۶ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

علت تعویض کابین آسانسور چیست؟

سقف کابین آسانسور

یکی از مهم ترین علل های تعویض کابین، فرسایش است؛ شاید برایتان سوال پیش آید که چگونه متوجه فرسایش کابین شویم؟ در برخی از اوقات، ممکن است ظاهر کابین آسانسور شما آراسته و خوب باشد اما، در حین حرکت باعث تولید صدا هایی شود که با تعویض قطعات مصرفی نیز بهبود نیابد. در برخی دیگر از مواقع، ظاهر آسانسور نشان دهنده زمان تعویض کابین آن است چرا که پس مدتی کار کردن، سبب می شود تا رطوبت بر روی آن اثر گذار باشد و دچار پوسیدگی شود.

علاوه بر آن، کفپوش آسانسور از حالت تراز خارج می شود و یک سوی آن پایین می رود. با مشاهده این مشکل، سریعا می بایست برای تعویض کابین اقدام نمایید چرا که این امر بسیار خطر ناک است. یکی از پرتکرار ترین دلایل خرابی کابین آسانسور انجام عمل اسباب کشی با آسانسور است . پیشنهاد می شود پیش از تعویض کابین آسانسور خود، حتما با افراد متخصص مشورت نمایید تا آن ها شما را راهنمایی کنند و بهترین راه را نشان شما دهند.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

آموزش نصب آسانسور در ساختمان

مراحل نصب آسانسور در ساختمان

دوره آموزش نصب آسانسور شامل سر فصل هایی است که درباره آشنایی با انواع آسانسور، مراحل نصب تجهیزات و قطعات آسانسور و روش های عیب یابی صحبت ‌می کند. نصب آسانسور خانگی با نصب آسانسور صنعتی و آسانسور در ساختمان های تجاری و برج های مرتفع، متفاوت است. مدت زمان نصب و راه اندازی آسانسور به عوامل زیادی بستگی دارد. همچنین تجهیزات به کار رفته  در آسانسورها متفاوت هستند. تمام این موارد در آموزش نصب انواع آسانسور به افراد ارائه می شود.

یکی دیگر از مواردی که در آموزش نصب آسانسور اهمیت دارد، اطلاع از قوانین و مقررات نصب و راه اندازی آسانسور است. شرکت خدمات آسانسور با استفاده از یک چک لیست یا جدول از پیش تعیین شده، آسانسور را به مشتری تحویل می‌دهد و پس از نصب و راه اندازی، امنیت و صحت عملکرد آن را تایید می‌کند. با توجه به این موارد، مراحل نصب آسانسور در یک ساختمان به زمانی در حد چندروز نیاز دارد.

طراحی و ساخت آسانسور با توجه به نیاز ساختمان و بودجه مالی مشتری انجام می شود. اطلاع از چک لیست سرویس آسانسور و مواردی که در تعمیرات نگهداری آسانسور باید لحاظ شود نیز، جزو سرفصل های آموزش نصب آسانسور قرار دارد. متقاضیانی که در این دوره‌ های آموزشی شرکت می کنند می توانند با شرکت ساخت آسانسور یا شرکت سرویس آسانسور همکاری داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

درباره تعمیر آسانسور چه میدانید؟

تعمیر آسانسور با قیمت مناسب

شاید تا بحال با مشکل خرابی آسانسور منزل خود مواجه شده باشید. در برخی از مواقع، بسیاری از افراد در استفاده از آسانسور نکات لازم و ضروری را رعایت نمی نمایند. این امر سبب می شود تا قطعات آسانسور در طول مدت زمان استفاده از بین بروند و آسانسور نیاز به تعمیر پیدا کند. البته فراموش نکنید که سرویس های دوره ای، با تعمیر آسانسور متفاوت است؛ در سرویس های دوره ای، افراد متخصص بخش هایی از آسانسور را روغن کاری، آچار کشی و برخی از قطعات مصرفی را تعویض می نمایند. 

در بسیاری از مواقع، ممکن است صدا هایی را در آسانسور احساس کنید که آنچنان خوشایند نیستند و ممکن است شما را بترسانند. آسانسور ها می توانند حتی با کوچک ترین عیب، از کار بیافتند و متوقف شوند. برای این که با مشکلات مواجه نشوید، می بایست در مرحله اول به صورت درست از آسانسور استفاده نمایید و در مرحله دوم، می بایست سرویس های دوره ای را طبق زمان تعیین شده انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. برای تعمیر و سرویس های دوره ای آسانسور خود، می بایست حتما آن به دست افراد متخصص و با تجربه آسانسور بسپارید.

همانطور که گفته شد، برای تعمیر آسانسور می بایست آن را دست افراد متخصص بسپارید. اما در برخی از موارد متخصصان به صورت خصوصی و متفرقه فعالیت می کنند و ممکن است هزینه تراشی بی مورد انجام داده و  پس از تعمیر، هزینه بسیار بالایی را از شما درخواست کنند. 

پس برای آنکه بعد از تعمیرات و سرویس آسانسور خود با خیالی آسوده از آن استفاده نمایید و مبلغ کمتری را بپردازید، می بایست از شرکت های معتبرآسانسور، برای تعمیر و سرویس های دوره ای استفاده نمایید. مهم ترین مزایای این شرکت ها، دارا بودن مجوزهای لازم و تضمین کیفیت کار است و این امر سبب می شود تا بتوان با خیالی آسوده سوار آسانسور شد.

یکی از مهم ترین نکاتی که افراد در هنگام خرابی آسانسور، با آن جدی برخورد نمی کنند، تاخیر در مدت زمان تعمیر و صرفه جویی در هزینه ها می باشد. بسیاری از افراد معتقد هستند که پس از خرابی آسانسور، آن ها می توانند مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمایند بدون آن که آسیبی به اجزای دیگر برسد. ولی این امر به طور کل اشتباه است؛ چرا که اگر قطعه ای کوچک از آسانسور آسیب ببیند و سر موعد تعویض نگردد، سبب از بین رفتن اجزا و قطعات دیگر می شود و در نتیجه دیگر نمی توان در هزینه ها صرفه جویی نمود و می بایست هزینه های کلانی را برای تعمیر آسانسور بپردازید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

بهترین شرکت برای سرویس آسانسور چه ویژگی هایی دارد؟

خدمات شرکت سرویس آسانسور

شرکت سرویس آسانسور یک مجموعه تخصصی و با تجربه است که با تکیه بر دانش و مهارت مهندسین و تکنسین های خود  خدمات مرتبط با انواع آسانسور را به مشتریان ارائه می دهد. در شرکت های مختلف آسانسور فعالیت های متفاوتی انجام می گیرد. انواع شرکت هایی که در زمینه تولید آسانسور یا فروش آسانسور فعالیت می کنند، سعی دارند که این حوزه را به طور کامل پوشش دهند؛ اما ممکن است موقعیت‌هایی پیش بیاید که یک شرکت فقط در یک زمینه خاص فعالیت کند.

 به طور مثال، یک شرکت آسانسور فقط آسانسورهای صنعتی را پوشش می دهد؛ در حالیکه شرکت دیگری صرفاً آسانسورهای لاکچری برای برج های تجاری و مسکونی را به فروش می رساند. در این میان لازم به ذکر است که هر چه فعالیت شرکت سرویس آسانسور تخصصی‌تر باشد، مشتریان بهتری پیدا می‌کند. البته نباید از این نکته غافل شد که شرکت های فروشنده یا ارائه دهنده خدمات سرویس آسانسور باید از تمام انواع آسانسور مطلع باشند و بتوانند راهنمایی ها و مشاوره های لازم را به مشتریان دیگر هم ارائه دهند.

شرکت سرویس آسانسور اهداف مختلفی را در مجموعه خود دنبال می کند. اولین نکته، حفظ کیفیت محصولات و خدماتی است که ارائه می شود. استراتژی شرکت های سرویس کار آسانسور بر مبنای رضایتمندی مشتریان است. تکنسین ها و سرویس کاران آسانسور، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا آسانسورها را از نظر ایمنی و عملکرد استاندارد تایید کنند. همچنین شرکت های سرویس آسانسور با بهترین تولیدکنندگان همکاری می کنند. به این ترتیب، مجموعه ای از فروشندگان، نصابان آسانسور و تکنسین ها در کنار هم این خدمات را ارائه می دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت انواع آسانسور های صنعتی

عوامل موثر بر قیمت تابلو فرمان آسانسور

در دنیای امروزی، آسانسور های صنعتی می توانند در کارخانه ها جابجایی بارهای سنگین را سریع تر انجام دهند. بسیاری از کارخانه ها از جمله کارخانجات تولید خودرو، برای منتقل نمودن کالا های خود، نیاز به آسانسور های صنعتی دارند. اما عواملی وجود دارد که بر روی قیمت آسانسور های صنعتی بسیار تاثیر گذار هستند. توان موتور و گیربکس، مهم ترین عاملی است که بر روی قیمت آسانسور های صنعتی تاثیر گذار است و هر چقدر توان موتور و گیربکس بیشتر باشد، قیمت آسانسور صنعتی نیز با افزایش مواجه می شود.

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، عوامل مختلفی هستند که بر روی قیمت آسانسور ها موثر هستند. جالب است بدانید که تقریبا عوامل موثر بر روی قیمت در آسانسور ها تقریبا مشترک می باشد. برای آن که بتوانید از قیمت انواع آسانسور ها مطلع شوید، می توانید در سایت های معتبر و رسمی جستجو کنید و از جدید ترین قیمت های آسانسور مطلع شوید. علاوه بر آن، می توانید با مراجعه حضوری به دفاتر شرکت های آسانسوری، با افراد متخصص و مشاور مشورت نمایید و از آن ها قیمت انواع آسانسور را بپرسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس

خرید بهترین مارک موتور آسانسور

یکی از مسائل بسیار مهمی که متخصصان می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشند، دانستن تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس است. امروزه آسانسور ها در زندگی روزمره ما نقش بسزایی دارند و قادر هستند افراد را در کمترین زمان ممکن بین طبقات مختلف جابجا کنند. آسانسور ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از اجزای آن ها نیز دارای مدل های متنوعی است. به همین دلیل، می بایست در حین خرید آسانسور به نکات خاصی توجه نمود؛

مهم ترین قطعه در آسانسور، موتور آن محسوب می گردد. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد آسانسور ها در انواع ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل نمی توان برای هر سه مکان از یک نوع موتور استفاده نمود. خوشبختانه امروزه متخصصان توانسته اند با نصب گیربکس بر روی موتور آسانسور، قدرت آن را افزایش و مصرف و استهلاک موتور را کاهش دهند. البته در نظر داشته باشید که موتور آسانسور گیربکس دار مخصوص تمامی مکان ها نمی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس بیشتر آشنا شوید.

  • موتور آسانسور گیربکس

گیربکس هایی که برای تقویت قدرت موتور آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند، دارای چرخ دنده های کوچک و بزرگی هستند که با کاهش سرعت دور موتور، قدرت را چندین برابر افزایش می دهند. متخصصان برای استفاده از موتور آسانسور گیربکس دار، شفت ورودی موتور را درون گیربکس قرار می دهند و به کمک یک دنده ماردون ، انرژی موتور را به چرخ دنده حلزونی برنجی گیربکس منتقل می کنند؛ سپس فلکه کشش سیم بکسل را بر روی شفت خروجی گیربکس نصب می نمایند. لازم به ذکر است که اگر از آسانسوری استفاده می نمایید که موتور آن دارای گیربکس است، در سرویس های دوره ای حتما روغن گیربکس آن را تعویض نمایید تا بتوانید طول عمر آسانسور خود را چندین برابر افزایش دهید.

  • موتور آسانسور گیرلس

یکی از پر کاربرد ترین انواع موتور آسانسور، موتور گیرلس یا بدون گیربکس است. موتور آسانسور گیرلس به دلیل نداشتن گیربکس می بایست قدرت بسیار زیادی داشته باشد تا بتواند کابین را به خوبی جابجا کند؛ از این رو متخصصان با استفاده از سیم پیچ با قطب های مغناطیسی بیشتر گشتاور بسیار بزرگی ایجاد و قدرت موتور آسانسور گیرلس را چندین برابر افزایش داده اند. لازم به ذکر است که موتور آسانسور گیرلس بیشتر برای آسانسور ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس در کاربرد

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، موتور آسانسور گیربکس به دلیل دارا بودن قدرت بسیار بالا و استهلاک کم، برای حمل کابین های سنگین صنعتی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که مصرف برق موتور آسانسور گیربکس نسبت به گیرلس بیشتر  است. اما به دلیل سایز بزرگ و راندمان کم آن ، بهتر است از موتور های گیربکس دار برای آسانسور مسکونی استفاده نشود. از این رو متخصصان از موتور های گیرلس برای آسانسور ساختمان های مسکونی استفاده می نمایند.

برای آن که بتوانید آسانسور ساختمان خود را با خیالی آسوده خریداری کنید، در ابتدا می بایست به اصلی ترین نکات از جمله تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس توجه ویژه ای داشته باشید. اگر از تفاوت این دو موتور اطلاعات بخصوصی ندارید، می توانید از مشاوران شرکت های آسانسوری در این زمینه کمک بگیرید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال