۱۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

نصب آسانسور به نوع آسانسور و مدل آن بستگی دارد!

فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور

یکی از مهمترین نکات برای نصب آسانسور بیرون ساختمان این است که توجه کنید مدل آسانسور شما از کدام نوع است. متداول ترین و رایج ترین انواع آسانسور به سه دسته تقسیم بندی می شوند. این سه دسته را در قسمت زیر به اختصار بررسی می کنیم:

انواع آسانسور هیدرولیکی یا آسانسور کابلی: 
وقتی صحبت از آسانسور به میان می آید، اکثر مردم فکر می کنند آسانسور، تجهیزاتی است که باید داخل یک محفظه در دیوار پنهان شده باشد. این در حقیقت یک تعبیر کلی است.  برخی از انواع آسانسورهایی که در بیرون ساختمان نصب می شوند، متشکل از یک کابین هستند که شما می توانید کل اجزای کابین آسانسور و اتصالات آن را به طور واضح ببینید. آسانسور هیدرولیکی بر اساس حرکت یک پیستون حاوی سیال کار می کند. این آسانسور انرژی خود را از پمپ هیدرولیک و کابل برق تامین کرده اما در حالت آسانسور کابلی، انرژی حرکتی توسط موتور گیربکسها و جابجایی کابین آسانسور و قاب وزنه توسط فلکه کشش آن انجام میشود. لازم به ذکر است که آسانسورهای کابلی یا آسانسور کششی، برای مصارف خانگی کمتر متداول هستند و اکثر خانواده ها به فناوری آسانسور هیدرولیکی علاقه بیشتری دارند.

انواع آسانسور پنوماتیک تحت خلاء:
این دسته از انواع آسانسورهای جدیدتر، تجهیزاتی هستند که بر اساس سیستم پنوماتیک خلأ کار می کنند. این آسانسورها بدون شفت بوده و مقرون به صرفه تر هستند. آسانسورهای پنوماتیک معمولاً بهترین گزینه برای نصب آسانسور بیرون ساختمان محسوب می شوند. سیستم پنوماتیک برای این آسانسورها با تجهیزات بسیار ساده قابل راه‌اندازی است. آسانسورهای بیرون ساختمان از این مدل، در کنار راه پله و یا مکانی دیگر نصب می شوند.

انواع آسانسور بدون شفت:
سومین دسته از تقسیم بندی آسانسورها برای نصب در ساختمان آسانسورهای بدون شفت هستند. این آسانسورها از کابین مستطیل شکل تشکیل شده که یک مسیر را به سمت بالا و پایین طی می کنند. آسانسور بدون شفت، قیمت ارزان تری دارد، اما از نظر طراحی و ساخت به اندازه دو گزینه قبلی جذاب نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

نکات مهم در محاسبه تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰

علاوه بر اعداد و ارقامی که برای تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ از روی سوی سندیکا اعلام می ‌شود، یک سری نکات هم در این نرخ‌گذاری تاثیر دارند؛ مسئله مهم این است که مشتریان یا شرکت های آسانسور، هیچ نوع نقشی در قیمت گذاری و فروش آسانسور یا تعمیرات نگهداری و سرویس آسانسور ندارند. همه شرکت های فعال در حوزه نصب و راه اندازی آسانسور موظف هستند بر اساس نرخ مصوب سندیکا، تعرفه‌ های خود را به مشتریان اعلام کنند. به دنبال صحبت های فوق، یک سری نکات مهم وجود دارد که درباره اطلاع از تعرفه های سرویس آسانسور لازم است بدانید:
سرویس آسانسور بر اساس قرارداد معتبر با شرکت آسانسور انجام می گیرد. در این قرارداد، تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ طبق جدول مصوب درج می شود.
هزینه های تعمیرات و نگهداری و سرویس آسانسور برای ساختمان هایی که در بافت شهری قرار دارند، یا ساختمان‌هایی که در حومه شهر قرار دارند، متفاوت است. هر گونه افزایش قیمت باید با اطلاع شرکت آسانسور انجام گیرد.
تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ به طور متداول برای آسانسورهایی ارائه شده است که با سرعت یک متر بر ثانیه حرکت می کنند. اگر سرعت آسانسور از این مقدار متوسط، افزایش داشته باشد، تعرفه های سرویس یا تعمیرات- نگهداری، مشمول درصدی افزایش خواهد بود. این افزایش قیمت با توافق طرفین است.
هزینه هایی که برای دستمزد نصاب و تکنسین ها جهت تعمیرات و نگهداری و سرویس آسانسور لحاظ می شود، در نرخنامه مصوب سندیکا نیامده است؛ بنابراین بر اساس شیفت کاری و توافق طرفین و صلاحدید شرکت آسانسور این دستمزد تعیین می گردد.
تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ برای آسانسورهایی که درب آن ها به صورت دو طرفه باز و بسته می شود یا آسانسورهایی که ارتفاع درب آنها از حد متعادل بیشتر است، جزو مصوب سندیکا نیست و با توافق طرفین افزایش پیدا می ‌کند.
تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ برای آسانسورهای صنعتی، آسانسور هیدرولیکی یا انواع بالابرها یا آسانسورهایی که از حالت متعادل تعریف شده در جدول سندیکا، خارج هستند، با صلاحدید شرکت آسانسور تعیین می ‌شود.
به طور کلی برای اینکه از نرخ یا هزینه های شرکت آسانسور برای خدمات سرویس آسانسور، تعمیرات- نگهداری و خدمات وابسته به آن مطلع شوید، با کارشناسان این حوزه صحبت کنید.  قبل از اینکه خدمات سرویس آسانسور را دریافت کنید، باید تمام جزئیات برای شما شفاف ‌سازی شود. بهترین شرکت آسانسور با به کارگیری بهترین مهندسان و تکنیسین ها، این موارد را برای شما به بهترین شکل اجرا خواهند کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

شرکت آسانسور در تهران

 

وجود آسانسور ها در زندگی همه ما، امری ضروری شده است. آسانسور ها به ما کمک می کنند تا بتوانیم از طبقه همکف تا بالا ترین طبقه، به آسودگی سفر کنیم. در گذشته، شرکت های آسانسوری کمی در کشور وجود داشت که سبب می شد افراد برای خریداری و خدمات پس از فروش آسانسور خود دچار مشکلات زیادی شوند. امروزه در تمامی شهر های کشور، شرکت های آسانسوری بسیار زیادی وجود دارند که سبب شده تا کار افراد آسوده تر گردد و آن ها با یک تلفن، بتوانند مشکل آسانسور خود را حل کنند. شرکت های آسانسوری بسیار زیادی در استان تهران هستند که 24 ساعته، در حال خدمت رسانی به مردم می باشند.

شرکت های آسانسور در تهران، بسیار زیاد هستند و در اکثر نقاط می توان آن ها را یافت نمود. به طور کلی، شرکت های آسانسور در تهران، مشغول به فعالیت های تولید قطعات، خدمات مونتاژ و نصب و نمایندگی های سرویس می باشند. اگر در شهر تهران زندگی می کنید و آسانسور شما دچار مشکل شده، نیازی نیست که نگران باشید چرا که با یک تماس ساده می توانید از نزدیک ترین شرکت آسانسور در تهران مشکل خود را حل کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت آسانسور دو نفره


در این مطلب کوتاه، قصد داریم تا درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت آسانسور دو نفره صحبت کنیم. همه می دانیم که آسانسور، دستگاهی مدرن است که برای جا بجایی راحت بین طبقات ساختمان ها استفاده می شود. آسانسورها مدل های مختلفی دارند و هرکدام نیز با توجه به مدل خود، قیمت متفاوتی خواهند داشت. آسانسورها یا همان بالابرها، بالا و پایین رفتن از طبقات را برای ما راحت تر کرده اند و با توجه به ظرفیت، می توانند به انواع دو نفره، چهار نفره، شش نفره و غیره، تقسیم شوند. 

آسانسورهای دو نفره از تنوع بالایی برخوردارند. مثلاً آسانسور دو نفره گرد، آسانسور دو نفره مدل مربعی که با توجه به نوع هر کدام، قیمت آن نیز متفاوت است. عواملی همچون جنس، ارتفاع، نوع مدل آسانسور، ابعاد، قطعات آسانسور، ظرفیت آسانسور و عمر ساختمان، مواردی هستند که در قیمت آسانسور دو نفره می توانند تاثیر گذار باشند.

ابعاد آسانسور خانگی دو نفره نسبت به دیگر آسانسورهای دیگر کوچک تر است؛ تا حدی که برای نصب این آسانسورها فقط به 0.66 متر مربع فضا احتیاج دارید. این آسانسورها بهترین انتخاب برای ساختمان های 2 تا 4 طبقه هستند. آسانسورهای دو نفره معمولا می توانند تا 204 کیلوگرم معادل اندازه دو نفر بزرگسال را حمل کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

خرید اینترنتی موتور آسانسور

یکی از اصلی ترین بخش های آسانسور، که سبب حرکت کابین می شود موتور آن است. موتور آسانسور، گران قیمت ترین اجزای آسانسور محسوب می گردد که می بایست در استفاده و نگهداری آن کوشش بسیار زیادی کنید. در گذشته های نزدیک، بسیاری از افراد برای خرید اجزای آسانسور به ویژه موتور، می بایست مسافت های بسیار طولانی را طی می کردند تا نمایندگی های فروش آسانسور را می یافتند. ولی امروزه با وجود و گسترش فروشگاه های اینترنتی، می توان موتور آسانسور را در کمترین زمان خریداری و دریافت نمود.

یکی از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی آسانسور، نداشتن دغدغه حمل آن است. زمانی که شما از نمایندگی ها، موتور آسانسور خود را خریداری می کنید، می بایست هزینه بسیار زیادی را صرف اجاره وانت کنید تا بتوانید موتور را به محل مورد نظر منتقل کنید. علاوه بر آن به دلیل وزن بسیار بالای موتور آسانسور، می بایست چند کارگر خبر کنید تا بتوانید آن را از وانت پیاده کنید و به محل مورد نظر منتقل کنید. البته، در نظر داشته باشید که برای خرید اینترنتی موتور آسانسور، حتما از فروشگاه های اینترنتی معتبر استفاده نمایید.

نکاتی درباره خرید اینترنتی آسانسور
یکی از مهم ترین معایب خرید اینترنتی، مشاهده نکردن کالا از نزدیک می باشد. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی موتور و دیگر اجزای آسانسور، تصویر کالا های باکیفیت را در سایت خود قرار می دهند ولی کالایی را که ارسال می کنند، ممکن است به کیفیت کالا داخل عکس نباشد و این امر سبب می شود مقدار بسیار زیادی از پول شما هدر برود و دیگر نتوانید خسارت وارد شده را جبران نمایید. لازم به ذکر است که برای خرید موتور آسانسور به صورت اینترنتی، می بایست به نکاتی کلیدی توجه کنید تا دچار مشکل نشوید.

یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در حین خرید موتور آسانسور به صورت اینترنتی رعایت کنید، این است که به هیچ عنوان پول را پیش از تحویل کالا به حساب فروشنده واریز نکنید چرا که ممکن است فروشگاه اینترنتی آن ها کلاهبرداری باشد و مبلغ هنگفتی از شما کلاهبرداری کنند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی معتبر، به شما پیشنهاد می کنند که پس از بازدید از موتور آسانسور سفارش داده شده، مبلغ را درب منزل پرداخت کنید تا دچار نگرانی برای کیفیت کالا و پول خود نداشته باشید.

یکی دیگر از نکاتی که می بایست در خرید موتور آسانسور به صورت اینترنتی رعایت کنید، دقت به اصالت کالا است. همانطور که می دانید، همه موتور های آسانسور ها، دارای یک سریال نامبر و پارت نامبر هستند که اصالت کالا را مشخص می کنند. پیش از پرداخت هزینه موتور آسانسور، می بایست وارد سایت اصلی تولید کننده موتور آسانسور شوید و پارت نامبر و سریال نامبر را وارد نمایید و پس از تایید اصالت کالا هزینه را پرداخت نمایید. امروزه، با گسترش سایت های کلاه برداری، سعی کنید به هیچ عنوان پیش از خرید موتور آسانسور به صورت اینترنتی، پول را واریز نکنید تا دچار ضرر مالی بسیار زیاد نشوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

خدمات تزیین کابین آسانسور

کابین آسانسور 4 نفره

یکی از مواردی که در گزارش لیست قیمت کابین آسانسور مطرح می ‌شود، هزینه ‌هایی است که برای خدمات تزیینات کابین آسانسور در ساختمان محاسبه شده است. طبق استاندارد آسانسور، انتخاب تزیینات کابین مناسب با سلیقه مشتری و ابعاد و اندازه های صحیح برای هر واحد ساختمانی بر اساس ترافیک رفت و آمد روزانه و استفاده از آسانسور انجام خواهد گرفت.
ظرفیت کابین آسانسور ۸ نفره از نظر تعداد افراد و وزن بر حسب کیلوگرم، به طور استاندارد و بطور متوسط حدود ۶۰۰ کیلوگرم و برای  آسانسورهای چهار نفره حدود ۳۰۰ کیلوگرم است. وقتی می‌خواهید آسانسور برای ساختمان خود سفارش دهید، به این محاسبات توجه کنید. قیمت کابین آسانسور از سوی شرکت آسانسور به شما ارائه می شود. سپس با توجه به وضعیت ساختمان شما، انواع آسانسور با موتور گیربکسی یا آسانسور با موتور بدون گیربکس به شما پیشنهاد خواهد شد.

لیست قیمت کابین آسانسور بر اساس مصالح اولیه
یکی از مهمترین معیارها برای ساخت کابین آسانسور این است که چه مصالح اولیه در پروژه به کار می رود. اگر به مدل های مختلف کابین آسانسور نگاه کرده باشید، آسانسورهای لاکچری را با طراحی بی نظیر، ترکیبی از آینه کاری می ‌بینید. برخی از انواع کابین آسانسور به صورت لاکچری و با طراحی کلاسیک ساخته می ‌شوند، بنابراین متداول‌ترین مصالح اولیه، استیل ضد زنگ، ورق فولادی گالوانیزه یا استیل طلایی طرح دار خواهد بود. از آنجایی که این تجهیزات از مواد اولیه متنوع ساخته می شوند، لیست قیمت کابین آسانسور هم بر همان اساس جدول بندی خواهد شد. مثلاً قیمت کابین آسانسور که با استیل نقره‌ای یکنواخت ساخته شده، با قیمت کابین آسانسور که با استیل طلایی رنگ طرح دار ساخته شده است، تفاوت دارد.
از دیدگاه دیگر، لیست قیمت کابین آسانسور به نوعی به کفپوش هم بستگی دارد. آسانسورهای لاکچری در قسمت کف آسانسور می توانند از سنگ های تزئینی ساخته شوند و یا اینکه از کفپوش های کامپوزیتی بهره ببرند. هر کدام از این مصالح، به ازای هر متر مربع، قیمت خاص خودشان را دارند. در کنار تمام گزینه های فوق، قیمت کابین آسانسور به تمام تجهیزات وابسته و لوازم جانبی هم بستگی دارد.
به طور مثال، چراغ ها و نورپردازی هایی که داخل کابین آسانسور استفاده شده می تواند در سبک ساده یا کلاسیک یا لاکچری انتخاب شود. در ادامه، پنل کلید کنترل داخل کابین آسانسور که به واسطه آن، جهت و مقصد حرکت آسانسور را انتخاب می کنید، مدل های مختلفی دارد. همین هم به نوعی بر لیست قیمت کابین آسانسور تاثیرگذار است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

نکاتی درباره تعمیر آسانسور

شاید تا بحال با مشکل خرابی آسانسور منزل خود مواجه شده باشید. در برخی از مواقع، بسیاری از افراد در استفاده از آسانسور نکات لازم و ضروری را رعایت نمی نمایند. این امر سبب می شود تا قطعات آسانسور در طول مدت زمان استفاده از بین بروند و آسانسور نیاز به تعمیر پیدا کند. البته فراموش نکنید که سرویس های دوره ای، با تعمیر آسانسور متفاوت است؛ در سرویس های دوره ای، افراد متخصص بخش هایی از آسانسور را روغن کاری، آچار کشی و تعویض برخی از قطعات مصرفی را تعویض می نمایند . 

در بسیاری از مواقع، ممکن است صدا هایی را در آسانسور احساس کنید که آنچنان خوشایند نیستند و ممکن است شما را بترسانند. آسانسور ها می توانند حتی با کوچک ترین عیب، از کار بیوفتند و متوقف شوند. برای این که با مشکلات مواجه نشوید، می بایست در مرحله اول به صورت درست از آسانسور استفاده نمایید و در مرحله دوم، می بایست سرویس های دوره ای را طبق زمان تایین شده انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. برای تعمیر و سرویس های دوره ای آسانسور خود، می بایست حتما آن را دست افراد متخصص و با تجربه در تعمیر آسانسور بسپارید.

همانطور که گفته شد، برای تعمیر آسانسور می بایست آن را درست افراد متخصص بسپارید. اما در برخی از مکان ها متخصصان به صورت خصوصی فعالیت می کنند و ممکن است پس از تعمیر، هزینه بسیار بالایی را از شما درخواست کنند. برای آن پس از تعمیرات و سرویس آسانسور خود با خیالی آسوده از آن استفاده نمایید و مبلغ کمتری را بپردازید، می بایست از شرکت های مخصوص آسانسور، برای تعمیر و سرویس های دوره ای استفاده نمایید. مهم ترین مزایای این شرکت ها، تضمین کیفیت کار است و این امر سبب می شود تا بتوان با خیالی آسوده سوار آسانسور شد.

یکی از مهم ترین نکاتی که افراد در هنگام خرابی آسانسور، با آن جدی برخورد نمی کنند، تاخیر در مدت زمان تعمیر و صرفه جویی در هزینه ها می باشد. بسیاری از افراد معتقد هستند که پس از خرابی آسانسور، آن ها می توانند مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمایند بدون آن که آسیبی به اجزای دیگر برسد. ولی این امر به طور کل اشتباه است؛ چرا که اگر قطعه ای کوچک از آسانسور آسیب ببیند و سر موعد تعویض نگردد، سبب از بین رفتن اجزا و قطعات دیگر می شود و در نتیجه دیگر نمی توان در هزینه ها صرفه جویی نمود و می بایست هزینه های کلانی را برای تعمیر آسانسور بپردازید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

قیمت آسانسور 8 نفره

لیست قیمت آسانسور 8 نفره

قیمت آسانسور ۸ نفره به تمامی تجهیزاتی بستگی دارد که در ساخت آن به کار رفته است. آسانسورهای ۸ نفره برای ساختمان های پرتردد و پرجمعیت مناسب هستند. حداکثر وزن قابل جابجایی با  کابین آسانسور ۸ نفره بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم است؛ این در حالی است که متوسط این مقدار برای آسانسورهای چهار نفره حدود ۳۵۰ کیلوگرم عنوان شده است. معیارهای مختلفی را برای خرید انواع آسانسور ۸ نفره باید در نظر بگیرید. همین میزان تحمل بار در هر ساختمان، یا حداکثر ظرفیت آسانسور، اولین و مهمترین نکته در خرید آسانسور است.

با توجه به اینکه نصب و راه اندازی آسانسور در ساختمان های مختلف، شرایط خاص خودش را دارد، قبل از اینکه آسانسور ۸ نفره را سفارش دهید، یا هر گونه تجهیزات دیگری را جداگانه بخرید، با شرکت آسانسور مشورت کنید. به طور متداول، قیمت آسانسور ۸ نفره، قیمت آسانسور ۴ نفره یا ظرفیت های بالاتر به طور پیش فرض تعیین شده اند. ممکن است محدوده قیمتی که به شما ارائه می شود در برخی موارد، کمتر یا بیشتر باشد. مثلاً قیمت آسانسور با توجه به موتور آسانسور تعریف می شود.

موتور آسانسور هم بسته به نوع کاربری آن در ساختمان در مدل های مختلف موجود است. همانطور که در قسمت های بالا مشاهده می کنید، نکات زیاد ریز و درشتی در قیمت آسانسور ۸ نفره تأثیرگذار هستند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

اهمیت تعمیر برد آسانسور

شرکت های معتبری که آسانسور را در بازار عرضه می کنند و آن را در ساختمان ها و همچنین مراکز اداری و تجاری نصب می کنند، تیمی متشکل از افراد متخصص برای تعمیر و تعویض قطعات آسانسور و همچنین سرویس کامل آسانسور دارند. شما در صورت مشاهده هر گونه اختلال می توانید با این شرکت ها تماس بگیرید تا هرچه زودتر خودشان را به محل برسانند و شروع به تعمیر برد آسانسور کنند.  اگر قصد خرید آسانسور برای محل کار و ساختمان محل زندگی تان دارید، حتماً دقت داشته باشید تا از شرکت و کارخانه هایی معتبر و همچنین دارای گارانتی و ضمانت و سرویس دهی خریداری کنید. این شرکت ها در تعمیرات قطعات آسانسور تخصص دارند و به راحتی قادر به تعمیرات کامل و دقیق برد آسانسور هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال

مشکلات عملیاتی آسانسور را بررسی کنید

سرویس آسانسور در تهران

اولین کاری که به شما کمک می کند مراحل نگهداری و سرویس آسانسور را آغاز کنید این است که عملکرد آسانسور را در هر ماه تحت نظر بگیرید. هر چند وقت یک بار، مشکلاتی که برای آسانسور به وجود می‌آید را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می کند تا مشکلات را سریع تر شناسایی کنید. تعمیرات آسانسور، زمانی ارائه می شود که شما مشکلات را گزارش کرده ‌اید و تکنسین ها برای بازدید از سیستم به محل اعزام می شوند. 
 اگر مشکلات را بررسی کرده‌ اید، می‌توانید هنگام تعمیرات، آنها را به تکنسین ها اعلام کنید تا راه حل مناسب را سریع تر پیدا کنند. به طور نمونه، هنگام استفاده از آسانسور در ساختمان، دقت کرده اید که آسانسور با تأخیر، بالا یا پایین می رود. یا ممکن است صداهای عجیب و غریب در حین حرکت آسانسور بشنوید که در طول حرکت آن وجود دارد. این موارد را به تکنسین بگویید و او می تواند آسانسور را به طور کامل رفع عیب کند.
برای بررسی مشکلات عملیاتی آسانسور بهتر است روزانه رفتار آنرا در نظربگیرید . عملکرد آسانسور را در هر روز کنترل کنید و مطمئن شوید که همه چیز در شرایط عادی عمل می کند. حتی کوچک ترین تغییر را یادداشت کنید که در آینده مفید خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سما فعال