تعمرفه سرویس آسانسور 1400

یکی از دیدگاه هایی که بر اساس آن، تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ معین می ‌شود، نوع ساختمان است. در نرخنامه مصوبه سندیکا، قراردادهای سرویس و تعمیرات- نگهداری آسانسور برای ساختمان ها به ۵ دسته تقسیم بندی می شود. این ۵ دسته به صورت زیر است:
ساختمان های گروه ۱ شامل ساختمان های مسکونی است.
ساختمان های گروه ۲ شامل ساختمان های اداری تا ۱۰ واحد می باشد.
ساختمان های گروه ۳ شامل ساختمان های اداری از ۱۰ واحد به بالا، مجتمع های تجاری، ساختمان پزشکی، بانک ‌ها، مدارس، مجتمع های تفریحی، رستوران ها و تالارهای پذیرایی، آسانسورهای پارکینگ های عمومی و مسافرخانه ها است.
ساختمان های گروه ۴ شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز خدمات درمانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، هتل ‌ها و آشپزخانه های صنعتی است.
ساختمان های گروه ۵ شامل سازمان های بزرگ دولتی و عمومی، دادسراها و دادگاه ها، شهرداری، کلانتری، وزارتخانه، فرودگاه، مترو، مسجد و نظایر اینها می باشد.
تعرفه سرویس آسانسور ۱۴۰۰ برای این ۵ گروه ساختمان به ازای هر طبقه جدا تعریف شده است؛ و هر کدام از تعرفه ها بسته به اینکه چند لاین آسانسور در ساختمان وجود داشته باشد متفاوت است. لازم به ذکر است هزینه سرویس، تعمیرات- نگهداری آسانسور برای ساختمان هایی که دارای پله برقی هستند متفاوت در نظر گرفته شده است. نرخ اعلام شده در مصوبه سندیکا درج شده است.