فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور

یکی از مهمترین نکات برای نصب آسانسور بیرون ساختمان این است که توجه کنید مدل آسانسور شما از کدام نوع است. متداول ترین و رایج ترین انواع آسانسور به سه دسته تقسیم بندی می شوند. این سه دسته را در قسمت زیر به اختصار بررسی می کنیم:

انواع آسانسور هیدرولیکی یا آسانسور کابلی: 
وقتی صحبت از آسانسور به میان می آید، اکثر مردم فکر می کنند آسانسور، تجهیزاتی است که باید داخل یک محفظه در دیوار پنهان شده باشد. این در حقیقت یک تعبیر کلی است.  برخی از انواع آسانسورهایی که در بیرون ساختمان نصب می شوند، متشکل از یک کابین هستند که شما می توانید کل اجزای کابین آسانسور و اتصالات آن را به طور واضح ببینید. آسانسور هیدرولیکی بر اساس حرکت یک پیستون حاوی سیال کار می کند. این آسانسور انرژی خود را از پمپ هیدرولیک و کابل برق تامین کرده اما در حالت آسانسور کابلی، انرژی حرکتی توسط موتور گیربکسها و جابجایی کابین آسانسور و قاب وزنه توسط فلکه کشش آن انجام میشود. لازم به ذکر است که آسانسورهای کابلی یا آسانسور کششی، برای مصارف خانگی کمتر متداول هستند و اکثر خانواده ها به فناوری آسانسور هیدرولیکی علاقه بیشتری دارند.

انواع آسانسور پنوماتیک تحت خلاء:
این دسته از انواع آسانسورهای جدیدتر، تجهیزاتی هستند که بر اساس سیستم پنوماتیک خلأ کار می کنند. این آسانسورها بدون شفت بوده و مقرون به صرفه تر هستند. آسانسورهای پنوماتیک معمولاً بهترین گزینه برای نصب آسانسور بیرون ساختمان محسوب می شوند. سیستم پنوماتیک برای این آسانسورها با تجهیزات بسیار ساده قابل راه‌اندازی است. آسانسورهای بیرون ساختمان از این مدل، در کنار راه پله و یا مکانی دیگر نصب می شوند.

انواع آسانسور بدون شفت:
سومین دسته از تقسیم بندی آسانسورها برای نصب در ساختمان آسانسورهای بدون شفت هستند. این آسانسورها از کابین مستطیل شکل تشکیل شده که یک مسیر را به سمت بالا و پایین طی می کنند. آسانسور بدون شفت، قیمت ارزان تری دارد، اما از نظر طراحی و ساخت به اندازه دو گزینه قبلی جذاب نیست.