هزینه نصب آسانسور 3 طبقه

امروزه به دلیل قدیمی بودن ساختمان ها و نبود محل مناسبی برای قرار دادن آسانسور، متخصصان و کارشناسان تلاش می کنند تا برای نصب آسانسور وسط راه پله اقدام نمایند. در بسیاری از ساختمان ها، به دلیل کم بود فضا و نداشتن محل مناسبی برای نصب آسانسور، کارشناسان آن را در فضای استوانه ای یا مکعبی میان راه پله ها نصب می نمایند. این روش بسیار سود مند می باشد و بدون تخریب هیچ بخشی از ساختمان صورت می گیرد و می تواند همانند دیگر آسانسور ها کاربرد خوبی داشته باشد.

 

نصب آسانسور وسط راه پله بدون تخریب
بسیاری از افراد با خود فکر می کنند که برای نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی که فاقد محل مناسبی برای آسانسور می باشند، می بایست بخشی از ساختمان را تخریب نمود. اما با استفاده از تکنولوژی و طرح های جدید، کارشناسان حرفه ای می توانند بدون هیچ گونه خرابی اجزا ساختمان، آسانسور را در وسط راه پله ساختمان نصب نمایند تا همه ساکنین بتوانند از آن به خوبی استفاده نمایند. علاوه بر آن، نصب آسانسور در میان راه پله دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به آسانسور های دیگر می باشد که می تواند برای صاحب ملک با هزینه بسیار کمی انجام شود.

 

مزایای نصب آسانسور وسط راه پله
بسیاری  از افراد بر این عقیده و باورند که با تخریب بخشی از ساختمان و تهیه چاه آسانسور می توانند  آسانسور را در محل مناسب خود قراردهند . این کار می تواند مزایای فراوانی نسبت به آسانسور وسط راه پله داشته باشد. اما این عقیده تا حدی اشتباه است؛ آسانسور هایی که وسط راه پله نصب می شوند، نیازی تخریب ساختمان ندارند و به دلیل کوچک بودن نیازی به برق سه فاز ندارند و مصرف برق بسیار کمی دارند. علاوه بر آن، هزینه نصب آسانسور ها در وسط راه پله بسیار مناسب تر از نصب آسانسور های دیگر می باشد و می توان از این نوع آسانسور در ساختمانهای بدون آسانسور قدیمی ، با هر اندازه ای استفاده نمود.

 

انواع نصب آسانسور وسط راه پله
همانطور که می دانید، اشکال راه پله ها با یک دیگر متفاوت هستند. راه پله ها در شکل های مربعی، مثلثی و دایره ای وجود دارند و این امر سبب شده تا نصب آسانسور در میان راه پله دارای انواع مختلفی باشد. بهترین شکل راه پله برای نصب آسانسور، مربعی می باشد؛ کابین آسانسور به شکل مکعبی است و دارای چهار ضلع می باشد. به همین دلیل نصب آن در راه پله های مربعی شکل، می تواند بسیار کم هزینه تر و آسان تر انجام شود. امروزه آسانسورهای وسط پله را با روشهای هیدرولیکی و نمونه های وکیومی ( استفاده از پمپ خلاء ) می سازند. 

همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، اگر صاحب ساختمان قدیمی چند طبقه هستید و بالا رفتن از پله ها برای شما مشکل ساز شده است، نیازی نیست نگران باشید. چرا که می توانید مشکل خود را با نصب آسانسور وسط راه پله حل کنید. لازم به ذکر است که نگران هزینه هم نباشید چرا که اجزای آسانسور در وسط راه پله نسبت به آسانسور های دیگر بسیار کمتر است و در نتیجه هزینه نصب آن بسیار مناسب تر خواهد بود.