کابین آسانسور شامل اجزای مختلفی است که با هم کار می کنند تا ایمنی را برای مسافران تضمین کنند. در میان این اجزا، چارچوب، بدنه و کف و سقف از اجزای اصلی هستند. طراحی هر یک از اجزاء نقش مهمی در ارائه حداکثر ایمنی دارد. کابین آسانسور استیل دودی، علاوه بر این اجزای اصلی شامل قطعات و لوازم جانبی دیگری نیز می باشد. برخی از اجزای اصلی ساختار کابین آسانسور عبارتند از:
                    
چارچوب کابین آسانسور استیل دودی
چارچوب که به نام یوک نیز شناخته می شود، ساختار کلی کابین آسانسور را تشکیل می دهد. چارچوب، کابین استیل دودی را در جای خود نگه می دارد. چارچوب کابین، از دو قسمت زیر تشکیل شده است: 
                      
یوک بالایی (Cross-Head)
                     
یوک پایینی (Planker)
عناصر مختلفی مانند ورق بدنه، کف، ترمزایمنی یا پاراشوت، کفشک و سر سیم بکسل بر روی چارچوب نصب شده اند. این چارچوب به عنوان یک مکانیسم انتقال مستقیم وزن بار و مسافران به سیم بکسل عمل می کند. از این طریق، چارچوب، حرکت آسان آسانسور را تضمین می نماید. 
                      
بدنه کابین آسانسور
بدنه کابین آسانسور استیل دودی، دارای ورق هایی است که در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم هستند. در میان انواع پرکاربرد ورق های فولادی برای بدنه اصلی کابین، ورق های گالوانیزه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، از ورق های فولادی و روغنی نیز برای بدنه استفاده می شود. به طور معمول برای بدنه کابین از ورق هایی با ضخامت 1.5 میلی متر استفاده می کنند. برای سقف و کف، ورق هایی با ضخامت 2 میلی متر کاربرد دارند.