفاده نمایید ولی در عوض از یراق آلات و قطعات ظاهری کمتری استفاده نمایید تا کابین آسانسور شما با قیمتی مناسب ساخته شود و بتواند سال های سال مسافران را از طبقات جابجا کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

آیا پیش از نصب و اجرای آسانسور پایان کار ساختمان صادر می شود؟

فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور

آسانسور از زمانی که اختراع و ساخته شد تا به امروزه جزو یکی از مهم ترین و مؤثر ترین اختراعات به شمار می رود که در بسیاری از مواقع کار انتقال را برای افراد راحت می کند. آسانسورها در مکان هایی مثل مرکزهای تجاری و تفریحی، ساختمان های مسکونی و بسیاری از شرکت ها، کارخانه ها و اداره ها نصب می شوند و رفت و آمد را برای کارکنان و مراجعه کنندگان آسان تر از گذشته کرده اند. مهندسان برای طراحی و تولید آسانسور دقت زیادی به خرج می دهند و سعی می کنند از بهترین و باکیفیت ترین قطعات برای ساخت آن استفاده کنند. آسانسور با قوانین و مقررات معینی و مطابق با استانداردهای جهانی ساخته می شود و نصب دقیق آن بسیار مهم است. 

نصب اشتباه و غیر اصولی این وسیله کاربردی می تواند منجر به مشکلات و حادثه های زیادی شود‌؛ به همین دلیل توصیه می شود یک تیم نصب کننده متشکل از افراد متخصص را برای نصب آسانسور انتخاب کنید.

 

https://fpflift.com/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

چه عواملی بر روی کابین آسانسور ارزان تاثیر گذارند؟

کابین آسانسور ارزان

وجود برخی از عوامل از جمله سیستم نورپردازی هوشمند در کابین آسانسور حیاتی نیست و اگر نباشد تاثیری بر روی کارکرد آسانسور ندارد ولی بر روی قیمت کابین تاثیر مستقیمی دارد. جالب است بدانید که قطعات تزئینی و ظاهری بیشترین بخش قیمت کابین آسانسور را به خود اختصاص می دهند و اگر به دنبال کابین آسانسور با قیمتی مناسب باشیم، می بایست به تزئینات و ظاهر آن کمی بی توجه تر باشیم تا بتوانیم کابین را با قیمتی مناسب خریداری نماییم.
عواملی دیگر از جمله قطعات فنی بسیار مرغوب و با کیفیت، می توانند بر روی قیمت کابین آسانسور تاثیر گذار باشند. استفاده از بلبرینگ ها، اتصالات، سیم کشی، سیستم الکتریکی و نور پردازی مرغوب و با کیفیت می تواند در افزایش قیمت کابین آسانسور نقش بسزایی داشته باشد. اما اگر بخواهیم کابین آسانسور ارزانی داشته باشیم، می بایست از قطعات درجه دو یا سه با کیفیتی متوسط استفاده نماییم تا قیمت کابین کاهش یابد؛ اما در نظر داشته باشید که استفاده از قطعات با کیفیت متوسط، سبب کاهش طول عمر کابین می شود و می بایست در حفظ و نگهداری آن بسیار کوشا باشیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

برای نصب آسانسور هیدرولیک به نکات زیر توجه کنید!

نصب آسانسور توسط شرکت فعال

برای اطمینان از اینکه آسانسور هیدرولیکی مورد درخواست شما مطابق با کدهای ایمنی و استاندارد آسانسور نصب شده است و مطمئن شوید که به درستی کار می کند، نکات زیر را برای نصب آسانسور هیدرولیک در ساختمان دنبال کنید:

مرحله اول: حفر گودال و پایه ریزی مناسب
اولین قدم در نصب آسانسور هیدرولیک با جک مستقیم از زیر  در ساختمان، ایجاد یک گودال یا چاهک است. گودال باید با عمق مناسب، درست زیر پایه یا طبقه همکف خانه حفر شود. پس از حفر گودال، یک سوراخ یا حفره اضافی تر برای قرار دادن سیلندر پیستون نیز باید در نظر گرفته شود. با استفاده از بتن ریزی و ابزارهای مناسب، این گودال در ابعاد استاندارد تنظیم خواهد شد.

مرحله دوم: نصب تجهیزات آسانسور
پس از آماده سازی مقدمات، نوبت به نصب کامل تجهیزات آسانسور هیدرولیکی می رسد. بهترین تکنسین های نصب آسانسور در شرکت ها افرادی هستند که پس از آماده سازی مرحله قبلی، کابین آسانسور، پمپ، جک و تجهیزات وابسته را در جای خود مونتاژ و نصب می‌کنند. مونتاژ تجهیزات آسانسور از اهمیت فوق ‌العاده ‌ای برخوردار است.

نکته مهم: برخی از انواع شرکت های آسانسور، تجهیزات آسانسور هیدرولیکی را به صورت مونتاژ شده در کارخانه آماده می کنند تا فقط برای نصب در محل آماده باشد. برخی دیگر از شرکت های آسانسور به این صورت عمل می کنند که تجهیزات آسانسور هیدرولیک را به محل نصب اعزام کرده و سپس در آنجا مونتاژ می کنند  قبل از خرید آسانسور، درباره تمام این مراحل با تکنسین ها و شرکت آسانسور صحبت کنید.

مرحله سوم: ایمن سازی کابین آسانسور
یکی دیگر از مهمترین مراحل نصب آسانسور هیدرولیک، ایمن سازی کابین آسانسور است. پس از آنکه بالابر را نصب کردید و اتصال پمپ به جک را برقرار ساختید، زمان آن رسیده که کابین آسانسور را محکم و ایمن کنید. در ادامه برای تامین منبع برق باید کابل کشی درست انجام شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

نصب مکانیکال آسانسور

نصب آسانسور در نمای ساختمان

نصب مکانیکال آسانسور شامل استانداردها و مراحل نصب مکانیکی انواع آسانسور است که به ایمنی بیشتر این تجهیزات در ساختمان کمک می کند. برای نصب آسانسور نیاز به تهیه یک چک لیست استاندارد است. چک لیست برای بازرسی و سرویس آسانسور هم ضرورت دارد. آنچه از نصب مکانیکی یا مکانیکال آسانسور در منابع عنوان کرده اند، شامل نصب و کنترل تمام تجهیزات و قطعات و سخت افزارها در جزئی ترین قسمت یک سیستم کامل آسانسور است.

از قطعات کوچک گرفته تا قطعات بزرگ، سیم ‌ها و کابل‌ ها، فونداسیون، اسکلت سازی استاندارد، رعایت دقیق فاصله ‌ها، بین قطعات ثابت و متحرک، همگی در نصب مکانیکال آسانسور اهمیت دارند. طراحی سیستم آسانسور، فرآیندی نیست که شما بتوانید در آخرین لحظه، تمام آنها را انجام دهید. طراحی و ساخت آسانسور و نصب مکانیکال آسانسور نیاز به یک برنامه ریزی بسیار دقیق دارد. مراحل ساخت و نصب باید طبق برنامه ریزی پیش برود؛ در غیر این صورت، پروژه آسانسور با شکست روبرو خواهد شد.

درست از زمانی که شما مراحل نصب آسانسور به صورت مکانیکال را کلید می زنید، تا زمانی که آسانسور برای بهره برداری آماده شده است باید یک زمان مشخص را طی کند. فراموش نکنید که برنامه‌ریزی و اجرا از زمان طراحی و ساخت تا بهره برداری از آسانسور پس از نصب، یک فرآیند طولانی و زمان ‌بر می‌تواند باشد. اگر زودتر نسبت به نصب آسانسور اقدام کنید، قطعاً بهترین نتیجه را در زمان مورد نظر خود خواهید گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

دلایل خرابی موتور آسانسور چیست؟

قیمت موتور آسانسور

یکی از متعدد ترین دلایل خرابی موتور های آسانسور، استارت بیش از اندازه در ساعت است. موتور های گیربکسی آسانسور حداکثر توانایی 180 استارت در ساعت را دارند. به همین دلیل اگر استارت آن ها در ساعت بیش از 180 مرتبه انجام شود، سبب افزایش حرارت بیش از حد موتور و در نتیجه سوختن سیم پیچ های موتور می گردد. در موتورهای بدون گیربکس این عدد تا 240 استارت در ساعت افزایش می یابد ولی کماکان تعداد استارت در ساعت محدودیت دارد. 
یکی دیگر از دلایل خرابی موتور ، حمل بار بیش از حد مجاز است. متاسفانه برخی از افراد به پلاک مشخصات که داخل کابین آسانسور نصب گشته توجهی نمی نمایند و بیش از حد مجاز و اندازه بار وارد آن می نمایند. این امر سبب می شود تا جریان اضافه کشیده شده و حرارت موتور افزایش یابد و در صورت بالا رفتن دما و عدم توانایی سیستم تهویه موتور ، سیم پیچ موتور آسیب ببیند. به همین دلیل، می بایست پیش از استفاده از آسانسور به پلاک مشخصات که ظرفیت آسانسور بر روی آن حک شده است توجه نماییم تا سبب از بین رفتن و سوختن موتور آسانسور نگردیم و مجبور به پرداخت هزینه های سنگین نشویم.

 

https://fpflift.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

راهنمای گام به گام خرید آسانسور

خرید آسانسور با تخفیف ویژه

انتخاب مدل کابین آسانسور
یکی دیگر از نکات مهم در خرید آسانسور با قیمت مناسب، انتخاب کابین است. سبک های مختلف از کابین وجود دارد که با دکوراسیون خانه های مسکونی سازگار است. شما می توانید زیباترین مدل کابین را مطابق با سلیقه خود سفارش دهید. انواع کابین آسانسور که از مصالح ساده ‌تر ساخته شده اند، ارزان قیمت هستند؛ اما کابین لاکچری یا کابین که کفپوش های چوبی دارد، یا کابین تمام استیل آسانسور یا آسانسورهایی که به طور کامل آینه کاری شده اند، جزو آسانسورهای لوکس گران قیمت دسته بندی می شوند. قبل از خرید انواع آسانسور درباره طراحی کابین با فروشنده مشورت کنید.

موتور آسانسور و قطعات جانبی
یکی از مهم ترین نکات برای خرید آسانسور با قیمت مناسب، ارزیابی مدل موتور آسانسور و قطعات جانبی است. با کیفیت ترین قطعات و لوازم و تجهیزات برای ساخت آسانسور استفاده می شود. اجزای برقی آسانسور نقش حیاتی در عملکرد این تجهیزات بازی می ‌کنند. اگر موتور آسانسور یا قطعات الکتریکی به درستی کار نکند، حرکت آسانسور مختل می ‌شود و ایمنی افراد به خطر می ‌افتد. تمام قطعاتی که با برق کار می کنند باید بهترین شرایط را داشته باشند و از همه مهمتر، سیستم برق آسانسور باید مجهز به سیستم برق اضطراری و سیستم هشدار و تماس اضطراری داخل کابین باشد. تمام این جزئیات جزو استانداردهای طراحی و ساخت آسانسور هستند. این موارد را از فروشنده یا شرکت آسانسور سوال کنید.

قیمت آسانسور
یکی دیگر از مهمترین فاکتورهایی که از نظر تمام مشتریان اهمیت دارد، قیمت آسانسور است. هنگام خرید آسانسور، اکثر مشتریان پس از آن ‌که از مشخصات فنی سیستم اطلاع پیدا کردند، درباره قیمت آسانسورها پرس و جو می کنند. هزینه خرید آسانسور از هزینه های نصب آسانسور مجزا است. آسانسورهای سفارشی معمولاً گرانتر از آسانسورهای از پیش ساخته شده هستند. قیمت آسانسور با توجه به شرایط ساختمان و نیاز افراد تعیین می شود. می توانید برای سفارش خرید آسانسور، مشاوره خرید و اطلاع از قیمت های روز آسانسور با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

پایان کار بعد از نصب آسانسور

فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور

بسیاری از افرادی که در کار ساخت و ساز خانه، پاساژ و... هستند و خواستار نصب آسانسور در آن مکان هستند، باید با یک شرکت معتبر برای نصب آسانسور قرارداد ببندند و این شرکت بعد از در نظر گرفتن همه جوانب و مطمئن شدن از استاندارد و ایمن بودن ساختمان ، طراحی و نصب آسانسور را انجام داده و آنرا تحویل شرکت های بازرسی استاندارد میدهند.

پس از تایید و ارسال مدارک به آتش نشانی ، شهرداری و مهندسان متخصص ساختمان سازی با بررسی همه موارد ، مجوز پایان کار ساختمان و استفاده از آن را صادر می کنند. برخی از ساختمان های قدیمی که از ساخت آنها مدت زیادی می گذرد؛ به دلیل حفظ امنیت، مجوز برای نصب آسانسور به آن ها داده نمی شود. در واقع اگر مالک ساختمان یا مرکز تجاری یا اداری، بدون ارائه پایان کار و بدون دریافت مجوز اقدام به نصب آسانسور کند، جریمه سنگینی خواهد شد.

برای گرفتن مجوز رسمی برای نصب آسانسور شما نیاز به تایید سازه ساختمان دارید تا به راحتی مجوز نصب آسانسور را در ساختمان و یا شرکت مدنظرتان را بگیرید. البته به یاد داشته باشید که خرید آسانسور را حتماً از شرکتی معتبر و با سابقه انجام دهید. این شرکت ها معمولاً محصول خود را ضمانت می کنند. ساختمان های قدیمی که اجازه نصب آسانسور ندارند؛ می توانند بعد از بازسازی اصولی ساختمان و دریافت مجوزها و تاییدیه سازه ساختمان از مهندسان شهرداری و آتش نشانی ، مجوز نصب آسانسور را دریافت کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال