استاندارد ایمنی کابین آسانسور

طراحی ساختمان‌های چند طبقه برای هتل‌های لوکس، مجتمع‌های خرید، مجتمع‌های ورزشی، دفاتر کار و شرکت ها، فروشگاه‌ها، مراکز خرید و بسیاری موارد دیگر، شامل آسانسورهایی است که ارزش زیادی را به ساختمان املاک و مستغلات اضافه می‌کنند. آسانسورها باید به گونه ای طراحی شوند که دسترسی بهینه به مناطق محدود را فرآهم کنند، به حرکت سالمندان و معلولان جسمی در ساختمان کمک کنند، و قابلیت حمل تجهیزات سنگین را داشته باشند. استانداردهای ایمنی آسانسورها در بهبود عملکرد ساختمان نقش کلیدی دارند.

اصول و استانداردهای طراحی و ساخت آسانسور
موارد زیر تعدادی از مهم ترین و مؤثرترین ملاحظات و استانداردهای طراحی کابین آسانسور را بیان می کند. این الزامات برای انواع آسانسورهای هیدرولیکی، آسانسور کششی و آسانسور پنوماتیک وجود دارد و طبق قوانین اجرا می شوند.

●      طراحی سفارشی برای ورودی آسانسور

یکی از استانداردهای ساخت کابین آسانسور، فریم یا چارچوب ورودی است که پیشنهاد می کنیم سفارشی طراحی شود. این کار به رفع نیازهای کاربر کمک زیادی می کند. برای مهندسان و تکنسین ها مهم است که ساختمان را به طور کامل بررسی کنند و سپس طرحی را ارائه دهند که کاملاً با نیازهای مشتری مطابق باشد.

●      انتخاب مواد اولیه و تطبیق پذیری آنها

انتخاب متریال اولیه و تطبیق پذیری در طراحی آسانسورها بسیار مهم است. انواع مختلفی از مواد مانند لمینت، سنگ، شیشه، فلزات و محصولات نوین سازگار با محیط زیست، در حال حاضر موجود هستند. این انتخاب ها کمک می کنند تا کابین آسانسور، ماندگاری طولانی، بادوام، مقرون به صرفه و لذت بخش باشد.

●      زیبایی سقف و روشنایی

آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، برنز، روکش ها و پوشش های پودری از جمله پوشش هایی هستند که می توان برای ساخت سقف آسانسور از آنها استفاده کرد. اگر این مواد اولیه به صورت جداگانه یا ترکیبی استفاده شوند، می توانند طرح های خلاقانه ای به  شما ارائه دهند.

مورد بعدی که مهم است و باید در طراحی کابین آسانسور در نظر گرفته شود، سیستم روشنایی سقف است. لامپ‌های فلورسنت، لامپ‌های هالوژنی که گرما ساطع می ‌کنند و لامپ‌های رشته‌ای که بازدهی خوبی از نظر انرژی ندارند، اکنون کمی قدیمی شده‌اند.

به جای این لامپ های قدیمی، لامپ‌های ال‌ای‌دی و پانل‌های ال‌ای‌دی را می‌توان انتخاب کرد، زیرا دارای طول عمر بیشتر بوده، گرما تولید نمی کنند و حداقل مصرف برق را دارند. نسل جدید لامپ ها برای طراحی و ساخت کابین آسانسور، مقرون به صرفه هستند. مهمتر از همه آنکه لامپ های LED با نور قوی، و با سایه ها یا رنگ های مختلف، نور ملایمی دارند و زیبایی داخل کابین آسانسور را دو چندان می سازند.